News:

No significant change

Main Menu

ATI Radeon

Started by SledgeHammer, December 09, 2002, 19:43:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Sledgehammer:
Du har alltså lyckats köra en AMD "XP" processor i ditt Abit KT-7 RAID? Då jag sitter på exakt samma moderkort men med en något sunkig 750 Mhz prolle är jag extremt nyfiken på hur det fungerar. Att det fungerar förstår jag ju men jag behövde du modda något på moderkortet för att få det att fungera? Hade varit en jäkligt fin och billig uppgradering för min del isf. Trodde det var kört när AMD slutade tillverka den gamla sortens T-birds med 200 Mhz FSB.. :(

Mvh Lupson
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

SledgeHammer

#9
5 dagar BF1942, 6X antialiasing och alldeles gudomligt mycket anisotropisk filtrering senare så kan jag inte annan än rekommendera Sapphire RADEON 9700 om ni vill spela Battlefield 1942 i vettig upplösning. (Kör 1280x960, jämförde med 1600x1200 men fastnade för den lägre med mer lulllull och AA mm)

Då det endast blev seriöst mycket BF1942 så måste jag återkomma när jag testar vidare med Falcon, OFP-R mm...

337/310 MHz hamnade grafikkortet på och processorn tuggar på i 1666,5MHz. Enda gången jag startade om datorn under dessa 5 intensiva dygn var när jag plockade ur min löstagbara IDE disk.


Lupson: Senaste BIOS (A9) för att känna igen XP processor och så lite kapande av bryggor på processorn för att få till 16.5X multiplier utan att moderkortet är där och pillar. Megasimpelt. 1,5V duger bra det med men jag kör på 1,525 "bara för att..." Moderkortet behöver ingen handpåläggning alls. Om du bestämmer dig för att peta i en Athlon XP så hjälper jag dig gärna.

Billig och bra uppgradering. =)

Jämförde med en kille som har samma prylar förutom moderkort och minne (han har ett ASUS med DDR PC2700) och han får nästan 5000 3DMarks mer än mig. Känns som om DDR har ett litet övertag... Samt att hög busshastighet är bra (nyhet? nääääää), 184MHz kör han mot mina 101... Men jag vägrar att köpa nytt moderkort och minne. Nu är jag nöjd. Ett tag. Kanske...
Mvh  - Stefan -


SledgeHammer

FSAA funkar inte alls just nu i Falcon men nya drivrutiner är på G (en beta cirkulerar redan men jag har inte testat, väntar på en releas version innan "review"). Däremot är den anisotropiska filtreringen guld! Marken är vacker som bara den, ingen myrinvasion där inte. Framratemässigt så räcker det mer än väl till.
Mvh  - Stefan -


SledgeHammer

Jag testade lite 1600x1200 och det sek helt OK ut även utan FSAA men det ska bli spännande att testa med 4x sådan... eller 6x =)

Några screenshots (ni får antagligen öppna dem i nytt fönster, #Ã,¤!!=## Passagen):

http://hem.passagen.se/jott/falcon/snap-02.jpg
http://hem.passagen.se/jott/falcon/snap-06.jpg
http://hem.passagen.se/jott/falcon/snap-09.jpg
Mvh  - Stefan -


Jotte

Bilderna funkar inte. Inte ens med copy&past. :-/

Obizzz

eh jo 1600x1200 utan FSAA borde ju se mer ok ut än t ex 1024x768 utan FSAA ;)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

SledgeHammer

Jajaja, gnäll Obizz =)  De uppvisar en snygg moder jord iaf. Mer än man kan säga om kort som inte klarar av anisotropisk filtrering. Och de visar inte upp några defekter i bilden trots att de kommer rakt ut ur mitt 9700. Bra va? =)

Bilderna funkar här.
Mvh  - Stefan -


Obizzz

bilderna funkade här också för övrigt...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst