News:

No significant change

Main Menu

Nytt år, ny kalender

Started by Andreas, January 13, 2003, 10:14:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

griffin

#1
Hmm... fint! Men de är ju så lågupplösta? :)

Skall jag slänga ihop en Nosig kalender åt er, med kvalitetsbilder i tja... 1280x1024 eller varför inte 1600x1200? Intresserade? Jag kan göra på teman med, vill ni ha nåt speciellt flygplan eller kanske bara JAS... eller... eller..

Jag har bilder så det räcker för många år framöver iaf... :)

Griffin
snappahead

Obizzz

hur många bilder har du i 1600x1200 då? :p
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

#3
QuoteOriginally posted by Obizzz


            hur många bilder har du i 1600x1200 då? :p

errr, ingen aning faktiskt...  skall kolla...

[EDIT] 600+ i upplösningar 1600x1200 och högre, knappt 4000 totalt, de flesta ganska ok kvalitet. Försöker alltid hitta bilder med antingen intressanta motiv eller extremt bra kvalitet/upplösning. Gärna både och då :) Allt flygbilder, ja. [/EDIT]
snappahead

Obizzz

hur mycket skulle det kosta att du brände in dessa bilder på (flera) cd och skickade till mig? :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

QuoteOriginally posted by Obizzz


            hur mycket skulle det kosta att du brände in dessa bilder på (flera) cd och skickade till mig? :)

1.47 GB / 700 MB = 3 CD skivor.
10 pack CD skivor 79 :-
7.90 * 3 = 18 :-
Porto <= 250 g försändelse = 22 :-
Kuvert = gratis

18 + 22 = 40 :-

Svar: 40 :-

MEN... om vi räknar med tiden det tagit att samla alla bilderna och en timlön på... äh...

Jag kanske inte skickar alla bilderna men är du intresserad av nåt speciellt så säg till för fasen! U name it, I got it. Nästan i alla fall :)

Jens
snappahead

Obizzz

har du dem utspridda eller är de lite sorterade iallafall?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

#7
QuoteOriginally posted by Obizzz


            har du dem utspridda eller är de lite sorterade iallafall?

De är tämligen sorterade... efter ett visst system... funderar dock på att katalogisera och låta ett program som kan sortera/filtrera göra det möjligt att söka på motiv, modell, dimensioner etc... men tid... saknas

Civil
- By model (sorterat efter flygplansmodell, de bilder som inte passar i nån annan kategori som listas nedan)
- Cockpits
- Construction and maintenance
- Crashes and incidents (många lågupplösta här, för det är en bristvara med högupplösta kraschbilder)
- Hard landing (intressanta landingar)
- Mixed formations (olika modeller på samma bild)
- Special (svårsorterade)
- Smoke effects (vortex mania, kondens och i militära fallet även sonic booms)
- View (utsikt från flygplan, utom cockpitbilder som har egen kategori)

+ motsvarande för militärt
+ lite till

Vilken upplösning vill Nosig ha på sin kalender? 1280x1024? 1600x1200? Vill ni ha militärt eller civilt eller kanske både och? Jag har fixat till en kalenderfunktion som gör det lätt för mig att fixa fiiina kalendrar :)

1280x1024 är kanske dumt, det är ju en ratio på 1.25 istället för vanliga 1.33. 1280x960 vore mer konsekvent då, för det är samma ratio som t.ex. 1024x768 och 1600x1200

Griffin
snappahead