Horizon har lärt sig Mavericks!

Started by Horizon, March 13, 2002, 22:32:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

REMF... vad sjutton var det som gjorde det uttrycket allmänt bekant? För visst var det i någon bok/film? Eller är det bara jag som borde skämmas över att ha så hög nördstatus att jag känner till det? :D

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

SledgeHammer

REMF? Det har jag nog inte hört (tror jag)...
Mvh  - Stefan -


Horizon

Hehe... visst var det i en film uttrycket myntades. Det var en lumparpolare som berättade det för mig, men tyvärr kommer jag inte ihåg från vilken film det var. Jag kan se om jag kan få tag på honom och höra efter.

För er som inte vet vad vi pratar om så kan jag tala om att REMF betyder "Rear Echelon MotherFuckers".

Trängtrupper mao. :p
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

Super Malaj :p  :)

SledgeHammer

Jooo, nu ni... vad fa*... var det inte i Rainbow Six och/eller nån annan Clancy bok?
(Minnet är bra men kort)
Mvh  - Stefan -


Mr Jim

Dom kallade alla som inte slogs aktivt i vietnam så iallafall(Stor vietnam litteraturs fan, sjuk ja:)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

Precis som Jimpan säger. Det var i någon bok som handlade om Vietnamkriget som kompisen hade sett det...

Men... jag har en känsla av att vi hade fått slagits ganska ordentligt (mot Frogfoots) i en händelse av krig mot exempelvis Sovjet/Ryssland... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names