Det verkar inte finnas så stort intresse för detta just nu, men om jag fattat det rätt så var TWS förut fel på så sätt att radarn inte scannade, man kunde inte upptäcka nya kontakter förutom dem man hade på MFDÃ,´n. Nu har vi ett kombinerat Scan/TWS mode där radarn visserligen scannar, men där "höjdindikatorn" till höger inte verkar funka längre. Dessutom vet jag inte längre om den finns på riktigt, läste i nån tråd att i verkligheten kunde de inte med N001/N019 avgöra kontaktens höjd i relation till en själv. Tror det var "Octav som skrev det. Men det lilla jag vet om radar är ju att de måste scanna i vissa mönster uppifrån och ner för att sedan börja om, så en sådan höjdindikator är ju helt logisk rent teoretiskt i alla fall. Nån som har några bilder av en påslagen rysk HUD?
Helt uppenbart är ju att de prioriterat simuleringen av komplexitet vad gäller F15 och A10, (kan inte uttala mig om Su-25) men lämnat de övriga ryska därhän till ett minimum. Självklart hade de inte kunnat göra så om de släppt Lock-On med enbart de ryska kärrorna. Hade de fått upp nivån vad gäller BVR på de ryska planen till F15Ã,´s vore det helt ok tycker jag. Det i kombination med doppler notch och realistiskt missiluppförande hade ju spöat vad vi hade i Flanker 2.x rejält. Det var ju ändå den moderna jetsimulatorn som ansågs näst bäst efter F4, och av många även bättre i A-A.
Helt uppenbart är ju att de prioriterat simuleringen av komplexitet vad gäller F15 och A10, (kan inte uttala mig om Su-25) men lämnat de övriga ryska därhän till ett minimum. Självklart hade de inte kunnat göra så om de släppt Lock-On med enbart de ryska kärrorna. Hade de fått upp nivån vad gäller BVR på de ryska planen till F15Ã,´s vore det helt ok tycker jag. Det i kombination med doppler notch och realistiskt missiluppförande hade ju spöat vad vi hade i Flanker 2.x rejält. Det var ju ändå den moderna jetsimulatorn som ansågs näst bäst efter F4, och av många även bättre i A-A.