News:

No significant change

Main Menu

Formattera hårddiskar och win 2000...

Started by Jompalainen, January 24, 2003, 17:10:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jompalainen

Hej!

Jag har ledsnat på mitt buggiga win 98 och tänker att lägga in win 2000 professional istället. För att allt skall bli tipp topp tänker jag formattera hårddisken dessutom. Vet någon hur det funkilerar med win 2000 professional? Kan jag gå in med en win 98 startdiskett, formattera, och sedan köra en install med win 2000- skivan i? Jag behöver även köra f-disk eftersom jag vill konvertera disken till...ja vad det nu heter = ej FAT 32...
2000- skivan är bootbar!


Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

SledgeHammer

Finns ingen anledning till fdisk mm, man kan plocka bort gamla partitioner och formatera mm i installationsprogrammet till Win2k. Bara att boota från skivan som ctrl säger.
Mvh  - Stefan -


Jompalainen



Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

Assassin

STOR VARNING dock angående Windows 2000 och spel!

Du kan oftast INTE spela gamla DOS spel på en W2K maskin. Så formattera hårddisken med en Win98 diskett, installera Win98 och installera sedan Win2000 så du kan dual-boota mellan dem för maximal kompabilitet med spel. (med dagens priser på hårddiskar lär du ha plats för 2 operativsystem med.)

Det går dock inte att göra tvärtom, först W2K och sedan win98. :
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Obizzz

hur många gamla dos spel spelar man då? jag äger inte ens något :) dock händer det väl att man spelar äldre windowsbaserade spel och de fungerar ju inte alltid heller under W2K men många verkar ju gå att få igång om man håller på och trixar lite
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Jotte

Jompa är lycklig med att köra XP Pro. :p  (Det sticker väl i ögonen på några här...)

Jompalainen

....japp.

Det blev XP pro istället. Funkar kanon! :)

Tack för alla tips!!


Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34