News:

No significant change

Main Menu

Snickra pedaler själv.....

Started by Jotte, March 05, 2003, 16:22:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

Tänkte kika lite på det är med att snickra egna pedaler och är ute efter tips. Det som jag är mest orolig för är att de måste funka ihop med min SWPP, vilket ju tydligen bara simped gör av de som säljs.
Finns det några ritningar för att bygga egna SWPP kompatibla pedaler?

Mupp

Vet inget om det, men det ringer en klocka nånstans... Är SWPP en sån digital rackare som kopplas till serieporten? Eller kanske till gameporten, fast fortfarande digital? I så fall finns nog protokollet som används beskrivet i dokumentationen till Linuxkärnorna, jag har för mig att jag läst nåt sånt där. Ingen ritning, men en start för den överambitiöse... Är det nån annan typ av spak som en USB eller nåt, så är det nog läge att börja löda inuti, men det skulle iaf jag tycka lite för läskigt.

Sen finns ju en möjlighet, om man är lagd åt programmerarhållet, att skriva ett filter, en typ av drivrutin som skickas in nånstans i stacken, men det funkar om jag inte missminner mig endast för USB-prylar, eller liknande som använder samma typ av drivarstack. Observera att mina kunskaper i ämnet är helt akademiska (läs: jag har ingen aning om hur man gör EGENTLIGEN), jag tittade lite på möjligheten när jag ville ha pedaler till min X36:a. Men då var det nån annan som hann före som tur var.

Ojoj, va mycke skitsnack. Ingen hjälp, men kanske nåt uppslag? Berätta gärna vad det är för typ av spak...