News:

No significant change

Main Menu

CH F-16 Combatstick...

Started by Clark, February 05, 2003, 17:26:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Clark

Jag tänkte fråga lite om vad ni tycker om CHs F-16 Combatstick? Är den prisvärd? Jag såg att den kostade 1495:- på Software Express men den borde väl gå att få billigare nån annanstans förmodar jag.
Vad finns det annars för alternativ? Är Saitek X36/X45 att föredra?

Tack!

/Clark (Ägare av lite halvtaskig F-15E Raptor)
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Clark

Ska tillägga att jag hittat en vanlig gameport version för 15 dollar... Så jag är ganska sugen :)

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Obizzz

äger ju ingen CH men tror den är en bra stick verkar ha många nöjda ägare den går ju inte att programmera lika mycket som en cougar men de ska visst vara av god kvalitet vad jag har hört..

gameport vet jag inte om det finns några programmeringsmöjligheter under nyare OS? någon som vet?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Dewe

#3
Hej

Jag hade en Combatstick innan jag köpte Cougarn. Förutom att den knarrade lite grann var den helt OK. Pottarna höll sig förvånansvärt bra, och när jag behövde byta ut en så skickade CH en på direkten.

Jag bytte fjädrarna till något styvare, för att få något litet motstånd i spaken. Originalfjädrarna är löjligt svaga, men det är väl en smaksak vad man tycker.

Programmeringsmöjligheterna är bara en bråkdel av Cougarns, men för mig var det enkelt och robust utan strul med drivare och annat.

Skulle nog inte betala femtonhundra för en Combatstick, max en tusing eller
så...

Edit: 15 dollar låter ju billigt och bra!

/Dewe

Clark

Tack så mycket!

Jag ska noga överväga detta :)

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Horizon

Saitek X36 med gameport är ajabaja, men det var nog inte det du menade va? ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Clark

Nä, i så fall skulle det vara USB för X36an. :)

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1