Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Fluff

Pages: [1] 2 3 ... 38
1
Allmänt / Test
« on: April 24, 2020, 16:21:04 »
Test

2
Allmänt / Re: Youtube 1080p60 laggar
« on: January 04, 2017, 18:46:40 »
Vad får du om du kör den här videon https://www.youtube.com/watch?v=79ImZE0K7xc med "statistik för nördar" påslaget i chrome? För mig flyter det på bra (på min laptop) men ser att jag tappar en del frames när jag håller på och grejar dvs går ut och in i fullskärm och sådant men inga tappade när jag håller mig lugn så att säga. Ingen skillnad alls med hw-stöd på/av?

3
World of Tanks / Re: Replays
« on: November 18, 2014, 16:52:47 »
Trevligt! Låter som något för mig. Har kört modlöst sedan senaste patchen, helt på grund av lättja :)

4
Övriga/Gamla godingar / Re: Command: Modern air/naval operations
« on: April 16, 2014, 00:20:26 »
Du kan lägga till vapen men inte ändra flygplanens fördesignade load outs. Dvs vill du prova Gripen med Brimstone mot en stackars Spansk Watchman-radar (som jag just gjorde) får du gå in på planets weapons-fönster (när planet är i luften) och sedan Add Weapon Record och välja önskad last samt "add selected". Har kan du även plocka bort de befintliga Meteor eller vad du nu har laddat men vill du kan du lasta på hur mycket skoj som helst (kanske finns någon gräns, har inte gått helt bananas i detta avseende). Har inte provat att ändra i databasen men gissar att man kan ändra värden relativt riskfritt men att det kan vara svårare att lägga till eller ta bort rader/records utan oönskade bieffekter.

Mina scenarion är hittills är inte så mycket att skryta med och knappast spelbara. Min plan nu är att sätta mig mer in i eventeditorn så man kan få lite liv i scenarierna. Annars tycker jag det svåraste är att få dem balanserade när man inte kan slänga in ett par Type 45-jagare eller en Kirov  för att jämna ut oddsen.   

5
Övriga/Gamla godingar / Re: Command: Modern air/naval operations
« on: April 14, 2014, 14:57:35 »
Lägga till beväpning gör man genom att klicka på "weapon" när man valt enheten och därefter på "add mount" i nederkanten på vapenfönstret. Detta går av naturliga skäl bara att göra i editor-läge dock. Sen får man inte glömma att lägga till eventuella omladdningar i magasinet i de fall vapnet går att ladda om.  Detta funkar även på flygplan men bara när de är i luften. Vad jag vet så kan man inte ändra i de förutbestämda load outs som finns för varje flygplanstyp. Man kan inte heller skapa egna load outs. Detta skall dock vara på gång om jag fattat rätt. Meteor skall dock finnas åtminstone för någon gripen-variant. Vet att jag har gjort ett scenario med meteorutrustade gripar. Databasen är i grunden en sql-lite och går att läsa som en sådan. Dock skall den inte vara helt standard så alltför omfattande editeringar kan vara lite riskabelt.

Det som stör mig mest just nu i Command är att man kan avhaka laserstyrda vapen med rems. Detta gör rb-17 i princip oanvändbar så länge det finns ens halvkompetenta ytfartyg i närheten av målet. En annan sak som stör, dock aningen mindre, är att de omoddade patrullbåtarna (Hugin-typ) endast kan bära 4 stycken pingvin när minsta barn vet att korrekt antal är 6! Men, tar man ett par valium och bortser från dylika skönhetsfel så måste jag säga att spelet är en väldigt trevlig upplevelse. Använder det mest i "sandbox"-läge. Dvs jag kommer på något jag vill testa som t.ex en klassisk invasionsflotta på väg över östersjön 1968 och ser hur många attacklansen med rb04 som krävs för täcka havsytan med kosackmössor. Då spelar jag i editorläge  så jag kan lägga till och dra ifrån enheter allteftersom. Inte ovanligt att det hela avslutas med en välbehövlig ICBM-attack när man tröttnar :) 

6
IL-2 / CoD / BoS / IL2: Cliffs of Dover nu!
« on: February 03, 2014, 22:56:44 »
Dags för en sån här tråd tycker jag. Används med fördel när man planerar att köra en vända och vill meddela vilken tid intresserade piloter skall dyka upp på mumble och dylikt.


7
IL-2 / CoD / BoS / Re: Det krävdes 2+ år samt ett dedikerat modteam!
« on: February 03, 2014, 22:51:29 »
Wohoo! Nu fick vi till en fungerande multiplayerserver helt plötsligt. Vet inte riktigt vad vi gjorde annorlunda men helt plötsligt kunde vi hoppa in och ur flygplan och starta och tom skjuta ned ett och annat. Helt annan känsla än Warthunder. Skulle vara väldigt roligt om vi kunde bli några stycken som körde. Tror att man skulle kunna ha en hel del skoj med både coop och dogfight om vi blir ett gäng nosigare.

Gällande ofärdigheten så är det rätt tydligt att de lagt allt krut på planen och flygningen och sedan när investerarna tröttnat och pengarna tagit slut så har de tvingats slänga ihop ett buggfyllt och spartanskt UI  för att kunna sälja något överhuvudtaget.  Trist men bättre än att det är tvärt om.  Moddarna skall dock ha all heder av sitt arbete och av det lilla jag har kört så verkar det inte ha något av falcons kraschbenägenhet (eller defragbehov :))

8
IL-2 / CoD / BoS / Re: Det krävdes 2+ år samt ett dedikerat modteam!
« on: February 03, 2014, 16:25:43 »
Tycker också det känns betydligt mer "rätt" än warthunder. Dock utan att ha gjort de obligatoriska sidvindstesterna :).

Baloo och jag hade tänkt dra igång en multiplayerserver igår men stångade oss dessvärre blodiga i försöken att ens kunna börja flyga. Det var flyknappar som inte visades, flygplansval som inte verkade fungera och kartor som uppträdde minst sagt underligt.  Tips för att få det att fungera mottages tacksamt. Det finns ju trots allt lite servrar uppe som fungerar så det borde ju gå tycker man...

 

Pages: [1] 2 3 ... 38