Battleset för Harpoon 4: EU vs US

Started by JStar, January 29, 2003, 13:42:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SledgeHammer

Hmmm, ja Nordkorea verkar ju ha fått tokfnatt. De platsar ju helt klart i ett scenario...
Mvh  - Stefan -


JStar

#17
Jo.... visst är det så att NK/SK, Kina/Taiwan, Indien/Sri Lanka och hela det området skulle kunna explodera. However... det skulle i så fall passa in i ett eget battleset. Ett battleset utforskar normalt inte mer än just en(1) specifik konflikt och inte flera olika.

/J

SledgeHammer

Jag vet, jag vet. Men tänk inte så konventionellt. Varför ha olika theaters of operations när man kan ha en global? Det är ju mer "realistiskt" =)
Mvh  - Stefan -


Horizon

QuoteOriginally posted by JStar


            Jo.... visst är det så att NK/SK, Kina/Taiwan, Indien/Sri Lanka och hela det området skulle kunna explodera. However... det skulle i så fall passa in i ett eget battleset. Ett battleset utforskar normalt inte mer än just en(1) specifik konflikt och inte flera olika.

/J

Hmm... Har det inte lugnat ner sig rejält på Sri Lanka sedan de skrev ett avtal om en egen "stat i staten" där? Min mor kom precis hem från Indien och berättade en del om detta.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

JStar

QuoteOriginally posted by Horizon
Hmm... Har det inte lugnat ner sig rejält på Sri Lanka sedan de skrev ett avtal om en egen "stat i staten" där? Min mor kom precis hem från Indien och berättade en del om detta.
Kanske sant. Vet inte. Har inte så god koll på utrikespolitik i SO Asien.

/J

Phlerp

QuoteOriginally posted by JStar
            Jo.... visst är det så att NK/SK, Kina/Taiwan, Indien/Sri Lanka och hela det området skulle kunna explodera. However... det skulle i så fall passa in i ett eget battleset. Ett battleset utforskar normalt inte mer än just en(1) specifik konflikt och inte flera olika.
/J

Har för mig att det finns en mysig ögrupp (snarare kobbar egentligen) någonstans där borta som typ alla land i hela regionen gör anspråk på eftersom man tror att det finns olja där. Som sagt det finns gott om potentiella konflikter där, men det kanske är ett helt eget battleset.