News:

No significant change

Main Menu

Det HACKAR !!

Started by Horizon, March 11, 2002, 10:39:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Jag har problem med mitt F4 efter installation av eMavSP2.

Det hackar (bilden alltså, tror det är det ni kallar "stuttering" ) något fruktansvärt när jag kör i kampanjen. Ibland fryser bilden i fem sekunder för att sedan börja röra sig igen. Ruggigt irriterande!

Har inte märkt samma fenomen i TE.

Hur blir jag av med detta?

Jag kör Win2kPro med DirectX 8.1 och Detonator 27.42

Ändrade till "Old Sound Algoritm" men det förändrade inte saken (jo förresten, videon i inledningen fungerade bättre, men hackandet kvarstod).

Hjälp!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Silverback

detta är ett gammalt problem, tyvärr så får vi vänta till SP2a innan det försvinner.
Sylvain Gagnon har hittat problemet och finns i en lista i koden där alla de-aggregerade objekt lagras, buggen (som nu är fixad) gör att listan inte tömms och snart har du hundra/tusentals objekt i listan och det är det som skapar "stutter", det är också anledningen till att stutterproblemet blir värre ju fler missions du kör (det läggs hela tiden till nya objekt i listan), en omstart av F4 rensar dock listan.
Silverback
Stockholm, Sweden
Abit KT7-RAID, TBird 1.4 GHz, 384 MB PC133 RAM, GF3 Ti200, IBM GXP 70, WinXP Pro
HOTAS COUGAR #1582 Moddad till ÃÅ"berCougar-standard.

Horizon

Gammalt problem?

Jag hade aldrig haft detta problem med SP2 förrän jag installerade Win2kPro (körde WinME innan).

NÃ¥gon som vet mer?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Hmm... Kanske kan vara så som du säger ctrl, men jag har för mig att "fenomenet" uppträdde när jag startade från östkusten oxå (inte särskilt mycket trupper i närområdet).

Jag har iaf bytt till Detonator 23.11 nu. Skall se om det ger någon förbättring i prestanda.

Annars blir det väl till att snällt invänta SP2a.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Fungerar mycket bättre nu. Bytte drivrutiner till Detonator 23.11 och mixtrade lite med inställningarna i F4. Dessutom gör jag som Petter rekommenderade och flyger från östkusten.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names