News:

No significant change

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Dewe

#1
Allmänt / Replying to Topic 'FalconSP4 + COUGAR'
February 29, 2004, 21:44:02
Ja i BMS-varianten finns ju några saker som skulle göra min makrofil enklare... men latmasken i mig vägrar att göra om den. :-Z

:D

Edit: Har totalt fem icke-standard-kommandon, som alla gäller knappar som kan/ska hållas intryckta och därför inte funkar så bra med kombinationer med ctrl/shf/alt. Verkar inte vara alltför mycket jobb att kliva över till BMS .key-fil...

/Dewe
#2
Allmänt / Replying to Topic 'FalconSP4 + COUGAR'
February 29, 2004, 17:31:25
Nix, min profil är en vidareutveckling av en av Jagstangs tidiga profiler. Inga mappningar till DX-knappar och sånt, men lite grann skiljer sig .key filen från originalet.

Är det mycket nya knappar som kommit med SP4? Annars kanske man klarar sig med den gamla SP3-filen?

/Dewe
#3
Making the throttle smoother

Det funkar fint, men är inte superhållbart.

/Dewe
#4
Min trottel beter sig på samma sätt, dvs når 100% elektriskt innan den når ändläget. Det syns tydligt när man är i manuell kalibrering. Har dock inte forskat i nån lösning...

Även mina vridpottar (ANT och RNG) uppför sig så. :-/

/Dewe
#5
Allmänt / Replying to Topic 'Äntligen!'
January 24, 2004, 15:46:22
Samma här! Nu håller man tummarna att inte posten schabblar...

/Dewe
#6
Quotejag är dock inte helt ointresserad av dina gimbals som ekonomialternativ men hittar du någon annan som vill ha dem sälj dem till honom istället för att vänta på att jag bestämmer mig :)

Ok, då vet jag. Nån annan?

/Dewe
#7
Varför uppgradera sin Cougar? Bättre människa, njae kanske inte. Men man blir i alla fall fattigare, vad det nu kan vara bra för. En viss dos av "efterköpskänslor" får man i alla fall; det är som endorfiner - man blir lätt beroende. :)

Jag hade duktigt glapp i mina original-gimbals, och det var det som fick mig att hoppa på ÃÅ"ber-karusellen...

Och sen har jag aldrig lyckats vänja mig vid den karaktäristiska X/Y känslan: "flat spots" när x=0 och/eller y=0. Till saken hör att jag tidigare haft CH-spakar med helt annan känsla. Så det var det som fick mig att uppgradera till U2.

Dessutom skaffade jag Hall-sensorer när mina pottar började spika och bete sig illa, men jag hade säkert klarat mig med en rengöring eller två.

Jag tror att de olika modellerna förhåller sig så här:

- ÃÅ"ber Cougar: Modifiering av original-mekaniken så att glappet försvinner
- ÃÅ"1: En prototyp som aldrig producerades, Ian gick direkt vidare till ÃÅ"2.
- ÃÅ"2: Helt ny mekanik med vanliga fjädrar, vilket ger progressivt kraft i spaken: från ganska lätt spak i centrumläget, till ganska hård i ändlägen.
- ÃÅ"3: Finns inte, döptes om till FCC (som nämndes ovan). Inget för mig som ibland vill kurva annat än Falcon.

Alltså, om någon vill bli av med glappet i sin Cougar så har jag glappfri mekanik till övers.

/Dewe
#8
PM kommer.

Funkar fint med HS. Jag har själv kört den så.

Nu har jag uppgraderat till U2. Najsare än najs. :)

/Dewe