News:

No significant change

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Topics - F16_Filur

#122
Humor! / Knark i Flygvapnet
September 11, 2004, 23:35:45
Det är bara elände med den där JAS.... trodde ni i alla fall hade gallrat bort de värsta missbrukarna :-OO

Eller är det SäkStril som är i farten nu igen?

#123
Allmänt / Högerklicks tjafs
September 11, 2004, 15:59:41
Skumt problem, när jag högerklickar på en enhet i utforskaren så stänger allt ner sig och jag hamnar på skrivbordet (CTD). Ikoner försvinner också i trayen. Samma sak om jag vill kopiera eller flytta något med ctrl + c eller ctrl + x och sen ctrl + v. Kopiering/flyttning med drag och släpp ger dock inget onormalt resultat.

Har scannat med SD 1.3, Ad-aware, Spysweeper och NAV.

Enda jag kan komma på jag gjorde innan det hände är installation av nya versioner av Window washer och Spysweeper från Webroot.
#124
Helt andra saker / Saab 37 Viggen
September 08, 2004, 17:16:04
Först en liten inledning. Börjar sen med första delen av kap 6. Resten kommer sen. Även kap 1 är rätt kul läsning så lägger väl upp det också.

Rättelser:
QuoteSaab 37 Viggen. Utvecklingen av ett nytt enhetsflygplan för det svenska flygvapnet 1952-1971
Av Krister Karling. SMR:s småskriftserie nr 2/2002
Rättelser:
Sid. 72, högerspalten, 6 rader från slutet. Står: Åke Dahlström  Skall vara: Erik Dahlström
Sid. 85, (English Summary). Vänsterspalten 3:e stycket (Chapter 3), rad 6: Står.  1400. Skall vara: 1300
Sid 85, Vänsterspalten, 3:e stycket (Chapter 3), rad 4 från slutet: Står: 1300. Skall vara: 1400
Bildsida nr 2 (högersida) med svartvitbilder: (efter sid 85). Texten under mittbilden står:
Märk ryggåsbulan, V-ställning hos nosvingen... Skall vara:
Märk ryggåsbulan, V-ställning noll grader hos nosvingen...














#125
Helt andra saker / Ronneby 29 augusti
August 21, 2004, 21:11:10
Ser ut att bli en höjdare!

-----------------

Flyguppvisningen består av ett förprogram med start kl 11.00 samt ett huvudprogram med start kl 13.05.

Förprogram kl 11.00-11.30:

Segelflyg, uppvisning av Blekinge flygklubb

SAAB B 17, förevisning av SAAB

Suchoj Su-26, uppvisning av Jan Emilsson från Skellefteå



Huvudprogram kl 13.05-15.30:


Chefen F 17 välkomsttal kl 13.05, därefter börjar eftermiddagens flyguppvisning, ca 13.08


JAS 39 Gripen, överflygning av Norrbottens flygflottilj F 21


J32 Lansen och J35 Draken, enskild uppvisning av Flygvapnet F 10 kamratförening


JA 37 Viggen, enskild uppvisning av Jämtlands flygflottilj F 4


JAS 39 Gripen, förevisning grupp av Blekinge flygflottilj F 17


F16 Fighting Falcon, enskild uppvisning av Holländska Flygvapnet


Tp 84 Hercules, fällning och förevisning av Skaraborgs flygflottilj F 7


Helikopter 4,9 och 10, förevisning räddning och brandbekämpning av Försvarsmaktens helikopterflottilj


Helikopter 9 Vingarna, uppvisning av Försvarsmaktens helikopterflottilj


JAS 39, start av Blekinge flygflottilj F 17


F18 Hornet, enskild uppvisning av Schweiziska Flygvapnet


Mirage 2000, enskild uppvisning av Franska Flygvapnet


Team 60, uppvisning av Flygskolan Malmen


JAS 39 Gripen, enskild uppvisning av Blekinge flygflottilj F 17


JAS 39 Gripen, Tp 84 Hercules, Tp 100 SAAB 340 och Tp 102 Gulfstream, defilering av F 17 och F 21


JAS 39 Gripen och Tp 84 Hercules, landning av F 17 och F 7
#126
Allmänt / Myten om rundade kablar
August 19, 2004, 07:24:12
Fancy IDE leads - The Terrible Truth

"The maximum cable length you're meant to use for any ATA interface - any kind of modern "IDE" drive - is 457mm, according to the official specification. That's 18 inches.

This length limit applies to 40 and 80-wire cables alike. 80 wire cables also can't be any shorter than 254mm (ten inches), by the way.

If you're planning to put two drives on a cable and work 'em hard in UDMA/100 mode, then I wouldn't do it with any 600mm cable, if I were you."

--------------

Short rounded IDE cable -- important for cooling?

-------------------

Tyckte själv rundade lät trevligt i teorin innan jag provade. Ser rätt illa ut med den mellankontakten som bara hänger där om man kör med endast en disk. Kan vara kärvt att få i den i en andra också. Verkar vara mycket smartare att lägga ner lite jobb på att vika och arrangera flatkablar för bästa genomströmning. Att tvinna trådarna verkar inte heller vara helt sunt.

Den här biten slipper man ju med SATA. Har själv haft problem med en Seagate disk som satt på en rundkabels mittenkontakt. Den kopplades ur emellanåt :-/.

Nån som har bra tips på var man köper dem billigt nu? JME säljer dem inte längre, och jag betalade 80:- st på Komplett nyligen. :-(
#127
Allmänt / usb och hörlurar till frontpanelen
August 13, 2004, 23:20:07
Någon som har tips? Känns lite jobbigt att prova sig fram. Köpte ett nytt miditower, men kablarna där är inte märkta som i NF7-S manualen.

Varför är inte detta standardiserat? Har byggt med fyra olika moderkort sammanlagt och på alla är det olika. Med FPIO1 (hdd-led, pow-on etc.) har jag alltid fått prova mig fram, och sen rita av hur det ska dras. Stämmer aldrig helt med mobo-manualen.
#128
Allmänt / Nforce IDE-SW driver
August 11, 2004, 23:01:42
Vill bara höra lite kommentarer om denna. Det är ju valfritt att installera den. Minns själv jag fick nåt tjafs för ett par versioner sen, och läste även i Lomacs 1.01 readme att den kunde orsaka problem. Kör med MS drivrutin nu. Prestandavinst någon?
#129
DCS / Flaming cliffs / Mig-29K mod på väg
August 11, 2004, 15:50:11
QuoteHi all,

First about the mod,

It is all but finished(has been for quite some time). I have made 24 pre-set loadouts which can be selected directly depending on "task" in the Editor. I also made a simple Windows installer for the mod - a self executing application which will install the mod with a single click of a button.

The only remaining bit has to do with Colourschemes. "Ghostdog" from BioHazCentral has kindly offered - and is currently working on a template for enhanced and enlarged MIG-29K skins.

Furthermore, I am working on a couple of missions, which will be included in the package and installed in a seperate "MIG-29K" mission folder. The missions are Flanker 2.5 ones(made by "Airtito" and I), which I have remade in Lock-on(I had to alter them slightly due to the limitations of the flyable MIG-29K in the mod though).

About the ships,

As djh001 mentioned, all the ships that werent carried over from Flanker are listed in the both the LockOn.exe and in the Meinit, and only need to be assigned to a nation to be "activated". However, the 3D shape files of the ships, and in some cases weapons, need to be copied from the Flanker "Shapes"-folder to the Lock-on ditto. All required textures for them are already present in Lock-onÃ,´s CDDS containers, so no problem there.

Cheers,
JJ -

QuoteYes the MIG-29K has 9 hardpoints total(4 under each wing + the centerline).

Sadly you wont be able to use TV guided missiles/bombs nor radar guided anti-ship missiles. The problem is that the EOS TV- and ground radar "routines" arent complete in Lock-on(you get some weird textures loaded on to the MFD when swithcing to TV or ground radar).

But you will be able to use both laser guided missiles(Kh-29L and Kh-25ML) as well as anti-radar missiles(Kh-31P and Kh-25MP)

One of the alterations I made to the missions I mentioned above, was exactly due to the non-availability of the TV guided Kh-29TE(just used Kh-29Ls insted). Due to these limitations, I have concentrated mainly on laser guided weapons in the pre-set loadouts I made.

My prefered loadout consists of:

2x R-73
2x R-77
2x Kh-29L
2x Kh-31P
1x 1500L fuel

With this you can take on a long range strike mission, clear target area of airdefences with the Kh-31Ps, enemy fighter activity with the R-77s/R-73s and then proceed to destroy the mission objectives with the Kh-29Ls.....a real "multirole" loadout

Cheers,
JJ -


Från denna tråd:

http://ubbxforums.ubi.com/6/ubb.x?q=Y&a=tpc&s=400102&f=38610606&m=410109125&p=1
#130
Verkar inte så stor chans att någon svarar i bugtråden så provar en alldeles egen :).

1. Kan man ändra hastigheten på HUD markören (talar om Mig-29 och Su-27)? Tycker den är på tok för snabb för att vara precis. Verkar ju finnas en del saker man kan göra med notepad för de olika filerna i View-mappen.

2. Jag har använt Lomacs egen joystick programmering med dess 4 olika shiftknappar, kan jag nu spara någon fil så jag kan ta med mig dessa inställningar till en annan installation?

3. I nav (return/landing) mode verkar man bara kunna växla mellan flygfälten "framåt". Går det inte att backa? Där finns ju rätt många, och om man av misstag "hoppar" förbi det man ska till så 15-20 nya klick.
#131
Welcome to IL2 Flying.com, your guideline to improving flying skills!

http://www.il2flying.com/

Allt samlat på ett ställe :)
#133
Helt andra saker / Ljungbyhed, VM i konstflyg.
July 18, 2004, 23:53:17
Den här lördagen 14 augusti verkar ju nästan spöa F17Ã,´s som kommer ett par helger efter. :) :)

QuoteFlygdagen som kommer att avsluta världsmästerskapet i konstflygning i Ljungbyhed i augusti börjar ta form.
VM-tävlingarna pågår mellan den 6 och 13 augusti i luftrummet över flygplatsområdet. Mer än 60 av världens skickligaste konstflygare väntas till Ljungbyhed. Piloterna representerar ett 20-tal olika nationer, en del långväga som Australien, Syd Afrika och USA.
Lördagen den 14 avslutas VM med en flygfest för hela familjen, som väntas samla några 10 000 intresserade. Flygdagen beräknas pågå från klockan 10 till 16.
Enligt programmet kommer försvarsmakten att delta med bl.a. JAS 39 Gripen, JA 37 Viggen och Team 60. Den världsberömda uppvisningsgruppen Team 60 som uppstod på dåvarande F5 i Ljungbyhed återvänder på ett tillfälligt besök och ger en av sina mycket uppskattade uppvisningar.
En annan av höjdpunkterna är den publiktävling som ett 10-tal av de bästa piloterna från VM kommer att genomföra i sina specialkonstruerade konstflygplan. Utöver försvarsmaktens plan ska Ljungbyheds aeronautiska sällskap plocka fram sin Vampire. TFHS kommer att visa sin skolflygplan och gamlas klassiker som Tiger Moth kommer att synas över Ljungbyhed. Öveflygningar av J35 Draken och A32 Lansen är också inplanerade tillsammans med J29 Tunnan.

http://www.awac2004.aero/

http://www.sff.n.se/flygdag.htm
#134
Nån som kör CFS2/FS2002 addons? Finns ju flera intressanta som Mig-21, Combat Jet Trainer mfl.
#135
Humor! / Avstängd från ubi
June 02, 2004, 22:03:56
Jag kunde inte låta bli, så jag postade den här tråden:

Which is best: Track IR or the AK-47?

Den blev givetvis låst, så då ville jag tacka moderatorn genom att skriva så här:

QuoteSpetznats562, Thanks for locking my Post...  

I would also like to say Thank you! for locking my thread :happy: I understand all the HARD work u mods and devs put in in keeping all the whiners and a$$hats at bay :mad: Important!! :whisper:

Also big thanks you! to all for the nice input on Kalashnikov! I learn alot, and now know I want to go "the machinegun way" :veryhappy:. Ratatatata... learn to shoot and meet new friends hahaha :) :D Maybe say hello to Michael Moore and Pistol Pete too?  :blink:

Därefter fick jag meddelandet om jag blivit avstängd. Sigh.... de har ingen humor på det stället.

#136
Humor! / Kul med tyska igen!
May 22, 2004, 21:05:19
Ich kicke Ihren Esel dem Fußboden-Jungen

schütteln Sie es unten, schütteln die Stadt

Ich bewege Ihre Stadt zum Grund!

Ich schüttle es lose, trinke den Alkohol!

:) :D
#137
Helt andra saker / Låt tillägnad Me262
April 25, 2004, 18:44:00
http://hem.passagen.se/granq/priv/Blue_Oyster_Cult_-_ME_262.mp3

använd högerklick...

QuoteMy Captain Von Ondine, here's your next patrol
A flight of English bombers across the canal
After twelve, they'll all be here
I think you know the job
#138
IL-2 / CoD / BoS / FB i högre än 1024x768
April 22, 2004, 10:25:44
Upplever ni det svårare att se plan på avstånd med högre upplösningar? Gjorde i alla fall den erfarenheten förut. Online hade jag högre res. och Petter flög med 1024, resulterade i att jag inte såg "prickarna" förrän långt senare.
#139
Helt andra saker / Viggenbok och Lansen-CD
April 07, 2004, 03:15:55
Ni vet att det ganska nyligen kommit ut en ny bok om Viggen vad? Skriven av Sven Stridsberg och utgiven av Frank Stenvalls Förlag i Malmö. Den är en klar höjdare och en slags utökad utgåva av tidigare Flygplan 37 Viggen av samme författare. Tillexempel finns en hel del om JA37 här som inte alls ingick i den förra. En intressant sak är att läsa om motorvalet. Saab ville ha Bristol Olympus, samma motor som sitter i Concorde! (är väl för övrigt det enda passagerarplanet med efterbrännkammare?), men Flygförvaltningen bestämde sig för P&W JT8-D pga av lägre bränsleförbrukning (måste menas utan EBK då)och mindre underhållskostnader.

Om nån vill förklara - JT8-D är alltså en dubbelströmsmotor vilket skulle vara lämpligare för Viggen. Varför, och vad innebär skillnaden egentligen? Olympusmotorn är en enkelströmsmotor.

----------

Sen köpte jag också Lansen multimedia cdÃ,´n från SMB. Jag hade sett den om SAAB21R förut och Lansen verkar klart bättre. Har bara tittat rätt flyktigt på den än men den är definitivt ingen besvikelse. Snyggare upplägg tycker jag och initierade berättelser från flygförare. Tyvärr nästan dubbelt så dyr som Viggenboken men antar att upplagorna är små. Har för mig att serien ska fortsätta med övriga stridsplan från FV.
#140
DCS / Flaming cliffs / R77 och AIM120
January 28, 2004, 13:49:21
Tänkte fråga hur funkar dessa i spelet vad gäller övergången till active homing? Är de båda som R77 var i Flanker 2.51, fire and forget direkt från början, eller funkar de som i verkliga livet nu? Finns det något meddelande på HUDÃ,´en eller MFDÃ,´n som talar om när den blivit aktiv så man kan svänga iväg?