News:

No significant change

Main Menu

Ny LOMAC-film

Started by Clark, January 16, 2003, 17:29:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

har den stabil multiplayer och bra mission editor och planner kan man ju ha kul ändå :) om bara den där Tornadon hade varit flygbar grrrrr :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Alldeles... ... ... ... underbar video! Vilken fartkänsla! Vilka detaljer! Jag blir salig! :D :D :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

när jag flög flanker för några dar sen lågsniffade jag över flygfältet och då reagerade jag på vilken jävla fartkänsla det var..  sen märkte jag att jag råkat få över time acceleration i 2x :)

flanker har ju bra fartkänsla utan den men jävlar vad det gick :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

KeyCat

#11
granQ: Tror det är simulering av pilotens huvud rörelser under påverkan av G man ser men kan ha fel? Hur som helt så gillar jag det skarpt...

Assassin: Folk kommer nog inte att "överge" F4 i första taget men om (och det är ett stort OM) LOMAC är vad jag hoppas på och dessutom utan några (större) problem i multiplayer så kommer jag personligen att flyga mer LOMAC än F4 on-line. Eftersom det är för tidigt att dra några egentliga slutsatser om LOMAC avvaktar jag tills jag får tillfälle att själv testa det på min PC tillsammans med ett par andra NoSIG'ar :p

F4 i all ära men den hade 1000+ dokumenterade buggar när den släpptes 1998 och ingen kan komma och påstå att det 4+ år senare är problemfritt i MP även om det blivit betydligt bättre med SP3 (och förhoppningsvis blir det ytterligare förbättringar med SP4 trots det "bara" görs datahack numera???)...

En annan sak... Om jag tolkat diverse information rätt så kommer det dessutom vara möjligt att spara en flygning till en AVI-film (troligtvis så de skapar snuttarna vi ser) vilket visar på lite nytänkande och kan vara ett roligt sätt att dela med sig av händelserna.... Hoppas det funkar som typ ACMI'n i F4 för att studera ett anfall ur olika vinklar, lables on/off etc.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Mr Jim

Det verkar dock som att LOMAC går rätt mjukt i den där filmen, undra vilken utrustning dom kör på. Har hört att LOMAC ska gå rätt mjukt förutom när man kör bland molnen då det ska sega som satan. Men det kan ju ha ändrats :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

griffin

Skitsköt fartkänsla, håller med! Wow! Gillar skarpt att den flyttar fokus lite, det *verkar* rätt tänkt, få se om det funkar i praktiken.

Träden gör sig mycket mycket bättre på filmen än på bilderna, där de såg alldeles för... ja, just. Picky picky picky.

En annan som är pilsk på snygga flygmodeller och detaljer kring dessa måste ju också utrycka min glädje över det jobb de verkar ha lagt ned på det. Men ett par saker stör mig lite; det ena är landningsljusen i filmen med den landande Mig-29:an där det i en vinkel är så uppenbart att det är en platt textur.  

En annan, som jag funderat mycket kring är EBK flamman. Petistess för många kanske men det är en detalj som ger så mycket om den är snygg. EF2000 var väl först med en redig flamma, men sen har det inte hänt så mycket. De ser så ... statiska och perfekta ut. Samma sak med vortex virvlar och liknande, de är ofta alldeles för stabila, perfekta och håller i sig för länge. De intryck jag fått från både bild och film vad det gäller dessa detaljer är att det är mycket avhängigt på bakgrundsljuset hur mycket man ser, och att även vädret påverkar. Man ser "diamantformationen" i EBK flamman flamma till en kort stund, sedan är det bara eld och så flammar det till. Inte så där statiskt.

Det är intressant att se hur fler och fler detaljer får/kan vara med på flygmodellerna. Kommer ihåg Falcon 3 där det var smått fantastiskt att planet hade hjul (några trådar och en skiva visserligen, men ändå). Att bara spelarplanet hade det kunde man leva med. Planen fick vapen hängandes under sig. Sen kom pyloner, det kom rörliga ytor. Hjulen blev detaljerade.... etc etc. Men en sak har de lämnat därhän hittills; vyn in i luftintaget är i bästa fall ett svart hål. En annan sak som verkar svårt är att se till att en missil som avfyras hamnar på rätt sida om vingen...

Som sagt, detaljer kanske, men för mig bidrar allt sånt till ett helhetsintryck som i sin tur påverkar trovärdigheten. Men sen, som ni är inne på, det som i slutändan verkligen räknas är om det är roligt att flyga.

Jaja... jag bara älskar detaljer, kanske märks. Jag väntar med spänning på LO-MAC! :)

Griffsniff
snappahead

Obizzz

det är någon slags natural head movement view tror jag finns i flanker 2.5 (ctrl+F1 eller shift+F1 tror jag)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Andreas

Tror "NHM" kommer implementeras i Combat Helo också :)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO