Author Topic: Cougar, angående beställning och betalning  (Read 2716 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Weas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 643
    • ICQ Messenger - 8916684
    • MSN Messenger - petterast@hotmail.com
    • View Profile
    • Nordic Simulator Group
    • Email
Cougar, angående beställning och betalning
« on: March 14, 2002, 19:51:42 »
...på hur vi igentligen mest praktiskt skall lösa beställningen emot butiken och vill ha er åsikt.

Butiken vill ha 20% (eller ett fast belopp eftersom vi inte vet slutpriset) i förskottsinbetalning som säkerhet för att beställningar inte skall avbeställas eftersom de inte själva för Cougar.

Jag skulle föreslå att beställning av samköps Cougar görs på följande sätt:

1) Vi betalar in dessa c:a 600kr med postgiro till butikens PG nr och anger vem vi är och att det gäller Cougar samköp.
2) När de får inbetalningen registreras du och beställning från TM görs ett visst datum, tex början nästa vecka
3) Vi betalar resten när vi hämtar eller via postförskott.


OBS, detta måste ska snabbt eftersom Cougar skall prishöjas samt att de börjar ta slut. Därför skulle jag vilja gå ifrån tidigare modell att ni får en beställningsblankett eftersom detta bara tar tid.
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Yak

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 13
    • ICQ Messenger - 147874449
    • View Profile
    • Email
(No subject)
« Reply #1 on: March 14, 2002, 20:07:35 »
Låter bra för mig.

Alternativt är att du själv fixar ett PG/BG konto och vi betalar dit istället, jag litar mer på dig än på någon än så länge ganska anonym butiks ägare
+ jag vet var du bor  (åtminstone helgen 22-24 mars :-)


Speciellt om nu Cougarn verkligen är försenad till April så känns det som det är enklare att få tillbaka pengarna från dig eller alternativt byta leverantör.

Hinner du fixa PG nr (ditt eller butikens) till imorgon (fredag 15) eftersom jag personligen kommer att vara offline Lör 16 - Tors 21.

/yak

« Last Edit: March 14, 2002, 20:07:57 by Yak »

SledgeHammer

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2786
    • ICQ Messenger - 1590419
    • View Profile
    • Email
Cougar beställning
« Reply #2 on: March 14, 2002, 22:30:36 »
Tja, låter OK för mig att betala handpenning till dom. Om man sen kan betala resten till deras PG/BG och slippa undan postförskottavgift så är det ett plus det med.
Mvh  - Stefan -


Dewe

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 84
    • View Profile
    • Email
(No subject)
« Reply #3 on: March 15, 2002, 17:55:01 »
Hmm, inbetalning på okänd butiks konto, utan garanti att jag får någon Cougar och utan slutgiltigt pris... jag vet inte... Känns semi-bra, om du frågar mig.

Har vi några som helst garantier att TM/butiken kan fixa fram en bunt Cougars? Förhandsbetalning borde innebära garanterad leverans.

Vad finns det sagt om priset, förutom ett danskt mail? Jag vill veta mer innan jag är beredd att pynta pengar.

/Dewe

Weas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 643
    • ICQ Messenger - 8916684
    • MSN Messenger - petterast@hotmail.com
    • View Profile
    • Nordic Simulator Group
    • Email
Verkar som vi får mer tid
« Reply #4 on: March 15, 2002, 18:16:40 »
eftersom stickan inte kommer förrän tidigt nästa månad har vi tid att lösa dess grejjer.

Skall vi försöka upprätta ett köpekontrakt med butiken?
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Yak

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 13
    • ICQ Messenger - 147874449
    • View Profile
    • Email
(No subject)
« Reply #5 on: March 15, 2002, 20:09:53 »
......å andra sidan, ju längre vi väntar desto större är risken att vi inte får några i första omgången utan måste vänta ytterligare en tid.

/yak
« Last Edit: March 15, 2002, 20:10:15 by Yak »

Weas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 643
    • ICQ Messenger - 8916684
    • MSN Messenger - petterast@hotmail.com
    • View Profile
    • Nordic Simulator Group
    • Email
visst, jag menar...
« Reply #6 on: March 15, 2002, 21:18:14 »
...bara att vi har mer tid över nu när vi vet att vi omöjligt kan få leverans till LANet.

Men vi måste ligga på ordentligt i alla fall!

Jag väntar på ett pris från butiken. Jag ska hälsa på där inne imorgon så får vi se om de har fått svar.
Nordic Simulator Group
www.nosig.se