Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - F16_Filur

Pages: 1 ... 178 179 [180]
1433
DCS / Flaming cliffs / R77 och AIM120
« on: January 28, 2004, 13:49:21 »
Tänkte fråga hur funkar dessa i spelet vad gäller övergången till active homing? Är de båda som R77 var i Flanker 2.51, fire and forget direkt från början, eller funkar de som i verkliga livet nu? Finns det något meddelande på HUD´en eller MFD´n som talar om när den blivit aktiv så man kan svänga iväg?

1434
DCS / Flaming cliffs / Replying to Topic 'The advanced flight model?'
« on: October 08, 2003, 15:20:33 »
Tack det var intressant läsning. Har mailat dig. En sista fråga, är flygmodellen programmerad på ett liknande sätt i il2/FB eller görs den med en helt annan metod?

1435
DCS / Flaming cliffs / Replying to Topic 'The advanced flight model?'
« on: October 08, 2003, 13:38:27 »
Ok, det låter ju lovande. Men allt det snacket om att flygmodellen skulle vara scriptad i vissa lägen tex landning, är det bara skitsnack? Bortsett från Cobra manövern då, som jag antar följer med från Flanker 2.x?

Så den befintliga flygmodellen fungerar i princip som i Flanker, men man har bara lagt till en del ny "information" vad gäller flygdata? Inte mig emot, jag tyckte flygmodellen i Flanker 2.x kändes helt suverän, bästa flygkänsla någonsin. Möjligen att mig29K var lite för svårflugen. Kan man få se en lista på ändringar som gjorts?

Kan inte uttala mig om demon än pga av buggarna, men vore kul att höra hur någon här tycker att mig29K känns jämfört med den befintliga i demon!

-----------

http://forums.ubi.com/messages/message_view.asp?name=us_flanker20_gd&id=zzxbc
http://forums.ubi.com/messages/message_view-topic.asp?name=us_flanker20_gd&id=zzxbk

"The Cobra is a scripted manuever. The K key does not really disable the AOA limiter (oh, if only it would!), it initiates the script. Notice that Nagging Nadia still Nags about "maximum angle of attack" through most of the manuever.

1) At any speed less than 500 kph press K.

2) Pull the stick all the way back and hold it.

3) Throttle setting is of little consequence.

4) The aircraft will execute the manuever and return to level flight on it's own.

Once the attitude has gone past vertical and the plane starts to return to level flight you can help it by releasing the the stick, though this is not always necessary.

What is it good for? It looks really cool in airshows. There are claims (highly argued) that by executing the Cobra it may be possible to cause doppler radar to lose lock. In a dogfight it may surprise a persuer and possibly cause him to overshoot. I doubt it is really practical, deliberately losing so much E doesn't make much sense. Perhaps as a last ditch effort only. "

1436
DCS / Flaming cliffs / The advanced flight model?
« on: October 07, 2003, 10:25:24 »
Nån som vet nåt mer om detta? Intryck från Mig29 i Flanker 2.51 versus samma plan i Lockon demot vore också intressant? Som det är nu kan jag inte testflyga demot pga de buggar jag upplever.

Från den här tråden:
http://forums.ubi.com/messages/message_view.asp?name=lomac_gd&id=zuhpy

" The advanced flight model was being explored to replace the current FM, but ED didn't have enough time and cancelled work on it.

A shame, the current FM reminds me of Falcon 4.0. More complex, but still using the same simultion method. "


"Didn't have enough time? ???

Well, maybe "scripts" will be tweaked for a more realistic feel in the retail. Because now it's really a step back from an excellent FM in Flanker. I just loved flying at high AOA on the edge of stalls there... "


" The flight model is an improved version of the Flanker flight models. I don't know where you guys are getting this script thing.

Carl"


1437
DCS / Flaming cliffs / Replying to Topic 'Rollar den fortfarande?'
« on: October 07, 2003, 09:04:56 »
Jag har en hel del buggar med demot. Skickade först till ubi forumet så jag kopierar därifrån utan att översätta. Som det är nu kan jag inte flyga den särskilt med tanke på punkt 5.

1. The mouseview within the cockpit works, but often the view is tilted/flipped to an extreme position at the first mousemovement. If the view is say 45 degrees to left looking through the HUD it doesn´t start from that position when moving the mouse, but flips to the maximum rearview.

2. When using the 1,2,3,4,5 etc. radarmode keys the sim very often understands this as if I pressed the Esc key, te game pasuses and the quit-dialog screen pop-ups. It´s only the first time for each key this happens.

3. When using outside views, changing the viewpoints with keypad 1-9 doesn´t work properly. The keycommands.doc seems to follow Flanker2x so using the keypads rotates the view, and using shift+keypad should rotate the view at a faster pace. This doesn´t work in the demo! In the (my) demo the keypads rotates the view slowly. Adding shift doesn´t help make it faster. Only when being in pausemode keypads - without any "shift" - rotates the view in a faster pace.

4. I tried to start or stop the engine with the home/end key with a parked mig-29. Didn´t work.

5. There are some random strange things going on with the mig29. I fought the Mirage and had to recover a couple of times, then flew towards Feodesia. Suddenly when flying straight and level there are these strange oscillations in pitch, if I let go of the stick the mig will go straight up and try to loop all by it self. Ctrl+T doesn´t help, nor does trimming. It´s impossible to hold the nose steady. So I´m flying over Feodesia harbour, crashing and when recovering this bug starts again, and again.. It´s not from any AOA overlimit or hard manouvering. Been flying the demo for 2-3 hours altogether, this was the first time I noticed the bug.

-------
My system specs: PIII 1.2Ghz, 512mb sdram cas2, Ti42000 128mb, Maxtor 80Gb 8mb 7200rpm, win2k SP2, Hotas Cougar

1438
DCS / Flaming cliffs / Replying to Topic 'Demot har läckt'
« on: October 04, 2003, 21:32:12 »
Tänkte jag skulle dämpa entusiasmen litet med denna länk:
http://forums.ubi.com/messages/message_view-topic.asp?name=us_flanker20_gd&id=zznru

Annars tycker jag landskapet är väldigt snyggt och harmoniskt. Som en tavla. FB´s terräng är inte så kul, påminner mer om Janes WW2F vilket var bedrövligt. Och Oleg var väl en fan av den simmen om jag inte minns fel. Å andra sidan har nog FB bättre cockpitar och moln.

1439
DCS / Flaming cliffs / Replying to Topic 'Rätt system?'
« on: August 31, 2003, 17:10:28 »
Hur kan SB Live vara snabbare än Audigy? Det ät väl Audigy som genom sin snabbare processor har större mölighet att avlasta cpu´n genom hardware acceleration? SB Live har också h.a., men inte lika bra efter vad jag har läst.

1440
Intressant text som jag missat tidigare! Skulle nån kunna förklara för mig vad som menas med dedicated servers? Är det helt enkelt en server med olika uppdrag som rullar på utan att behöva startas om? Eller mer än så?

Pages: 1 ... 178 179 [180]