News:

No significant change

Main Menu

ArmA/ArmA II nu?

Started by Horizon, January 18, 2003, 10:23:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salsam

Jag äger det men vet inte vad jag tycker om det faktiskt. Så jag har väntat på att få något roligt coop tillfälle som kan lyfta det. just nu konkurerar det med både WoT och APB.

KeyCat

#521
Quote from: Salsam on July 19, 2010, 11:36:20
Jag äger det men vet inte vad jag tycker om det faktiskt.

Vad menar du, det är ju som A2 fast bara mycket mer och bättre?

Körde en sväng på Klerkans ded. server idag, har inte lirat Domination på länge men blev positivt överaskad över AI'n. Ligger man och snipar på samma ställe för länge har man snart ett par HE i skallen om deras arti/mortar inte är utslaget eller så får man besök av ett par talibaner som söker av kullarna.

Lärde mig också den hårda vägen att det definitivt är dumt att stå/springa om en Hind är i närheten, han sågade mig på mitten med sin 12.7 mm kanon :)

Snackade med Klerkan på VON och han kör servern med A2:OA 1.52 vanilla så inga andra mods etc.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Subroc

vi lirar lite på kents server nu, filtrera på anrop. Anrops TS

KeyCat

Kör en sväng på [HUD] DK..ligger på TS.

/KC
>> It's all about teamwork! <<

Subroc

några på anrop tänkte lira lite med modden "Invasion 44" ikväll vid 19.00.

addons som krävs:
http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=109417

obs1: är enbart för arma2, funkar inget vidare om man kör med arma2oa.exe
obs2: skall vara just den betan som länkas till i tråden, funkar dåligt om man har en nyare
obs3: "verkar ju vara en stor och onödigt krånglig addon" tänker du, men jag kan lova att de mp uppdragen som följer med är nog bland det mest stämningsfulla jag lirat i a2/oa.

edit: ts.anrops.se

Rivvern_

Alla de andra modderna som körs då? @islands och zeu_a2?

Subroc

inga vi körde med? kanske granq som hade, körde inte dedicated, men funkade att joina utan iaf, 2,5 tim intensivt försvar av en by med alldeles för många tigers per bazooka :)

Rivvern_

Ah. Jag trodde det var odens server ni körde på.