Horizon har lärt sig Mavericks!

Started by Horizon, March 13, 2002, 22:32:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Ja, det är rätt fantastiskt hur lättmanövrerad GBU'n är. Undrar om det kan vara så "for real" oxå? Kanske något teamet rättar till under jobbet med nästa version?

Det är som du säger Magnus. Bara man lyckas hitta TGP i MFD'n sÃ¥ är det inga problem att laserbomba (glöm för guds skull inte lasern bara!) :p  

Själv övar jag just nu på att få iväg alla mina 12 Mavericks på en runda. Hittar man en trevlig konvoj med stridsvagnar kan det bli riktigt roligt... :)

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Jepp, lasern är dödskul (hmm...)!!! =)
Undrar bara hur exakt sökaren är modelerad? Om två fäller mot mål tätt intill varanda kan man störa varandra då? Antar att IRL så använder man kodning av lasern precis som i hellfire systemet. Men det är väl inte modellerat?
Tror jag ska roa mig med att leta reda på lite info om sökaren och testa lite. Hellfire kan ju se lasern bra långt utanför specifierad sökvinkel, kanske den här också kan.
Mvh  - Stefan -


SledgeHammer

Synd att det inte funkar med buddy lasing. Hum, kanske alla redan ska skicka in en wish-list till G2i? =)

I min dröm så finns det en dedikerad serverversion och sedan ett gäng klientsimulatorer som ansluter till servern. Heli, flyg, mark, tank, "båt", sub...

"Gustav-Martin" ställer gärna upp och lyser åt dig när du ordnat med möjlighet till markbelysare =)
Mvh  - Stefan -


Jotte

En wishlist från Nosig är kanske inte en så dum ide Släggan. :)
Vi kan ha en separat thread med det i F4 forumet. :)

loke

Jag har för mig att Codec pratade om att det mesta är gjort för att få buddy-lasing att fungera. Hade de fått hacka vidare på koden så hade det kommit i SP3.

Horizon

QuoteOrginally posted by SledgeHammer

            Jepp, lasern är dödskul (hmm...)!!! =)
Undrar bara hur exakt sökaren är modelerad? Om två fäller mot mål tätt intill varanda kan man störa varandra då? Antar att IRL så använder man kodning av lasern precis som i hellfire systemet. Men det är väl inte modellerat?
Tror jag ska roa mig med att leta reda på lite info om sökaren och testa lite. Hellfire kan ju se lasern bra långt utanför specifierad sökvinkel, kanske den här också kan.


I den "riktiga" F-16 kan du välja mellan flera olika laserfrekvenser, men den funktionen är inte implementerad i SP2 (kolla i SP2-manualen för mer info).
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

loke: Jo, det stämmer när du säger det. Jag förnimmer att jag läst nåt om buddy-lasing och kodande.

Horizon: Nja, jag antar att de som i de flesta andra fall har en laser med fast våglängd och pulsmodulerar den. Fel att prata om olika frekvenser. Så funkar Hellfiresystemet och det är ju lite enklare att ha en konstant våglängd på lasern än att konka runt på flera olika lasrar. Det finns lasrar man kan variera våglängden i men de är varken små eller billiga.

Ska läsa igenom manualen ordentligt när den uppdaterade varianten kommer. Har bara skummat lite hittils, flyger lite hjälpligt med en vanlig simpel joystick med två knappar (kostade hela 59:- för ett gäng år sen). Väntar på min StickWorks uppgradering eller Cougar, vilket som nu kommer först. =)
Mvh  - Stefan -


Horizon

QuoteOrginally posted by SledgeHammer

            loke: Jo, det stämmer när du säger det. Jag förnimmer att jag läst nÃ¥t om buddy-lasing och kodande.

Horizon: Nja, jag antar att de som i de flesta andra fall har en laser med fast våglängd och pulsmodulerar den. Fel att prata om olika frekvenser. Så funkar Hellfiresystemet och det är ju lite enklare att ha en konstant våglängd på lasern än att konka runt på flera olika lasrar. Det finns lasrar man kan variera våglängden i men de är varken små eller billiga.

Ska läsa igenom manualen ordentligt när den uppdaterade varianten kommer. Har bara skummat lite hittils, flyger lite hjälpligt med en vanlig simpel joystick med två knappar (kostade hela 59:- för ett gäng år sen). Väntar på min StickWorks uppgradering eller Cougar, vilket som nu kommer först. =)


Tss... petitesser... nåväl, I stand corrected... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names