News:

No significant change

Main Menu

Några TE önskningar?

Started by Assassin, January 13, 2003, 14:37:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Assassin

Jag håller på för fullt att leka med TE konstrueraren och tänkte att det kanske var lika bra att fråga här om ni vill ha någon speciell sorts TE konstruerad?

håller för tillfället på att konstruera Training TE's med medföljande PowerPoint presentationer med taktik snack och lite annat smått och gott (på svenska, enbart för Nosig-folk, mest inriktat på nybörjare till F4) men lite andra idéer skadar ju inte precis... :D
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

griffin

Jag har alltid saknat en motsvarande "train start" fast där man kan välja loadout... typ om man vill bara flyga runt lite, starta på antingen platta eller startbana men kunna välja loadout...

för det är väl så att tutorial uppdragen är skräddarsydda så man kan t.ex. inte välja loadout på "train start"...?
snappahead

zebra

Tycker att det skulle vara bra om det fanns några TE missions där nybörjare tillsammans med en instruktör utförde vissa "enkla" uppdrag. Instruktörens syfte är egentligen att följa "kadetten" och instruera vid behov och behöver nödvändigtvis själv inte attackera målet.

Man kan lägga in enkla A2G där man får prova på att bomba olika mål med olika typ av vapen.
Runway- BLU107
Byggnad med Mark82/84
Byggnad eller bro med LGU (laser)
Rörligt markmål med Maverick och CBU.
SAM med HARM

Tanken/syfte är att kadetten blir bevandrad (knapptryckningar, HUD CCIP, CCRP, DTOS) med de olika sätten att andvända A2G vapnen. De första TE uppdragen behöver inte innehålla något air defence för att sedan lägga in enklare luftvärn.

Samma stuk kan man köra på A2A. Men bara enklare mål så att kadetten får grundläggande genomgång i hur och när man skjuter mot ett mål.

z.:)

Obizzz

Griffin: SP3 ramp start som följer med SP3 är precis det uppdrag du är ute efter man kan välja ramp taxi eller runway samt byta loadout

för övrigt låter det där med ganska enkla uppdrag med ökande svårighetsgrad lysande
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Assassin

QuoteOriginally posted by zebra


            Tycker att det skulle vara bra om det fanns några TE missions där nybörjare tillsammans med en instruktör utförde vissa "enkla" uppdrag. Instruktörens syfte är egentligen att följa "kadetten" och instruera vid behov och behöver nödvändigtvis själv inte attackera målet.

Just precis det där tänkte jag när jag började med editorn. :D
Jag vet hur svårt det är att lära sig Falcon 4 helt själv. Dessutom kan det vara bra när min flickvän ska börja spela ;)

Jag tänkte förlägga träningsuppdragen i samma geografiska position, så att det är samma flygbas man startar på men olika mål som inte alltid ligger på samma ställe. Fördelen med detta är då att nybörjar-piloten vet var vissa berg och dylikt ligger, vilket leder till att han/hon kan prova t.ex missilevasion,Pop-ups osv på flera sätt + att lära sig navigera med TACAN blir lättare med synliga landmärken.

Om det låter ":-Z-tråkigt" så säg till. :D
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Obizzz

tycker bara det låter bra har själv saknat den här typen av uppdrag
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

låter skitbra det där!

Obizzz: tack. misstänkte det men har liksom aldrig ansträngt mig :)
snappahead