News:

No significant change

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Wahrborg

#9
Quotefråga.. är det någon som har en uppskattning vad det kostade för försvaret att få till strv122 och 9040 till Steel beasts, som sen släpptes till "vanliga communityn" cred för sånt, kanske kan minska utbildningstiden. Få ett ex med sig på mönstringen ? ;)

Svenskarna har köpt ett antal SB Pro licenser, exakt antal kommer jag inte riktigt ihåg, men så vitt jag vet så är målet att det ska finnas SB stationer i Kvarn, Skövde och Revinge. Dessa är ganska dyra och kommer inte lämnas ut till värnpliktiga eller officerare.

Australiensarna där i mot gjorde så att dom beställde SB Pro, plus ett stort antal bantade Pro verisioner med enbart aussie enheter som dom lämnar ut till alla soldater.


QuoteFråga 2.. finns det någon annan försvarsmakt som gjort liknande, hörde tex danskarna har specialbeställt sina grejer om jag förstått det rätt?

Japp det stämmer, Danskarna ligger bakom Leopard 2A5DK, Leopard 1A5DK, M113A5DK samt några logistik/underhålls fordon som jag inte kan komma på just nu. Till det tillkommer också diverse ATGM, RPG och small arms som danskarna använder.

Andra nationer som har legat bakom olika saker i SB Pro (PE) är tex Holland (YPR, bla) Australien/ANZAC (Leo1A5aus, ASLAV25, ASLAVPC samt en mängd logistik plus kring utr), Canada (Griffon samt olika funktioner och features in game)

Dessutom är det en mängd andra nationer som är kunder hos eSim, men som kanske inte på något synbart sätt (ännu) har tillfört saker till den civila verisionen. Några av dessa är tex Finland, Norge, USA, Chile etc etc..

Nästa nation som officielt kommer att tillföra något nytt fordon til SB Pro, och per automation också till SB Pro PE, är Spanien, där Pizzaro och Centauro är "in the works". Om de finns några mer pansarnördar som jag här, så kan ni ta en titt på spaniens inventarie, och därmed drömma om potentiella tillskott till simmen - finns några riktigt läckra pansarprylar i spanska armén :)


Dessutom är det "en del" nationer som tittar på, och utvärderar SB inför eventuell inköp.. Då sådan info kan vara ganska kännslig av olika anledningar, så tillhör det sådan information som endast eSim's marknadschef -aka Ssnake skall avslöja, när tillfället är kommet. Dock så kan det hända att visst väst-europeiskt med förkärlek för grodlår, eventuellt kan ha ett ganska långtgående intresse för att introducera stridsvagns simulatorer i deras träning ;) .. därmed får fråga 3 anses besvarad :D


Sammanfattningsvis så kan man väl säga att det finns ett oerhört intresse för den här typen av simulatorer bland försvarsmakter världen över, och då SB är i stort sätt den enda i sitt slag, så kan man nog sätta stora förhoppningar inför framtiden. :)

#10
Övriga/Gamla godingar / Replying to Topic 'S
January 23, 2007, 19:30:07
Patch 2.238 är nu ute :)


    Changes since 2.304:

   * Fixed bug (dismounted engineers' squad icon)
   * Fixed bug (Helicopters now only switch off engines after a proper landing)
   * Fixed bug (Fire on burning church is detached from the building)
   * Fixed bug (Improved thermal signatures for Bunkers)
   * Fixed bug (Hotkey X makes HIND move forward)
   * Fixed bug (Breaking up platoons and merging the sections later now results in proper                       unit designations)
   * Fixed bug (improved aiming for more vulnerable spots or targets)
   * Fixed bug (using the tree scatter tool on forest areas now results in tree replacement)
   * Fixed bug (Improved movement of troops within built-up areas)
   * Fixed bug (vehicles now continue reloading in multiplayer sessions if left alone by the player)
   * Fixed bug (M1 TCs hatch now locks in proper position)
   * Fixed bug (Sound of interrupted cal .50 reload process not properly synchronized)
   * Fixed bug (M1 TIS reticule pixel error)
   * Fixed bug (adjusted Mercedes GD240 vulnerability, espe-cially to small arms fire)
   * Fixed bug (Improved thermal signatures for many vehicles)
   * Fixed bug (adjusted rules for RPGs fired from within buildings)
   * Fixed bug (levitating vehicles in network sessions)
   * Fixed bug (SB PRO PE crashed to desktop when using the "Position" drop down menu while controlling infantry)
   * Fixed bug (reduced cal .50 muzzle flash)
   * Fixed bug (Tweaked collision model; a human operator must be in control of at least one of the colliding vehicles; collisions of computer-controlled vehicles with static environmental objects are less likely to result in severe damages)
   * Fixed bug (transient noise artifacts in multiplayer sessions)
   * Fixed bug (Manual steering from F8 position of multi-crewed vehicles now enabled)
   * Fixed bug (RPGs are exploding on the inside of walls of the buildings from which they are fired.)
   * Fixed bugs (Driving behavior improved especially for road marches)
   * Fixed bug (Network sessions: The ammo levels in PCs can get out of sync between clients and hosts)
   * Fixed bug (Network sessions: Client computers lose control over their organic dismounts.)
   * Fixed bug (M2/M3 Bradleys were too tough to kill)
   * Fixed bug (The CV90 tutorial dealing with UGV caused a crash to desktop)
   * Fixed bug (Deploying a UGV inside of a house made the building collapse)
   * Fixed bug (Network sessions: AAR event messages were timing out, making the AAR look very incomplete for clients)
   * Fixed bug (engines would turn themselves on frequently, even after stopping and having no contact with enemy and no orders)
   * Fixed bug (Network sessions: Client owned vehicles did not get repaired. The timer will eventually expire for them, but whatever is broken will stay that way.)
   * Fixed bug (Engineers would not mark breached lanes)
   * Fixed bug (Consistent tree collapse in network sessions, irrespective of host or client ownership)
   * Fixed bug (small rock clusters now require top speed collisions to cause serious damage)
   * Fixed bug (Computer-controlled BRDMs would not open fire on ASLAVs unless human observer was present)


http://www.steelbeasts.com/home/p2_articleid/27
#11
QuoteOriginally posted by simon


            Och det släpps som patch när det är färdigt?

Låter ju finint!


Ja.
#12
QuoteOriginally posted by simon


            Ja, jag är inte i den sitsen att jag kan ställa några som helst krav på erat arbete, så jag klagar inte. Men känns jobbigt för en detaljhora som jag, att hoppa in på VC-plats i 122:an, och ingenting (nåja) ser ut som det brukar...



Du har betalt $125 för mjukvaran, så självklart har du all rätt att ställa krav ;)
Angånde interiören till 122, så används för tillfället den danska 2A5DK'ns interiör i väntan
på att modelleraren ska bli klar med 122ans modell - när den blir färdig och integrerad i programet kommer det se mycket bättre ut.
#13
Jag är inte riktig klar på frågan, men det nuvarande utseendet på interiören kommer sannolikt inte att ändras speciellt mycket innan SB2, dock så kan nya funktioner tillföras.

Till SB2 där i mot så finns en del kul idéer om hur vi ska ändra interiören till att inte bara passa i utbildningssyfte, utan också för dom som gillar ögongodis.

Var det svar nog?
#14
Nej, vet inte vad Beksim är baserad på, men det är inte SB motorn.
#15
Övriga/Gamla godingar / Replying to Topic 'S
December 15, 2006, 02:51:36
Det där är inte SteelBeasts, utan Beksim 2007. Förövrigt så finns ej SB2, utan dom nya verisionerna heter Steelbeasts Professional (mil) och Steelbeasts Professional Personal Edition (mil/civ). :)
#16
Har just köpt GTR och när jag kollar runt på olika forum så snackar dom om nya banor som imola och lemans etc, men kan inte hitta dom på gtr siten - vart hittar jag alla dessa nya banor?