Spetsgruppe Alpha 13-1 uppdrag 2

Started by BEQ, January 21, 2003, 22:47:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ

Kan med största sannolikhet ej närvara nästa tisdag. Förmodligen befinner jag mig på ett hotell i ljusdal och kollar på tv.

/BEQ

Swebeast

#1
...samgrupperar i Ljusdal den veckan men jag tänkte ta med den lilla bärbara för att inte få abstinens. Du kan komma och lira lite (om du tröttnar på flygningen) BEQ.:p

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

BEQ

Vette fan om jag vågar packa in min bärbara i bagaget i SK60. Kan bli rätt hett där, och på något sätt tror jag inte att den skulle uppskatta några G på vägen upp.

Fuskade lite och körde uppdrag 2 eftersom jag inte kan medverka. Det var SVÅRT, men förmodligen enklare med fler spelare än jag och AI.

/BEQ

Jotte

Här är briefingen från uppdraget.

Good Afternoon soldiers. We are sending the you on a fairly standard mission today.

With a war on Kolgujev about to heat up, the local F.I.A have begun consolidating positions across the island.

They currently hold ground along the eastern point, cutting off one of our ports and an occupied town from the rest of the island.

General Guba has authorised a full assualt of this area this evening, so your task is a pre-assualt strike to soften them up.

Recon has identified 3 targets for your team. First, the resistance have setup a fuel depot at this old town, it seems to be their main depot in the area.

You will be inserted by boat behind the town. We want you to destroy the 2 fuel trucks there,and the 2 men who have been running the depot, they are in civilian clothes.

Next move up to the hill above the town. We believe there is an american Black Op there helping the F.I.A, if there is, kill him, we don't want any outside forces interferring in the coming battles.

Your last task is to attack the Command post at this town. Recon has identified 3 critical leaders within the F.I.A who are working from this post.

These three men have been involved in successful skirmishes against our forces. Taking them out will mean a definate advantage for this evenings' assualt.
Your Objectives are listed below. See the Notes section if you want more details.

When you have completed your three tasks, move to this point to extract.

Strike hard and fast, they will not know what hit them. We expect all of you to return from this mission.

Intelligence Report
Destroy two fuel trucks and the plain clothes depot managers at the fuel depot.
Seek out Black Op and neutralize him on the hill.
Neutralize 3 Resistance officers at Command post.
Extract.
Intelligence Report
Date:
May 21
Time:
16:00 Afternoon
Weather:
Overcast, potential for rain
Enemy Activity:
Aware infantry patrols in the area. Expect some close quarters combat at the fuel depot.



Jotte

[/img]

Prio 1 målet är att först bli av med Black Op:en då han sitter på ett väldigt dominerande terrängavsnitt. Det är desutom befäst med sandsäckar enligt ett spaningsfoto i briefingen (se nedan)


Position 1 är alternativ ställning för 1 prickskytt+ 1 observatör/närskydd mot Black Op positionen. Om möjligt skall denna position kontrolleras innan ställning /3 används.

Position 2 är förslag på ställning för prickskytteparet när vi anfaller byn.

Position 3 är förslag för förstahandsställning för prickskytteparet för att bekämpa Black Op och sedan kunna understödja anfallet från inbrytninggruppen (utgår från 3 till 3b och anfaller in från 3b)

Position 4 är ett förslag på alternativ ställning för prickskytteparet när byn skall attackeras.

Beväpningsförslag:
Prickskytteparet
Prickskytt: SVD
Observatör/närskydd: RPK-74

Inbrytningsgruppen
1:6G-30 (För anfallet mot depån. Byter till ak från fi sedan)
2-3 : AK-74+Sprängladdning(/ar)
4: Bizon + RPG
Samtliga utom 1:an i inbrytningsgrp: 1-2 hgr

BEQ

Oj, vad sugen man blir på att vara med...

/BEQ

Dubble0zero

Jag kan med all största sannolikhet vara med i morgon... Det blir kul att inte missa så mycket...:)
...000... =)

Clark

Ett förslag är att om det blir alltför många av de ordinarie spelarna som hoppar av är att vi kör nåt annat än kampanjen, annars tycker jag vi får lite dålig uppföljning på kampanjuppdragen. Eller?

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1