News:

No significant change

Main Menu

Iron Eagle?

Started by Andreas, December 10, 2002, 06:38:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

Mav, visst är väl denna film ett ihopklipp från filmen Iron Eagle?
Känner igen den lite men är inte riktigt hundra.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Mikke_EAF331

Jo nog såg det ut som Iron Eagle alltid, men var det 1an eller 2 an?

Har för mig att 2an var inspelad i Israel, och det där såg definitivt ut som det var inspelat där. Men det kanske 1an också var?

Trevliga flygscener i alla fall. :)
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Andreas

Synd bara att det är Kfir-plan (Mirage-kopior?) som får spela Mig...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Mr Jim

Kfir plan ser iofs tuffa ut ;)
Israeliska förbättringar av Mirage tror jag? Ingen aning faktiskt, finns det nån flygfilm där man använt äkta MiG?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Mikke_EAF331

Jag har för mig att Kfir är baserad på Mirage III, är inte säker på om alla är hårt ombyggda Mirage eller om dom byggde några själv också?
Fortfarande från mitt (ibland dåliga) minne så har jag för mig att motorn i Kfir är en amerikansk motor, ev. samma som i F-4an.

Kan inte komma ihåg att jag sett nån riktig Mig i nån spelfilm. Brukar väl oftast vara F-5or som får föreställa Mig.
Mikke_EAF331, C.O. EAF

griffin

I Top Gun iaf. I Iron Eagle 2 är det väl F-4:or som simulerar ryska MiGs om jag inte missminner mig...
snappahead

Fozz

Flyningen är inspelad över Saudi-Arabien också om jag inte är helt fel ute.

Alla generaliserar...


Horizon

Verkar vara svårt att stoppa Israelerna när de väl bestämt sig för någt... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names