Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - KeyCat

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 327
17
IL-2 / CoD / BoS / Re: IL2 CoD - The Beginning of the End
« on: October 18, 2014, 22:04:51 »
Om jag inte missminner mig så har jag sett nånstans att de jobbar på Malta scenario.

/KC

18
IL-2 / CoD / BoS / Re: IL-2 Battle of Stalingrad
« on: October 11, 2014, 16:39:51 »
Håller med om att det ser rätt nice ut på videon men är själv allergisk mot påtvingade XP/unlock system (därför jag bara testat WT/WoT etc. för att snabbt tröttna) så för mig är det en dealbreaker och speciellt när prislappen är 95.00 USD för att få tillgång till det plan jag skulle vilja spaka (La-5'an) och sedan ovanpå det inte själv få bestämma hur jag vill spela med det innehåll jag betalat för.

Quote
...
Then the developers even take much further steps in restricting what players can do. You only have a limited amount of graphics options, not even a mission builder yet, and then to top it off, you're forced to grind to gain XP to unlock certain armaments that are part of the planes load out. No longer can you just fly around with a buddy and do whatever you want. The devs are actually forcing you to play the most boring lifeless set of missions ever introduced into a flight sim just to get those XP points and "unlocks" for your plane.

What in the f*** happened to these people? IL-2 was the greatest brand in history of combat flight sims. This "game" is worst attempt at anything I've ever seen with regards to what flight sim fans want.

You get a boring, lifeless world. Take away all user options, difficulty settings, graphics settings. Don't give the player the ability to choose what he wants to do with his free time. And then force them to get some weapons and unlocks by grinding through a set of the most atrocious, stabbing your eye balls out, set of single player missions known to man. But not only do you do all that.. Oh wait.. There's more! You then take away the player's ability to at least use time compression and autopilot to try and get through that crap as fast as possible.
...

Nu är ovanstående ryckt från en negativ review på Metacritics och det finns även positiva men
en genomsnittlig user score på 5.8 är knappast något de kan jubla över. Den som är intresserad kan läsa mer här...

  http://www.metacritic.com/game/pc/il-2-sturmovik-battle-of-stalingrad/user-reviews

Sen verkar det ju som de vänder sig mer mot WT skaran än sim skaran även om de motsägelsefullt säger att detta är den rättmätiga efterföljaren till orginal IL-2  :-\ Sen förstår jag inte hur utvecklarna tror de kan få WT spelare - som de flesta spelar gratis - att punga ut med 55+ USD men jag har kanske missat något?

Kan inte kalla mig själv "hardcore" (tycker DCS FC3 nivån är helt OK) men om detta är en indikation på framtiden för oss simintresserade så håller jag mig nog till det vi redan har för jag ser ingen mening att köpa nya sims som ger mig snyggare grafik men är sämre överlag (tänker bland annat på antalet plan i MP osv).

Bara mina 0.20 SEK!

/KC

19
IL-2 / CoD / BoS / Re: IL-2 Battle of Stalingrad
« on: October 10, 2014, 12:57:59 »
Verkar som allt inte står rätt till med BoS så läs på innan du köper...

  I Backed a Simulation in Early Access, not a WT-ish type 'game'

Kan ännu inte säga hur mycket som är sant eller inte men om det stämmer att det är ett XP system typ WT är jag personligen inte intresserad! Blev tillräckligt bränd av Ubi/1C's CloD fiasko (tills TF kom till dess räddning) så jag är glad att jag inte hoppade på Early Access.

"Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me."

/KC

20
Operation Flashpoint / ARMA / Arma 3 Guide för "noobs"
« on: October 02, 2014, 17:33:13 »
Med så mycket nytt i A3 kan denna välgjorda PDF vara till stor hjälp för den som börjar...

Quote
This ‘short’ guide covers the core features of the Arma III game and present an overview of its content; it is intended for players who are new to the game and the ARMA universe. All you find in this pages is written by a player for other players. After reading this any new player should be able to perform all the basic action allowed in Arma virtual battlefield and have a basic knowledge of the game’s elements.

Main chapters focus on:

Moving&Looking, Gears, Weapons&Shooting, Vehicles, Squad Management, Editor Basics, Advanced Editing. Plus five appendices: Wounding&Medical System, UAV Controls, Artillery Computer, Zeus DLC, Addons&Mods.

http://www.armaholic.com/page.php?id=26945

/KC

21
Operation Flashpoint / ARMA / Long time coming
« on: September 22, 2014, 20:45:54 »

22
Allmänt / Totem
« on: September 17, 2014, 21:02:31 »
 
  Totem: the premium, full-featured Virtual Reality headset
  https://www.kickstarter.com/projects/2091603040/totem-the-premium-full-featured-virtual-reality-he

  Oculus Rift utmanas av VR-glasögonen Totem i Kickstarter-kampanj
  http://www.sweclockers.com/nyhet/19340-oculus-rift-utmanas-av-vr-glasogonen-totem-i-kickstarter-kampanj

Lite konkurrens e alltid bra ;)

/KC





23
DCS / Flaming cliffs / DCS: Strait of Hormuz Map Coming in Winter 2014
« on: September 13, 2014, 17:54:01 »

Quote

DUXFORD, UK, September 11th, 2014 – DCS: Strait of Hormuz map coming in winter 2014.

The Fighter Collection and Eagle Dynamics are pleased to announce that DCS: Strait of Hormuz map will be coming to DCS World in the winter of 2014. This will be the first, new combat theatre maps for DCS World 2!

The DCS: Strait of Hormuz map is the strategic choke point between the oil-rich Persian Gulf and the rest of the world. Flanked by Iran to the North and western-supported UAE and Oman to the south, this has been one of the world’s most potentially dangerous flash points for decades. The region also includes the vast Arabian Sea that is well-suited to combat aircraft carrier operations. Be it from land bases in Iran, UAE and Oman, or from the deck of an aircraft carrier, the DCS: Strait of Hormuz map will offer a wide array combat mission scenarios to prove your mettle.

Key Features of the DCS: Strait of Hormuz Map:

• 390 x 390 km highly detailed map area that centers on the Strait of Hormuz.
• As part of DCS World 2, it will support highly detailed terrain, textures, and buildings.
• Numerous, accurately rendered airbases in Iran, the UAE and Oman.
• Detailed cities such as Dubai and Bandar Abbas with unique buildings.
• “Strong Hold” islands such as Abu Musa and Greater Tunb.
• Iran, the UAE and Oman will be added to the list of DCS World nations.

DCS: Strait of Hormuz map will be released as a separate module that will be available for sale from the DCS e-shop in the winter of 2014.

Source: http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=129972

/KC

24
DCS / Flaming cliffs / Re: DCS:MiG-21Bis
« on: September 11, 2014, 19:07:39 »
Det är något speciellt med de här kalla kriget-maskinerna, de har missiler men verkar extremt krävande för att man ska lyckas med något. Kanske en bra kombination.

Vet inte varför men själv går jag inte riktigt igång på 50/60-tals kärrorna men vi är alla olika ;)

En sak som är skoj angående DCS: Mig-21bis är att en av utvecklarna är Svensk och bor i Helsingborg.

Quote
Samma sak med L-39 Albatros. Hade varit ultracoolt om även den kommit för DCS någon gång.

Verkar som du blivit hörsammad... det är ju bara ~3.5 månader till 2015 så om det stämmer lär den ju dyka upp inom kort. Vi vet snart om det stämmer...

Quote
Another new aircraft coming to DCS World later in 2014 will be the venerable L-39 jet trainer, developed by Eagle Dynamics.
...
We also plan for this module to include multiplayer front seat / back seat capability. We believe that this feature will add a new dimension of gameplay for this aircraft and several others like the UH-1H, Mi-8MTV2, Hawk, and C-101.

Själv ser jag mest fram emot dubbelsäte i MP - äntligen!

/KC


Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 327