Saitek X-36 USB sökes

Started by daft, March 02, 2003, 09:42:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

daft

Är på jakt efter en Saitek X-36. Har du en till salu, eller vet var jag kan få tag på en ny, kontakta mig på subskipper@hotmail.com


Obizzz

kollade på webhallen.com där jag visste att det fanns innan men det stod att den var slut de hade dock X-45 för 995:-
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

daft

QuoteOriginally posted by Obizzz


            kollade på webhallen.com där jag visste att det fanns innan men det stod att den var slut de hade dock X-45 för 995:-

Yup. Mailade dem angående X-36:an och de sade att den utgått ur sortimentet. En tusing känns en smula mycket för mig då jag inte "flyger" varje dag. Därför hoppades jag att någon Cougarnisse skulle ha en avlagd X-36 att erbjuda. :)

Obizzz

en kompis till mig har en X-36 gameport men jag lovar den vill du inte ha :) Saitek's X-36 gameport funkar inte alls bra
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

daft

QuoteOriginally posted by Obizzz


            en kompis till mig har en X-36 gameport men jag lovar den vill du inte ha :) Saitek's X-36 gameport funkar inte alls bra

*s* Bäst att hålla sig ifrån den då. :)

griffin

Jepp. Jag *vet*. Den suger. Har den. Throttlen la nyss av (plastbit som gick sönder inne). Den ger inte ordentligt utslag.

Men det som strular med X-36 gameport verkar i mitt fall inte vara gameport relaterat utan förslitning av plastdelar vilket torde hända även en X-45:a eller X-36 USB tids nog.

Däremot suger X-36 gameport därför att man inte kan mappa tangenter eftersom programvaran inte stöds för annat än W95/98 och ej längre supportas av Saitek. Så det blir till att köra den som standard windows joystick, 4 axlar 2 pov 6 knappar med throttle och pedaler, eller vad det nu blir. *Det* däremot funkar utan problem.

Så... jag letar också alternativ kan man säga. Önskar man hade råd med nåt, men det har jag inte just nu så det blir väl att ta fram verktyg och lim :D

/dfl
snappahead

daft

QuoteOriginally posted by griffin


            Jepp. Jag *vet*. Den suger. Har den. Throttlen la nyss av (plastbit som gick sönder inne). Den ger inte ordentligt utslag.

Men det som strular med X-36 gameport verkar i mitt fall inte vara gameport relaterat utan förslitning av plastdelar vilket torde hända även en X-45:a eller X-36 USB tids nog.

Däremot suger X-36 gameport därför att man inte kan mappa tangenter eftersom programvaran inte stöds för annat än W95/98 och ej längre supportas av Saitek. Så det blir till att köra den som standard windows joystick, 4 axlar 2 pov 6 knappar med throttle och pedaler, eller vad det nu blir. *Det* däremot funkar utan problem.

Så... jag letar också alternativ kan man säga. Önskar man hade råd med nåt, men det har jag inte just nu så det blir väl att ta fram verktyg och lim :D

/dfl

Eller så införskaffar du en sån där mini-jojje man sätter över piltangenterna. De ska vara riktigt bra har jag hört. :p

griffin

lol! Det tänkte jag inte på! Undrar om man kan bygga en i Lego?
snappahead