News:

No significant change

Main Menu

F4 Red Flag - Team vs Team

Started by KeyCat, December 10, 2002, 17:53:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

granQ

va fan här börjar jag flyga och då ska folk sluta.. och idag va det trångt som f-n på bussen men jag hade hela baksätet för mig själv. har jag så otroligt dålig utstrålning. Och jag har typ velat lira falcon4 hur mycke som helst, men det är alltid dom där söndagarna, gäller ofp och tisdagar även om det varit bättre där. våga hänga på TS om ni är spelsugna jag joinar alltid in när jag har tid att lira, vilket betyder 99 % av kvällarna. Dock är jag inte enbart med nosig, utan SSG, 3:e.. hinner inte lira med alla.. men ändå..
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

zebra

Hej där,

Hade ett snack med Mav idag. Tycker det är synd att han tagit det beslutet och hoppas att han dyker upp igen framöver.
Är själv lite kluven. Några av er vet ju vad jag och Boban tycker är kul med f4. Det är kul att utveckla skvadronen (eller divisionen eller vad man nu säger:-OO ) för att bli mer samspelta och för att höja nivån.
Många deltagare gör givetvis att vi har olika ambition beträffande vilken nivå man vill lägga sig på och alla ska ha rätten att lägga sig på sin önskade nivå.. Det gör att det kan bli FÖR seriöst ur ett perspektiv och för LITE seriöst å andra sidan.

Det enda man kan göra får att tillgodose alla önskemål och för att få alla att inte känna sig felplacerade så får man väl dela upp sig. De som vill flyga "seriöst", dvs 100% realism och med minimikrav på kunskap kör "sitt" race och de som vill hålla det på en nivå som passar dem bättre kör sitt. Man får helt enkelt ta seden dit man kommer. Vill man köra på en annan nivå än 100% med krav på att man gått igenom planeringen innan man joinar så är det inga problem men det måste finnas möjlighet att köra kampanjer där krav ställs. En del skvadroner kör efter den principen och det verkar fungera.  

:)

Personligen så vill jag utveckla mitt "virtuella flygande" och jag kan hålla med Mav att det är inte händer så mycket på den fronten. Men samtidigt så håller jag inte med Mav om att F4 ska prioriteras framför allt annat som fritiden handlar om. Det är frågan om att ha flera intressen osv. Han vet vad jag tycker.
Jag kommer att figurera på forumet också framöver eftersom det är kul att tjöta med övriga. Jag kommer också att dyka upp för att vara med o flyga när det blir läge, men kanske inte i den omfattning som tidigare eftersom jag också tillhör den lilla grupp som vill få ut max när man väl flyger f4.  ;) Time will tell.....

z


Maverix

Bax kom med ett mycket intressant förslag som gör att även jag kommer att fortsätta figurera på forumet zebra, jag tar tillbaka min avskedsansökan:)

http://straight-pipes.org/nosig/read.php?TID=1081

Maverix

Mr Jim

Nåt som borde göras är en lista med dom som är hardcore (Dvs själva gruppen), ett namn för denna grupp(skvadronen) och en undergrupp med "trainees"...där jag anmäler mig! :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

SledgeHammer

Nu ska vi se... mycket som händer över en dag.

Mav, om du nu vill vara så extremt seriös varför går du inte med i en befintlig skvadron och flyger där? Eller startar upp en egen? NoSiG kan mycket väl bli en "förening" med en seriös kärna av folk som flyger en "seriös" kampanj men det är fel sätt att säga att nä nu tycker jag att det inte funkar och sen dra. Vi vill väl inte säga till alla som vill börja flyga att de får lära sig någonannastans först och sedan komma tillbaka? Jag har inte varit så jätteaktiv under hösten, mest pga att jag sitter på ISDN men även pga att jag tappade allt Falcon material när min HDD kraschade. Inte sagt att jag inte flyger Falcon för det. Jag har väl ca 220 timmar i Falcon i år. Jag blev även lite trött när det inte alls fungerade för mig att ansluta till din server när vi inte längre hade Gbg servern att flyga på. Jag talade om att det fungerade mot Gbg servern, ctrl och KeyCat har jag för mig att det var men ingen reaktion. Jag tror att någon iaf kom fram till att det nog användes för mycket bandbredd mot din anslutning. Sådant händer, och jag gnälde inte ihjäl mig för det. Jag bor ute på landet så jag får bita i det sura att jag sitter på en långsam förbindelse.

Jag tyckte det verkade trevligt när det var dags att börja "shapea upp" radiokommunikationen men med tanke på de 2 gånger jag har flugit med zebra och Maverix så undrar jag om de läst betydelsen av just ordet BREVITY uttalat över frekvensen. Det är bra med kommunikation men inte för mycket.

Jag kommer förhoppningsvis att börja flyga online igen någon gång efter årsskiftet. Jag tyckte det var väldigt skoj att flyga med er alla mot Gbg servern och eftersom den burk ctrl har fixat "Falcon tid" på också har bra med bandbredd tror jag att det kan bli lika skoj igen.

Angående er idé om att samlas alla "skåningar" en gång i månaden eller liknande. Jätteroligt! För er alltså, jag hade gärna varit med men det är för långt att åka för mig. Men kom inte och gnäll på oss andra när vi är med och flyger sen under veckorna och klanka på att vi inte är tillräckligt "seriösa". Sandro kan nog intyga ( Kommer du och hälsar på snart? =) ) att iaf jag lägger ner en hel del energi på det jag sysslar med och jag tror att det gäller de flesta här. Att många sen tycker att det finns andra intressen som ochså måste ha sin tid får man leva med.

Att dela upp gänget i två grupper kan vara bra men det kan också vara en stor nackdel. Den dagen den "seriösa" gruppen flyter på bra och har höjt ribban väldigt mycket så kanske ingen av dess medlemmar "orkar" flyga med den andra gruppen och hur ska de då tolka detta? Och hur ska de kunna bli bättre? Det går framåt hela tiden man flyger men att flyga med mer rutinerat folk smäller högst och ger mest. Och när är de "mindre seriösa" tillräckligt bra för att få flytta upp till den andra gruppen?
Mvh  - Stefan -


Mr Jim

Ctrl>Vill du ta på dig ansvaret för newbies får du snacka med mannen in charge Maverix, sätter dig som moderator på Falcon 4.0 tråden för trainess/nybörjare till att börja med.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Maverix


Mr Jim

SledgeHammer>Jag tyckte din idé var en av dom bättre, så som ni ser så har Falcon 4.0 nu fått 3 undergrupper. En allmän som tidigare, en för de seriösa pojkarna och en för oss newbies. Maverix har moderator på alla dessa, ctrl på newbie.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com