News:

No significant change

Main Menu

TS2?

Started by BEQ, January 26, 2003, 18:08:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ

Varför gör vi inte ett nytt försök med TS2?

/BEQ

BEQ

Jag tror att det finns en nyare version än den ni använde när ni hade problem.

Jag har inte provat TS2 själv ännu, men de av mina vänner som använder TS2 för onlinespel hävdar att det är mycket bättre ljudkvalitet och har bättre tillförlitlighet. Jag får väl återkomma när jag har provat det själv. Själv tycker jag problemet med TS1 är att många ramlar ur och ljudet är ganska dåligt. Det är svårt att uppfatta vad folk säger om de inte anstränger sig för att tala tydligt.

/BEQ

Dubble0zero

Jag måste säga att det enda problem jag har upptäkt med TS1 är ljudkvaliten... men i övrigt så är det väl inget att klaga på... Fast det skulle ju vara bra med bättre än telefon kvalite :D
...000... =)

SledgeHammer

Hmm... det där med ljudkvalitet... Om man kör på med lite högre bitrate i TS2 så faller de med seg förbindelse (jag) bort då en redig portion bandbredd går åt till ljud. Såvida man inte väljer det bandbreddssnåla alternativet men då funkar det ju lika bra med TS1.
Mvh  - Stefan -


Dubble0zero

Jag trodde det...
Men finns det något sätt att göra så att ljudet blir bättre för de som har bandbredd för att klara av det... och så kan de som vill ställa ner ljudkvaliten göra det om de vill för att spara bandbredd...
Fast det kanske inte går, men om det gör det så kan man ju testa TS2 i alla fall...
...000... =)

SledgeHammer

Klart att det går. De som har bandbredd ligger på en kanal med högre bandbredd och de som inte vill/kan stå ut med det ligger på en "smal" kanal. I TS2 då...
Mvh  - Stefan -


Phlerp

Vi gjorde ett försök med TS2 (vet inte om servern fortfarande finns kvar uppe) Men efter en del trixande och proteser från folk med lägre bandbredd gick vi tebax till TS1. Om man letar ordentligt så borde man kunna hitta tråden där detta diskuterades och således också det slutgiltiga skälet till att vi inte använder TS2 längre... Det går ju naturligtvis bra att omvärdera det beslutet och göra ett nytt försök :D

Horizon

QuoteOriginally posted by SledgeHammer

            Hmm... det där med ljudkvalitet... Om man kör på med lite högre bitrate i TS2 så faller de med seg förbindelse (jag) bort då en redig portion bandbredd går åt till ljud. Såvida man inte väljer det bandbreddssnåla alternativet men då funkar det ju lika bra med TS1.

...men du är ju ändå aldrig med och kör online, Sledge... ;)  :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names