News:

No significant change

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - radek

#1
Knutstorp!
29:onde ska jag till sturup raceway o köra bana med klubben men måste helt klart hinna med knutsorp också, det ska finnas en riktigt bra licenskurs som hålls där.

http://www.hyllingems.se/index.asp?N=1319

ett reportage från kursen någon gjorde,
http://hem.passagen.se/mx5racing/licenskurs.html

Tror de nyare miataorna är snabbare mest på grund av dyra bilstein dämpare, uppstyvningstag o liknande godis som sitter i redan som standard.
I acc tror jag knappast man känner någon skillnad med 15 hästar till.
Buskört sena kvällar med en NA miata dvs pre 1998 med poplights, visst drar jag ifrån en aning på rakorna (110 kusar i hans) men i kurvorna e han på mig igen.

Håller med om att miatan är onödigt dyr särskilt i sverige håller sig priserna löjligt högt.
Âven gammla sunkiga 91:or vill folk ha fantasi pengar för. Inte alls värt hadde själv mkt hellre satsat på en berchetta då, får ju mkt mer för pengarna.

Skål
Radek

#2
Ehm,

Clark när du är i malmö nästa gång o har en timme över sticker vi ut i hamnen, sätter upp lite koner och bränner gummi.
Så ska vi nog se om min miata inte kan ta din berchetta på kurvig tight bana :)
Hadde vart skitkul i vilket fall.

Det där med vilken som är snyggast vetefan, smaken är som baken.
Själv tycker jag bägge är snygga leksaker, övervuxna gocarts inte riktiga bilar.
Det är en silver sport version 03:a jag har så det är 145 hästars bilen med dimljus, inga popups.

skål
Radek

#3
IL-2 / CoD / BoS / Replying to Topic 'FB'
November 16, 2002, 10:43:32
Frågan har ställts många gånger men tydligen så krockar det med andra delar av koden och är därför inte så enkelt att ändra.
Samma sak med att ändra så man bara kan tracka planen på ens egen sida för att undvika tjuvkikning.
#4
hmm, det var supervarmt dagen då denna bilden togs, ärligt ;)
#5
ah ja just det var det inte runt den trakten som pzl:erna höll till? ;)


bildbevis!
#6
Hoppas själv på de nya online gametyperna.
Screenshotsen med märkta "front" gränser som är rörliga och styrs av vem baserna tillhör kommer helt klart att blåsa nytt liv i online lirandet för mig.
Coop är bra med tar tid att göra bra missions, en stor karta med objectives hadde vart suveränt.
Bombare bli väldigt användbara.
Ser fram emot de nya intressanta planen också. multiposition bombplan som inte behöver dyka eller flyga 300 meter höjd för att träffa ett mål.
För att inte nämna att de fixat till skillnaderna på hur plan uppför sig på olika höjder.
Och så har jag hört de ska sätta in en p40 också :) bara ännu en fighter iofrsig och inte ens latewar men ser fram emot att få flyga något man snickrat på själv.
Kommer bli suveränt, helt klart.

Radek


#7
IL-2 / CoD / BoS /
May 24, 2002, 08:29:11
Nejdå jag hänger med nätt och jämnt
Trodde dock du skulle säga, jo men radek spelar väl ingen roll när tyngdpunkten ligger ovanför det mesta av vingen ialfl :)
Men håller med. Iofrsig inte samma sak men läste en historia om en p40 ( som faktiskt var ett relativt manöverbart och lättsvängt plan)
Efter att ha stigit rakt upp tills farten tog slut, slog planet ner med nosen våldsamt. Så pass tung var motorn att det inte bara satte nosen rakt ner utan nästan slog över igen.
Planet fortsatte gunga som en pendel och jag minns inte hur mkt men mkt höjd behövde piloten för att ta sig ut ur situationen.
Saknar lite av den känslan i il2. En liknande manöver i spelet är för det mesta totalt problemfri att ta sig ur.
Känns som om planen var för förlåtande i vissa situationer.
#8
IL-2 / CoD / BoS /
May 23, 2002, 20:26:14
"Dessutom är det skumt att flygplanen hela tiden försöker rolla tillbaka rätt på vingarna om man släpper kontrollerna. Spiral instability, någon?"

*sneglar på aero Ft
Vadådå de e ju dihedral på vingarna. Uber v-form.
Visste du mkt väl :)
Menar du när man redan är i en spin?