News:

No significant change

Main Menu

Gf4 ti4800se

Started by Andreas, February 14, 2003, 11:16:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Andreas: Jag menade inte att det är ett dåligt kort, absolut inte - du lär ju veta vad du sysslar med, med tanke på din affärsverksamhet... :) Jag tycker nVidia verkar ha tappat greppet lite när de släpper iväg alla dessa nyversioner på egentligen gamla kort under underliga namn. GeForce4-familjen är väl bara ett upphottat GeForce 3 egentligen?

Horizon: Tror det var jag som skickade den länken till dig...HardOCP var sidan. Japp, 9500 Pro piskar 9600 Pro i de flesta testerna, dock rör det sig oftast om ca 10-15% vilket inte är hela världen. Dock så skall man observera att 9600 Pro vann med ung. lika stor mariginal i Splinter Cell vilket tyder på en bättre skalbarhet i framtiden på de spel som utnyttjar mycket vertex- och pixelshaders.

Att jag inte prockade på honom ett 9500 Pro var att dom verkar vara totalslut överallt och han ville ha sin nya dator med den gång...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Andreas

Ingen fara Lupson, jag förstod vad du menade. Dessutom har jag slutat i det där företaget... :D
Hade jag haft pengar hade det suttit ett ATI-kort i min låda nu!
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

QuoteOriginally posted by Lupson

Horizon: Tror det var jag som skickade den länken till dig...HardOCP var sidan. Japp, 9500 Pro piskar 9600 Pro i de flesta testerna, dock rör det sig oftast om ca 10-15% vilket inte är hela världen. Dock så skall man observera att 9600 Pro vann med ung. lika stor mariginal i Splinter Cell vilket tyder på en bättre skalbarhet i framtiden på de spel som utnyttjar mycket vertex- och pixelshaders.

Att jag inte prockade på honom ett 9500 Pro var att dom verkar vara totalslut överallt och han ville ha sin nya dator med den gång...

Uppfattat!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names