News:

No significant change

Main Menu

Ny film igen...

Started by Clark, February 27, 2003, 13:44:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fozz

Ok, hurvida det låter i en F15 eller F16 när man slänger iväg en Sidewinder vet jag inte, men jag är glad att det låter nånting när man gör det i ett spel.
Och här har ni en liten film på 1.6mb filmat innifrån en Mig29'a medan den hivar iväg en robot av nåt slag. Den låter iaf när den drar iväg.

Tryck här
Alla generaliserar...


Jotte

#9
Kamerans mic har knappast hörselskydd.... :p :D

Om det lät så som det gör i den filmen inne i pilotens hjälm hela tiden skulle de snabbt få huvudvärk. Dessutom skulle de bli hörselskadade om de arbetade i en sådan miljö i längden.

RAY

Vad ligger en normal hemma burk på idag ?  typ 1,5 - 2 ghz ?
Det måste ju gå o ställa in grafiken så det flyter på den maskin man har ?

Jag fick små rysningar när jag kolla in videon, otroligt läckert! :)
Hoppas nu att det e bra simmat med radars / avionics!

Super skoj att det händer lite i sim världen, FB o lomac kommer o slita hårt på våra stackars datorer!  :p


http://www.laurapausini.com/



granQ

såg program för ett tag sen om en rik liten amerikanska som åkte med en mig21 upp på väldigt höga höjder, när dom nästan var ute i rymden och knappt någon luft sade hon.. typ:

"man kunde inte ens höra motorn längre"

så nog hör dom den lite gran iallafall ;)
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Horizon

Snart har jag ju rätt i det här. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

I lumpen fick jag nöjet att skjuta av en skarp Hellfirerobot. Denna sköna tingest som väger in på ca 50 kg bjöd iaf på ett riktigt härligt vrål när man sköt av den. Hörskelskydden var på, men samtidigt så befann man ju sig inte mer än kanske 5 meter från avfyrningsrampen. Men visst fasiken låter det gött när en robot drar iväg, iaf en med kort brinntid på motorn.

/Lupson
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

SledgeHammer

#14
Vi sköt några stycken vi med. Bla från akterdäck på en stridsbåt. Härligt att se avgasflamman komma upp över en ö en bit bakom en för att sedan bara... försvinna?! 8-)

Jag var med och "sköt" en övningsrobot på regementets dag. Därav att jag vet hur en Rb70 motor låter. Och robotgruppfolket tyckte att den var mesig... Jag kan förstå er =)
Mvh  - Stefan -


Lupson

Sledge: Akterdäck från stridsbåt? Jag har för mig att vi snackade om det och att någon påstod att försök hade gjorts. Problemet är väl att lavetten måste stå helt horisontellt för att roboten skall fungera korrekt? Hade ni någon form av stabiliserad avfyrningslavett då?

Jag sköt faktiskt 2 st lösa robotar. Gjorde en grymt bra deal - en annan operatör skulle egentligen fått skjuta den andra lösa roboten men han var så bakfull den dagen att han mutade mig med en hundring så han skulle få vara kvar på regementet och löka medan vi åkte ut och sköt roboten. (För någon fransk journalist). Helt okej deal va!?!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X