News:

No significant change

Main Menu

Hå Hummm

Started by SledgeHammer, March 02, 2003, 02:09:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SledgeHammer

Jag har haft FSAA påslaget i profilen för Falcon hela tiden fast det inte fungerar med Falcon och mitt RADEON 9700. Anisotropisk filtrering är underbart men FSAA vore ju grädden på moset.

Nu råkade jag av misstag lyckas peta över SP3 standardcockpit (1024x768) över den 1600x1200 cockpit jag brukar använda (den uppförstorade standardcockpiten). Gissa om jag blev förvånad när den megafula urgamla cockpiten dök upp. Och gissa igen om jag blev än mer förvånad när jag började studera det jag genast lade märke till. Låg framerate men SNYGGT utan hackiga diagonaler.

http://hem.passagen.se/jott/falcon/bilder.html

Det verkar som om 3D cockpiten eller att titta på flygplanet utifrån ger högre framerate än när man tittar ut från 2D cockpiten. ctrl!! Vem vill veta nåt sånt här av utvecklarnissarna, eller rättare sagt... Vem kan kanske fixa?

Det kanske finns hopp för FSAA med nya trevliga cockpits och RADEON 9700? =)
Mvh  - Stefan -


Obizzz

testade FSAA i Falcon idag det fungerade men cockpiten flimrade :( skulle vara trevligt att kunna använda det i Falcon också gillar verkligen det här med FSAA
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Silverback

QuoteDet verkar som om 3D cockpiten eller att titta på flygplanet utifrån ger högre framerate än när man tittar ut från 2D cockpiten. ctrl!! Vem vill veta nåt sånt här av utvecklarnissarna, eller rättare sagt... Vem kan kanske fixa?

Yupp det är en riktig observation. 2D-cockpiten funkar så att hela 3D miljön (vyn utifrån cockpit) generas av grafikmotorn, sedan läggs en 2D bild OVANPÅ. Det är 2D lagret som är 2D-cockpiten. I 2D grafiken ritas ytterligare grafik typ MFD's och instrumentering.
Betyder att en massa grafik som man inte ser överhuvudtaget genereras. Därför får man lägre FPS i 2D cockpit.

Rocka på
Silverback
Stockholm, Sweden
Abit KT7-RAID, TBird 1.4 GHz, 384 MB PC133 RAM, GF3 Ti200, IBM GXP 70, WinXP Pro
HOTAS COUGAR #1582 Moddad till ÃÅ"berCougar-standard.