Author Topic: Källkod till EECH  (Read 7977 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2776
    • ICQ Messenger - 8955231
    • MSN Messenger - moriarty_@hotmail.com
    • View Profile
    • Zon3.se
    • Email
Replying to Topic 'Källkod till EECH'
« Reply #8 on: February 11, 2003, 20:11:28 »
Quote
Originally posted by Phlerp


             Om deras programerare är fullt normala så har jag en känsla av att dokumenteringen är en aningen knapphändig.... Programmerare är av naturen lata, är man inte det så är man troligtvis en dålig programerare.:D


Fnys! ;)

/programmerare
snappahead

Phlerp

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1417
    • ICQ Messenger - 2462430
    • View Profile
    • SUL37
    • Email
Replying to Topic 'Källkod till EECH'
« Reply #9 on: February 11, 2003, 20:12:33 »
Någon som vet om alla modellerna är med? En del av dem var riktigt detaljerade till och med med dagens mått..... Om det inte är som det alltid är med gamla spel som man tycker fortfarande håller bra klass tills man kör dom första gången på tio år.

AndersO

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
    • http://www.biologigrand.ac/lgh255
    • Email
Replying to Topic 'Källkod till EECH'
« Reply #10 on: February 11, 2003, 20:40:08 »
Tror inte de.. En massa kataloger dock, kanske jag missade dom?

Såg inga uppenbara filändelser som .3ds iaf..
“I will make weapons from your booones!!”

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Källkod till EECH'
« Reply #11 on: February 11, 2003, 21:53:04 »
Kollade över koden lite grann...det rör sig om många kataloger med mängder av filer - det är säkert inte omöjligt att hitta några godbitar där, men enbart sätta sig in i programstrukturen utan vettig dokumentation skulle ta betydligt mer tid än vad jag har så räkna inte med att jag ska utföra några underverk med den källkoden.

AndersO: Hur går det med din Gripensimulator? Jobbade själv med ett liknande koncept, men har inte gjort så mycket det senaste...flight-models är jobbiga när man är matematikanalfabet... :)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Obizzz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2971
    • MSN Messenger - martin@martinoberg.se
    • View Profile
    • www.martinoberg.se
    • Email
Replying to Topic 'Källkod till EECH'
« Reply #12 on: February 11, 2003, 22:57:37 »
installerade faktiskt EECH för bara någon månad sen och det håller faktiskt ganska hög klass på modellerna Phlerp så det är inget du har drömt :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Öberg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

AndersO

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 223
    • View Profile
    • http://www.biologigrand.ac/lgh255
    • Email
Replying to Topic 'Källkod till EECH'
« Reply #13 on: February 11, 2003, 23:10:38 »
Lupson: Det går sakta framåt... Skrivit om en del, kanske blir ett nytt test snart hehe. Då med lite fler flygplan att flyga.
“I will make weapons from your booones!!”

Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Källkod till EECH'
« Reply #14 on: February 24, 2003, 15:57:32 »
Ett dedikerat forum där det diskuteras källkod till eech.
http://forum.biohazcentral.com/viewforum.php?f=38
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Moje

  • Newbie
  • *
  • Posts: 4
    • ICQ Messenger - 122929573
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Källkod till EECH'
« Reply #15 on: March 19, 2005, 00:14:30 »
Evigheter se'n nå't hände på eech-fronten här va?
Beträffande eech har det hänt massor. Troligen (?) har Jabberwock (Polen) lyckats fixa MP-koden så den är skaplig, vi har åtminstånde kört ett par dygn tvärs över atlanten :). Gotcha (Holländare) har "knäckt" terränggrafiken och två snubbar sliter häcken av sig med att gör högkvalitativ terräng-grafik.
Källkoden finns numer i två "repositories", en som är tämligen aktiv på en server i Europa och så den ursprungliga på Nya Zeeland.
Koduppdateringar går till Europa-servern, men jag har lovat att hålla NZ-servern uppdaterad så vi inte förlorar historien.

Är jag "av banan" så säg till, annars tänkte jag försöka väcka intresset för en odödlig heli-sim -det finns ingen bättre......