Author Topic: Cougar, pris och dreglande simfanatiker  (Read 5747 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

loke

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 169
    • View Profile
    • Email
Cougar, pris och dreglande simfanatiker
« on: March 14, 2002, 10:27:51 »
Ör det någon stom tänkt på hur priset på cougar spelat minde och mindre roll på siståne?

Från början så lät det: "jag vill ha en cougar men den är så dyr". Eller: "Jag kan inte tänka mig betala mer än x" (där x var rätt så lågt). Nu hör man "jag struntar i priset" eller "jag skall ha en oavsett pris". :-)

Silverback

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 81
    • View Profile
    • Email
(No subject)
« Reply #1 on: March 14, 2002, 10:54:33 »
hehe... den tanken har slagit mig med faktiskt.
Men ju mera man läst om, och tänkt på Cougarn, desto tydligare är det att den är kronan i hela simmarsetupen, för varje kväll när jag flyger IL-2/F4 känns min saitek allt sunkigare och sunkigare.....
saken hjälps ju inte av att den inte går att programmera i XP....
Silverback
Stockholm, Sweden
Abit KT7-RAID, TBird 1.4 GHz, 384 MB PC133 RAM, GF3 Ti200, IBM GXP 70, WinXP Pro
HOTAS COUGAR #1582 Moddad till ÜberCougar-standard.

Snajper

  • Headmaster cheif of operations! ;-)
  • Full Member
  • ***
  • Posts: 218
    • View Profile
    • Nosig
    • Email
(No subject)
« Reply #2 on: March 14, 2002, 11:00:29 »
Visst är det så, men det faktum att jag faktiskt redan har en F16 FLCS, en F22 Pro, en TQS och ett par Elite-rudders borde innebära att jag inte behöver fler... Men man kan ju alltid starta ett museum eller nått! ;)
/Karl \"Snajper\" Selin
*If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO!/SUP! instead...*

Fancy

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 92
    • View Profile
    • Email
(No subject)
« Reply #3 on: March 14, 2002, 13:26:07 »
Man kan ju tänka sig hur alla kommer att slita i dom om vi nu får dom på KVÄk:en "Min min min!!!" "Nej jag var före honom" "Ge mig min Cougar!!!" osv :) Som julafton när man var 5-6

Fancy out!

loke

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 169
    • View Profile
    • Email
(No subject)
« Reply #4 on: March 14, 2002, 14:57:50 »
Quote
Orginally posted by Silverback

             hehe... den tanken har slagit mig med faktiskt.
Men ju mera man läst om, och tänkt på Cougarn, desto tydligare är det att den är kronan i hela simmarsetupen, för varje kväll när jag flyger IL-2/F4 känns min saitek allt sunkigare och sunkigare.....
saken hjälps ju inte av att den inte går att programmera i XP....


Det sistnämnda går iofs. Faktum är att Dhauzimmers drivisar och Hazardscript är trevligare än saiteks egna drivisar, så även om det dök upp en version av saiteks programvara som funkar i XP skulle jag nog inte använda den.
« Last Edit: March 14, 2002, 14:58:16 by loke »

SledgeHammer

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2786
    • ICQ Messenger - 1590419
    • View Profile
    • Email
(No subject)
« Reply #5 on: March 14, 2002, 22:24:12 »
Vaddå pris? Vem bryr sig om såna bagateller? Det är ju COUGAR vi pratar om...

=)

Och jo, jag har FLCS, TQS och Elite pedals. (Snart StickWorks uppgraderade, jippiiii). Hmm.... när köpte jag dom? -95?
Mvh  - Stefan -


Silverback

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 81
    • View Profile
    • Email
Dhauzimmer etc
« Reply #6 on: March 15, 2002, 11:03:15 »
Loke

Jag har laddat ner deras grejor, men det känns som suget efter att lösa Saitek/XP-problemet dog när Cougarn kom inom räckhåll :-)

CTRL
Håller med om monitorn, IL-2 är vansinnigt snyggt i 1280x1024 på min 21-tummare, skärmen är det vikigaste interfacet så där sparade jag inte när jag köpte min burk.
Silverback
Stockholm, Sweden
Abit KT7-RAID, TBird 1.4 GHz, 384 MB PC133 RAM, GF3 Ti200, IBM GXP 70, WinXP Pro
HOTAS COUGAR #1582 Moddad till ÜberCougar-standard.

loke

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 169
    • View Profile
    • Email
(No subject)
« Reply #7 on: March 15, 2002, 16:15:37 »
Själv betalade jag ingenting för min skärm. :-)  Men jag håller med. Jag skulle aldrig klara av att använda en mindre skärm nu nä rman är van.
« Last Edit: March 15, 2002, 16:27:49 by loke »