Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Subroc

Pages: [1] 2 3 ... 40
1
Operation Flashpoint / ARMA / Re: Vilka moddar ska man ha?
« on: December 30, 2015, 09:02:13 »
Workshop är bara knas, kör på Armaholic.com
eller så har anrop.se en repository för arma3sync (Modhanteringsprogram) där de mesta använbdbara moddarna ligger.
Masterarms har en modsamling liggandes på PlayWithSix men då PWS är snäppet värre än att fastna med förhuden i blixtlåset så avråder jag.

Grundmoddar som är bra att ha är:
CBA (brukar vara krav för många andra moddar )
http://www.armaholic.com/page.php?id=18767

Unitmoddar:
RHS russian armed forces och RHS US armed forces (samtida Ry och US units)
http://www.rhsmods.org/

Leights OPFOR (irreguljära units)
http://www.armaholic.com/page.php?id=27353

Öar:
CUP Terrain pack (alla gamla officiella öar från Arma1 och Arma2)
http://cup-arma3.org/downloads/download-terrains-pack/

Sen om man vill ha svenska units så:
Swedish Forces Pack (Några buggar men massa content)
http://www.armaholic.com/page.php?id=20042

Swedish Army Mod (Tror buggfritt men bara gubbe med några Svenska vapen)
http://www.armaholic.com/page.php?id=28643

Ljud/Grafikförbättringar förbättringar:
Blastcore (Förbättrar explosioner, tracers och annat)
http://www.armaholic.com/page.php?id=23899
JSRS (ljud mod, har inte kört själv men folk säger den är bra)
http://www.armaholic.com/page.php?id=22150&highlight=JSRS

Speltekniska förbättringar:
ACE3 ("Realism addon", massor med funktioner)
http://ace3mod.com/

ACRE2 (Radio mod, ger typ riktiga radiofunktioner i spelet. onödigt om man bara kör SP)
https://forums.bistudio.com/topic/181471-acre2-stable-release/

TFAR (Samma som ovan men är inte riktigt lika djupt ned i radiosimuleringen)
http://radio.task-force.ru/en/

2
lovade ju att jag skulle återkomma med lite templates....

Har gjort en template scenario fil för svenska flygvapnet/marinen/luftvärnet
inte helt 100 men fått med det viktigaste tror jag.

readme:n som ligger i zipfilen är mer detaljerad på vad som ingår

bara att ladda i scenarioeditorn.

inledningen i readme:
"As i mostly make scenarios involving Sweden i got tired redoing the orbat every time so i started on this template and i thought it would be nice to share with the CMANO community.
The template is a guesstimate backed up with some OSINT (mostly Wikipedia). I dont claim to have everything 100% real but i think this is a decent presentation of Swedish Armed forces look like.
I have only included airforce, naval, and anti-air assets or units who play an important role in the Air and Naval arenas. any uncertainties and/or guesses is noted below"

3
Övriga/Gamla godingar / Re: Command: Modern air/naval operations
« on: April 12, 2014, 22:42:28 »
Får ta och testa midvinter scenariot, sitter mest och testar olika what-ifs, har gjort lite smidiga import filer för ex flygbaserna i kaliningrad samt LV och radar enligt vad jag kunnat hitta i öppna källor. Kan slänga upp dom här i tråden när jag är färdig.

Jag stör mig fortfarande på att logistikdelen är lite fishy i CMANO. Har inte fått nån respons på mina påtryckningar om att 6h är satans lång tid för att lasta attackbeväpning. Sen stör det mig att man är tvungen att flyga med full last på planen, "nä du saknar två IRIS i inventory så vi vill inte hänga dina 6st rb99" vafan. Satt och läste lite om 1:a attack eskadern och en metodik var att anflyga med större delen av styrkan även om man inte hade tillräckligt med attackbeväpning till alla plan, bara för att mätta fiendens luftförsvar.

Testade f.ö att lägga till sea sparrow (tror jag det var) på visby korvetterna och jävlarns vad användbar den blev

4
Övriga/Gamla godingar / Re: Command: Modern air/naval operations
« on: March 06, 2014, 06:06:45 »
Med tanke på priset så kan det vara värt att tänka igenom en extra gång. Man bör antingen tycka harpoon är det bästa spelet nånsin eller så är man som jag och nördar in sig i uppdragseditorn och bara sitter och testar massa "omfall" typ "skulle en fyrgrupp su-35 kunna slå ut Visby om man placerade ett patriot pac2 batteri vid slite" det finns en hel del störande saker i spelet tex så tar en ombeväpning av viggen från jaktlast till rb15 last 6 timmar, har inga direkta siffror men det låter väldigt mycket. Den stora fördelen med spelet är ju att den innehåller så jädra mycket units, har man bara datorkapacitet för det så går det i princip att sätta upp hela svenska invasionsförsvaret anno -80 inkl marin, KA, LV och sensorkedja. Har ingen uppfattning om hur pass bra de olika systemen simuleras men av vad jag hört av andra så ska det vara bra och jag tycker själv att det känns trovärdigt

5
<reklam>
Registrera via denna länk:
http://warthunder.com/en/registration?r=userinvite_8714393

ger säker mig nån typ av bonus för dom som registrerar sig via länken också
</reklam>

6
War Thunder / Re: ACM and Energy fighting
« on: February 26, 2014, 18:01:04 »
Har börjat lira en del WT, gjorde samma missa att försöka grindar nya plan med realistic kontroller. Är har precis jagat ihop till en bf109e1, har siktet inställt på en 109:a med 20mm sen går jag nog över på att grinda jänkarflyg i stället

7
Helt andra saker / Re: Bilder från lumpartiden
« on: October 03, 2013, 20:56:40 »
...och sängkläderna lever fortfarande kvar. hade jag fått för frugan hade jag fasen använt de hemma, hur många IKEA bäddset håller 35år med konstant tvättande?

8
Anrop drog en runda med 20 pers, framerate var helt ok. Problemet var att folk fick en strid ström med ctd under kvällen, dock kan ju det ha berott på nån annan förändring i devbranch.

Pages: [1] 2 3 ... 40