Dags för en sån här tråd tycker jag. Används med fördel när man planerar att köra en vända och vill meddela vilken tid intresserade piloter skall dyka upp på mumble och dylikt.
Glada tillrop!
Kör en liten vända. Hänger på Mumble.
Vi var ute en sväng igår. Först Baloo och Fluff, sedan Fluff och Lupson. Kan inte exakt redogöra för hur första flighten gick, men Fluff och jag valde att gå in som tyskar på en tom server och starta nära Calais.
För egen del:
1) Försökte starta, men banan var ganska kort och jag hamnade bland solbadarna på stranden och käkade sand istället.
2) Spawnade mitt inne i Calais med vingen inne i ett hus. Vingen gick av... och strax därpå kantrade hela planet. Dock utan eld och muller.
3) Kunde inte få nytt plan på samma bas eftersom mitt Calais-plan var "hyfsat" intakt. Löste genom att byta till en närliggande bas. Den här gången kom jag slutligen upp i luften och Fluff och jag kunde ge oss ut på AI-jakt. Trevlig server, det spawnade massor av trevliga AI-flighter samt en konvoj ute i kanalen. Fluff och jag försökte först jaga ikapp en skräckinjagande Defiant som på hög höjd körde ifrån oss. Vi gav oss istället ut över kanalen och hittade tre oeskorterade Wellingtons. Vi anföll lagom koordinerat och fick in en del träffar, men dessvärre var jag lite oförsiktig med gaspådraget och pajade radiatorn. Försökte buklanda på kanalen men planet sjönk som en sten. Fluff hade lite strul han också, men jag tror vi fick ner iaf en Wellington.
4) Fick denna gång upp planet i luften _via_ stranden (detta med take-off flaps tror jag är en bra grej). Fluff och jag hade ett "target rich environment" vid det här laget. Det flögs kors och tvärs över kanalen och vi gav oss på diverse mer eller mindre intet ont anande britter. Tror jag var uppe i 6.24 kills när kanonammunitionen tog slut och soppan började sina. Fluff hade redan flugit tillbaka för ombeväpning då en mänsklig baseraper i Spitfire II gav Fluff en ovälkommen present. Samma pilot gav sig även på mig när jag kom in över franska kusten för att landa och sköt ner mig trots att jag flytt in över basen och vår AAA spelade.
Allt som allt en mycket trevlig flight!
Nu skall här installeras och så får vi se vad helgen innebär! Jag som även skall flyga F4, läsa IR-teori, göra lite IFR-övningsflygningar, programmera en proof-of-concept på DBS och städa. :D
Nu är här installerat! TF4.01 och hela molerasket.
Känsliga bromsar på den där Eldspottaren. Inte mycket dutt som krävdes på en betongbana för att ge dyra resultat... :)
Lördagkväll, middagen är uppäten och barnen har somnat. Dags att leka stridspilot en stund.
Sitter också och leker. Är lekplatsen Mumble nu, för jag är fortfarande mol allena där?
Quote from: ft on February 15, 2014, 22:25:27
Sitter också och leker. Är lekplatsen Mumble nu, för jag är fortfarande mol allena där?
Jag var där men fick skjuta ut mig innan du kom in då framtidens piloter krävde uppmärksamhet. Blir troligtvis ett nytt försök ikväll.
Quote from: bALoOJag var där men fick skjuta ut mig...
baloo >>>
(http://i.imgur.com/BF9XsjW.jpg)
Eller vänta nu... vad satt du i sa du?
Jag fick prioritera lite annat än flygande igår kväll. Slängde i mig min 4x i War Thunder, sen var det familjeliv som gällde. Ja, inte den där internetsidan utan IRL-varianten.
Jag har lagt fram morgondagens kläder, trimmat mustaschen och skrivit ut motorbegränsningarna för en Spitfire.
Det där var rätt kul. Förbandsflygning hade vi väl inte riktigt avancerat till.
Tydligen skall jag lära mig flyga Würstmaschine... om inte övriga deltagare såg Spitfirens storhet ikväll och definitivt konverterade.
Jag tänkte in och se om jag får rätsida på Besserwissern en sväng här nu närmast. Skall bara passera en Fluganrichtningsgeschaftswirkenfliegerbuchmanualen först!
Jag tar en tur över kanalen nu.
Äntligen.. genomgått "Grundkurs CoD" och loggat >4tim Ju-87B2 ;D
109:an har jag svårare med, främst gällande Propp pitch och sikta! Med Hurrican:en hade jag inte som helst problem att skjuta ner bombare, men med 109:an är jag "all over the place" :-/
Gillar dock Ju-87:an, lättflugen och lätt bombad... om man hittar målen dvs.
Var inne på ATAG servern igår en runda;
La över 1 tim flygning, igår, på att flyga till ett målområde, cirkla å leta efter målet, efter 15 min hitta det och få till en bra vinkel. För att sedan när jag fällt, upptäcka att målet redan var sönderbombat och bli gangrape:ad av 3 spitfires >:(
Sköt dock bort 1 Spit med min akterskytt ;D
Ett gäng frågor väcktes efter denna flygning (främst kopplat mot ATAG servern);
- Hur vet man vilka mål som är operativa? Eller någon idé att slå mot?
- Skjuter inte min AI-TG automatiskt? Är det någon knapp jag missat eller är funktionen avstängd?
- Vad är skillnaden på de två ATAG servrarna? Förutom det uppenbara spelarantalet?
- När blir nästa NOSIG uppdraget?
- Vilket är vårt nästa mål att slå mot?
- Vem eskorterar mig?
- Vem blir min Tailgunner?
;D ;D ;D
109:an, har inte den automatisk prop pitch eller gäller det bara vissa modeller? Har nästan bara flugit 109 i CoD, det är helt klart lätt hänt att köra slut på motorn.
Testade Ju-87 ett par gånger men var nog för lat för att sätta mig in i hur bombandet går till.
Varit skralt med tid för spelade sista veckorna, brukar bli så på sommarhalvåret. Så många spel, så lite tid...
Hej vänner, bekanta och sim-nördar!
Vill härmed anmäla att jag avser flyga CloD ikväll vid 18-19 tiden.
Tänkte ta ut en Ju-87 eller om vi blir fler, en He-111 och bomba flygfält.
Lägger mig på Mumble inledningsvis.
Salsam, out.
Lycka till! Är bortrest så jag kan inte agera skytt/rotekamrat/eskort.
Nej - inte DEN sortens eskort!!
(http://i275.photobucket.com/albums/jj318/markjstanton/cf781ef21eaa25ce33b0e417dfb0b242_view.jpg)
Var jag för sent på det nu? Trodde folk flög detta men nu när jag ÄNTLIGEN flugit in mig så har ni andra slutat? Men ååååh ::)
Lite sen är du nog...
Fel årstid för mig nu, har inte haft igång något spel alls sista 2-3 veckorna :(
För mycket annat så här års.