Artikel på Tom's om min kylare till grafikkortet

Started by Horizon, March 05, 2003, 19:14:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

QuoteOriginally posted by Mupp


            Jag överväger hatfull attityd gentemot Tom's...

Horizon-> Ser ut som ett tyst-bygge där, skulle inte vilja lista vad du har för specialare, och hur mycket de hjälper? Snäääälla-snälla-snälla....


... och här kommer efter några månader en liten lista på Horizontens delar + resultat... :D

1. Alpha PAL 8045-kylare med en Papst 19 decibel fläkt till processorn. Tyssst och fint.

2. Antec TruePower 330 nätaggregat med en styck tyst 120mm fläkt undertill och en lika tyst 80mm som blåser ut bakåt.

3. Väck med fläkten på Norra bryggan på mitt Abit KT7A-moderkort och på med en  Zalmanfläns från gtek. Tyst så det förslår. :)

4. Väck med fläkten på grafikkortet och dit med Heatpipehistorian vi tidigare diskuterade i denna tråd. Garanterad tystnad. ;)

5. Montering av NoVibes III för upphängning av hårddisk. 95 procent av ljudet från hårddisken försvann!

6. Inga chassifläktar i burken. Hade två stycken tidigare, men tar hellre en högre temperatur på processorn (idle: 53 och max: 57) än en massa oväsen.

Resultatet av allt det här är ett starkt VG på gränsen till MVG. Har blivit av med massor av oväsen och är nöjd och glad. Möjligen skulle jag vilja ha bort lite resonansljud (dovt brummande som inte stör direkt) ur lådan, men jag klarar mig än så länge. :)

Säg till om det är något annat du/ni vill veta!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Horizon lurade även på mig en sån där Northbridgekylare - ett mycket lyckat köp för under hundringen! Dock så var det ett riktigt pillejobb att få den på plats..

Sen pajade jag givetvis clipset på min processorfläns så jag tjackade en ny fläns/fläkt - "CoolerMaster-nånting". En ganska billig modell men den var fetare och MYCKET tystare än min gamla FOP-32:a. Summa summarum låter burken mindre nu med locket avtaget än vad den gjorde innan med locket på...tyvärr har jag inga chassifläktar så jag måste köra med locket av tills jag ärver en av Horizons avlagda Papstar :)

/Lupson - som kapar trådar
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Bax

Det är helt sjukt - det har gått för långt. Utvecklarna måste komma på nått som inte drar så mycket energi. Snart kan man ju inte ha igång burken förrän grannarna flippar och det kan ju inte vara meningen att man skall ha grilltemp på prylarna !
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


SledgeHammer

Grilltemp? Såååå illa är det ju ändå inte. Än. ;-)

Man kanske mer ska oroa sig för att datorn numera jobbar på mikrovågsugnsfrekvens... =)
Mvh  - Stefan -