NOrdic SImulator Group

Flygsimulatorer => IL-2 / CoD / BoS => Topic started by: Justin Case on January 14, 2011, 11:31:54

Title: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Justin Case on January 14, 2011, 11:31:54
Storm of War: Battle of Britain = IL-2 Sturmovik: Cliffs Of Dover.

Då IL2 ligger mig varmt om hjärtat så finner jag det trevligt att namnet lever vidare!

http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3177572/#Post3177572 (http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3177572/#Post3177572)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: ctrl on January 14, 2011, 13:09:21
Hoppas nu bara de fixat sidvindsmoddeleringen så att planen vrids IN MOT vinden ;)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Justin Case on January 14, 2011, 14:52:26
Haha! Tänk att detta måste vara tredje gången jag ser dig skriva detta plus att jag hört dig säga det IRL nån gång med...men låt oss hoppas!
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: ctrl on January 14, 2011, 15:08:00
Det är därför jag kör med smileyn  ::)  8) Det är dock sjukt att en i övrigt så realistisk simulator har fått behålla ett så grovt fel hela serien igenom.
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Horizon on January 14, 2011, 16:06:32
Det är ctrl's stående kommentar när IL-2 kommer på tal. Idag får han stå emotsagd, men på den tiden då Mr.Jim frekventerade forumet blev det snabbt hetsk debatt angående vindar och modellering i simmen. :)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Lupson on January 14, 2011, 21:16:47
Ctrl borde väl ha rätt, flygplanets största vindfång bör väl vara stjärtfenan och då vrids ju fören mot vindriktningen.

Fast på rent jävelskap så tror jag Ctrl har fel ändå :-) För det har Oleg Maddox sagt.
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: ctrl on January 14, 2011, 22:35:56
simuleringen har ju kontrollerats av en rysk professor så det kan ju inte vara något fel alls....  ::)

På den tiden handlade det dock inte om sidvind utan mer grundläggande saker som att planen var så lätta att man kunde få dem att "flyga" genom att bara vifta med rodrena. Start och landning var uppenbarligen skriptat så under delar av start/landning så åkte man som på räls... andra problem var att stall/spinn också hade konstig moddelering ett upplevt problem var att om du i ett plan stallade vid ex fart 300, 5G vilket motsvarade någon aoa så stallade samma plan plötsligt vid fart 300, 3G, naturligtvis vid lägre AOA om du strax innan stallat, ungefär som om de kopierat någon trötthetsfunktion till stallskriptet.  ???

Idag när vi sitter med den egentligen otroliga FM som IL2 1946 har, så är det lite svårt att förstå hur dålig IL-2 version 1.0 egentligen var  8)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Horizon on January 15, 2011, 00:43:28
Man får ge det några år bara... :)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: KeyCat on January 19, 2011, 08:04:41
Ryktas om release i slutet av Mars.

Quote
1C and Ubisoft Announce IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover
World famous IL-2 Sturmovik series of flight simulators roars over Britain. 1C Company and Ubisoft announced that IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover (for PC) will take off in March 2011.
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover is the latest instalment in the acclaimed IL-2 Sturmovik series from award-winning developer 1C: Maddox Games.

IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover takes place in 1940 during the pivotal aerial battle for the skies over Britain between the British, the German and the Italian air forces.
Key Features:
• New aircraft: incredibly detailed true-to-life modeling of aircraft systems based on thousands of hours of dedicated research. Every single aircraft component can be damaged for realistic and immensely satisfying results.
- Flyable aircraft – Over a dozen famous and highly detailed English, German and Italian aircraft available, with all crew positions open to players. All flyable aircraft have been painstakingly researched, resulting in incredibly accurate cockpit interiors (including Spitfire, Hurricane, Messerschmitt and the Stuka).
- Non-flyable aircraft – 13 AI controlled additional aircraft are also available to allow an even more accurate and immersive experience thanks to a varied aircraft.
• Immersive game modes:
- Exciting Single-Player Campaign – The campaign thrusts the player into the middle of the battle. The player will join the British Air Force to fight the German forces and renegade pilots on his own side, or join the German Luftwaffe and take part in meticulously recreated historical battles.
- Massive multiplayer – Customizable modes range from simple deathmatch-style free-for-alls to epic, ongoing 128 player battles that can last hours, days, weeks, or even longer.
- Interactive training – Comprehensive interactive training for new players – fly a real WWII trainer plane with a computer controlled instructor through a series of training missions.

• Brand new setting – The battle will take place on a large area spanning London and southern England in the north, to Northern France and Belgium in the south. The huge map will contain thousands of historical cities, towns, roads, airfields, radar stations, ports, and industrial areas – all located exactly where they were in 1940.
• New 3D engine – Latest-gen graphics engine with DX10 and DX11 API support. Huge variety of photorealistic ground vehicles, buildings and other environmental elements recreate minute details of 1940s Europe.
• Customizable difficulty – dozens of realism options allow newcomers to the franchise to reduce the difficulty and focus on the fun while learning the ropes of being a pilot.

1C and Ubisoft also announced that IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover will be available in a special Collector’s Edition, along-side the standalone version.
This Collector’s Edition features the following collection of exclusive pilot material assets in a premium packaging:
- The Windows PC version of IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover
- A cloth pilot escape map showing The Battle of Britain strategic locations
- A replica of the Pilot’s Notes on the Spitfire I Aeroplane, provided to RAF pilots during The Battle of Britain and reprinted from the RAF Museum original document
- An in-depth 150-page ring binder pilot instructions

http://www.1cpublishing.eu/news/1c-and-ubisoft-announce-il-2-sturmovik-cliffs-of-dover (http://www.1cpublishing.eu/news/1c-and-ubisoft-announce-il-2-sturmovik-cliffs-of-dover)

/KC

Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: ctrl on January 19, 2011, 11:54:24
25/3 verkar vara ett spikat datum... Måste säga att jag är lite skeptisk till att det skulle vara något nytt underverk. Av bilder/video ser det snarare ut som en patch till IL-2 1946 än en helt ny sim, om man vill vara positiv så kan man ju se det som ett tecken på att de fixat en massa bra saker "under ytan" ;)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Baztid on January 19, 2011, 17:33:28
Sett fram emot detta länge  :)
Givet köp!
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: KeyCat on January 23, 2011, 12:50:47
Måste säga att jag är lite skeptisk till att det skulle vara något nytt underverk. Av bilder/video ser det snarare ut som en patch till IL-2 1946 än en helt ny sim, om man vill vara positiv så kan man ju se det som ett tecken på att de fixat en massa bra saker "under ytan" ;)

Svårt att säga något innan man haft chans att testa men de som förväntar sig underverk brukar bli besvikna ;)

Ser själv fram emot ny/bättre skade modellering, de utökade MP möjligheterna och förhoppningsvis har det där nya vädersystemet de pratade om också kommit med även om det inte nämns något i PR.

Gillar dock följande screen shot som visar att städerna/byarna nu inte längre är 20-30 hus.... Undrar dock om personen som tagit den aldrig hört talas om FSAA, alla screen shots jag sett är fyllda med jaggies  :-\


(http://simhq.com/forum/files/usergals/2011/01/full-4161-5370-shot_20110121_124044.jpg)

/KC



Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Lupson on January 24, 2011, 15:03:52
Quote
The player will join the British Air Force to fight the German forces and renegade pilots on his own side

Det där låter ju lite crazy? Eller fanns det historiska exempel på egna som hjälpte tyskarna? Har jag aldrig hört talas om.
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: KeyCat on January 25, 2011, 18:40:37
Håller med Lupson men kanske för att ge SP kampanjen en liten tvist? Mina historiekunskaper är dock för dåliga men Horisånten vet säkert...

/KC

Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Horizon on January 25, 2011, 20:31:32
Jag har faktiskt aldrig hört talas om några "renegade pilots" i RAF - om de menar brittiska piloter som tog sina Hurricanes/Spitfires och började skjuta på sina egna, eller deserterade och sedan använde sina flygplan mot RAF. Tycker dock inte att det låter helt otroligt. Det fanns i början av kriget en del britter som sympatiserade med tyskarna och NSDAP. De demonstrerade öppet på gatorna, men efter ett tag förbjöds deras demonstrationer och ledare fängslades. De var inte mycket värda när tyskarna började bomba södra England sommaren 1940.
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: KeyCat on January 27, 2011, 18:32:20
System krav. Nu är bara frågan vilken typ av DRM UBI tänker välja...någon som hört/sett något?

Quote
Operating system: Windows® 7 / Vista SP2 / Windows XP SP3
Processor: Pentium® Dual-Core 2.0GHz or Athlon™ X2 3800+ (Intel Core i5 2.66GHz or AMD Phenom II X4 2.6GHz recommended)
RAM: DirectX® 9.0c compliant, 512Mb Video Card (1GB DirectX® 10 recommended) – See supported List*
Video card: DirectX® 9.0c compliant, 512Mb Video Card (1GB DirectX® 10 recommended) – See supported List*
Direct X: DirectX® 9.0c or DirectX® 10 (included on disc)
DVD-Rom drive: 8X
Sound card: DirectX 9.0c compatible
Hard disk: 10GB
Peripherals: Mouse, keyboard (joystick with throttle and rudder control recommended)
Multiplay: Broadband connection with 128 kbps upstream or faster

*Supported cards at time of release:
ATI® 4850/4870/5830/5850/5770/5870/6870/6950/6970
NVidia®: 8800/9800/250/260/275/285/460/465/470/480

/KC

Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: ctrl on January 27, 2011, 21:20:30
10GB på disken? Tja är det bra så.... Jag kommer inte hänga på låset men hoppas naturligtvis att det blir en supersim  ;D
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: KeyCat on January 30, 2011, 11:35:00
Tror det kommer att bli bra men det kommer nog att ta ett antal patchar + addons innan det blir riktigt bra, ser det som IL-2 II och en modern motor att bygga vidare på...

DirectX 11 blev inte verklighet i första releasen men påstås att det kommer senare och det spelar mindre roll för mig eftersom jag ändå är fast med DirectX 9 tills jag överger XP.

/KC

Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Baztid on February 04, 2011, 20:21:27
IL-2 STURMOVIK™: Cliffs of Dover - Dev gameplay video (http://www.youtube.com/watch?v=zgy88KGDX-o#ws)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: KeyCat on February 06, 2011, 13:50:58
Om jag förstått det rätt kommer följande inte att vara med vid release...

 - Ingen dynamisk kampanj
 - Inget dynamiskt väder
 - Ingen DirectX 11 support

Tror fortfarande att det kommer bli bra så småningom men jag är beredd på att det kommer att ta ett antal år med patchar och nya addons (precis som det gjorde med IL-2) innan det når upp till vad det tidigare pratats om så den som föväntar sig en "färdig" produkt kommer med största sannolikhet att bli besviken.

Dock ser cockpit'arna och 3D-modellerna grymma ut!

/KC

Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: KeyCat on February 06, 2011, 13:57:10
Hittade även vilket DRM UBI valt och det verkar som de kopplat in sina hjärnor igen... var lite orolig att de skulle använda samma idiotiska DRM som till SH 5.

Quote
What DRM will the game use?

IL2 Sturmovik: Cliffs of Dover requires a onetime online activation, using the Tages system you will receive 5 activations and a new install every month.

/KC

Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Rivvern_ on February 06, 2011, 17:33:16
Helt ok!
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: KeyCat on February 09, 2011, 18:20:24

Il-2 Sturmovik: Cliffs of Dover interview. We talk to Oleg Maddox and Ilya Shevchenko.

http://www.pcgamer.com/2011/02/08/il-2-sturmovik-cliffs-of-dover-interview-we-talk-to-oleg-maddox-and-ilya-shevchenko/ (http://www.pcgamer.com/2011/02/08/il-2-sturmovik-cliffs-of-dover-interview-we-talk-to-oleg-maddox-and-ilya-shevchenko/)

/KC

Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: ft on February 09, 2011, 18:32:54
Åh hurra. Det fantastiska påklistrade gullegullmanuset från Pearl Harbour - nu i en flygsimulator nära dig!
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: KeyCat on February 09, 2011, 18:34:30
Japp och det påstås att historien är sann ;)

/KC

Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Baztid on February 09, 2011, 19:00:49
Grym ny video!
Fan va ja vill ha release NU  :tongue1:
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Horizon on February 09, 2011, 20:10:28
Alltså... jag tycker fortfarande att det ser precis ut som IL-2 + att ljudet är identiskt. De enda skillnaderna jag ser är att det är mer objekt på marken och att de kanske fixat till havet lite. Räcker detta för att det ska vara köpvärt? Jag tvivlar och väntar på de första reaktionerna efter release.
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: ctrl on February 09, 2011, 20:27:48
Som sagt, antingen stämmer det att de gjort mycket på FM och då är det väldigt köpvärt även om det inte ser och låter så mycket bättre. Om det å andra sidan bara är bullshit angående bättre FM så är det en skandal att släppa nått sådant här efter 6 års utvecklande även om teamet "bara" är på 22 pers....

Jag avvaktar/testar fulversion innan jag lägger ner mina slantar :-/
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: ft on February 12, 2011, 02:47:08
Tydligen är ljudet rätt sent inlagt. Funnits en del videor från rätt sena builds där det vad jag förstått har varit det gamla ljudet.

Men men, den som lever får se. Tur det finns idioter som glatt agerar testpiloter och förhandsbeställer. :)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: KeyCat on March 08, 2011, 14:04:23
Om det är sant att Steam är ett måste för att lira IL-2 CoD flyger jag nog gamla hederliga IL-2 Sturmovik ett bra tag till... UBISOFT gör än en gång ett bra jobb vad det gäller idioti  :-\

  http://il-2-sturmovik.ubi.com/cliffs-of-dovers/blog/uk/?p=1162 (http://il-2-sturmovik.ubi.com/cliffs-of-dovers/blog/uk/?p=1162)

/KC

Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Obizzz on March 08, 2011, 14:42:32
Om det är sant att Steam är ett måste för att lira IL-2 CoD

Är det så farligt då?

Som jag skrev i RoF-tråden så är jag lite sugen på CoD nu när jag snart har datoruppgradering på g.
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: KeyCat on March 08, 2011, 15:32:23
Är det så farligt då?

För vissa ja för andra nej.

Det finns både för och nackdelar med Steam men med min tidigare erfarenhet ser jag just nu mest nackdelar. Kanske saker och ting har ändrats till det bättre sedan jag provade men jag föredrar ändå alterantiv som Sprocket/Direct2Drive/GamersGate/etc. och ogillar det här med "Steam only releases" som verkar hipt just nu. Detta utav den enkla anledning att valfrihet/konkurrens alltid är bra för konsumenter.

Och som jag nämnt tidigare så tror jag IL-2: CoD kommer att behöva ett par års patchningar/addons (precis som gamla IL-2) innan det blir riktigt bra så jag har inte speciellt bråttom ;)

EDIT: Ville bara tillägga att det här med att behöva vara inloggad på ett konto för att lira överhuvudtaget dessutom är ett bra första steg mot SaaS (a.k.a Software as a Service eller Pay to Play) som jag inte heller är speciellt förtjust i. Jag föredrar att betala en gång för att sedan kunna lira hur och när jag vill och jag har tillräckligt med löpande utgifter som det är...


/KC

Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Obizzz on March 08, 2011, 16:15:27
jag har tillräckligt med löpande utgifter som det är...

Det har nog utvecklarna också och jag tror det kommer bli allt vanligare med pay to play och att betala för extra innehåll t ex fler flygplan. (det har ju IL-2 sysslat med länge egentligen fast de har släppts som addon-pack)

Som jag förstod det så kommer det säljas som vanligt men kräva registrering på steam. Jag som redan har ett konto och klienten installerad ser inte det som ett större problem.

Jag har inget emot pay to play i sig men då ska kvalitén motsvara det också. Jag kör till exempel iracing (www.iracing.com (http://www.iracing.com)) där man både betalar månadsavgift och får betala för en del extra content. I iracings fall tycker jag de håller en så pass högre kvalitétsnivå än konkurrentera att det är värt det.
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Baztid on March 08, 2011, 19:19:18
Lite om DRM etc..

Quote
Please note that the game will also use the Steam platform for services such as matchmaking, anti-cheat etc… So you will need  a Steam account to play the game



http://il-2-sturmovik.ubi.com/cliffs-of-dovers/blog/uk/?p=1162 (http://il-2-sturmovik.ubi.com/cliffs-of-dovers/blog/uk/?p=1162)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: ctrl on March 08, 2011, 21:36:41
Will Steam be required for strictly offline use too?
Reply
admin says:
8 March 2011 at 09:01
Yes.


Vägrar... kommer inte att köpa liret om det så har perfekt FM
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Horizon on March 08, 2011, 21:53:45
Vad är det för fel på Steam?
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Obizzz on March 08, 2011, 22:09:31
Vad är det för fel på Steam?

Inget större men du vet ju hur ctrl är ;)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: ctrl on March 08, 2011, 22:38:10
Precis, det är principen, jag ska inte behöva ha igång Steam för att lira ett spel som jag inte ens köpt via Steam.

En av de stora fördelarna med dagen gamla IL-2 är att det är näst intill helt fritt från kopieringsskydd, det är busenkelt att få kompatibla inställningar på ett LAN, man bara kopierar varandra kataloger.

PC-speltillverkarna kommer att gå i graven, jag köper hellre 7-kronors appar till iPaden och 500:- Spelskivor till Xboxen som inte kräver någon uppkoppling än till PC-spel med sina jävla DRM-lösningar.
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Obizzz on March 08, 2011, 22:41:54
Nu låter det ju faktiskt inte som DRM är främsta anledningen till att de använder sig av Steam.

Det är väl helt enkelt smidigt att bygga på en existerande plattform för onlinefunktioner med användarnamn och grejer.

Steam går ju för övrigt att köra i ett offlineläge och jag gissar på att man kan använda sig av det när man vill köra SP.
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: ctrl on March 08, 2011, 22:44:45
Tja, jag röstar med mina pengar... tyvärr blir det väl en negativ spiral, speltillverkarna tror att bortfallet av mina och mina likars pengar beror på piratkopiering och hittar på än värre skit varefter den skara jag tillhör växer....
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Obizzz on March 08, 2011, 23:01:21
Tja, jag röstar med mina pengar... tyvärr blir det väl en negativ spiral, speltillverkarna tror att bortfallet av mina och mina likars pengar beror på piratkopiering och hittar på än värre skit varefter den skara jag tillhör växer....

Eller tror de att det beror på att simulatorer inte säljer och så görs det inte fler.
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: ft on March 08, 2011, 23:15:12
Vad är det för fel på Steam?

Tja, den här säger väl allt...

http://tinyurl.com/33by8c (http://tinyurl.com/33by8c)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Horizon on March 08, 2011, 23:22:42
Den där klickar jag inte på, ft. ;)

Jag har Steam till både Half-Life, Counter-Strike, ArmA2 och lite till och det fungerar utmärkt. Förstår inte vad problemet är och jag är ändå rätt paranoid. Tycker mest att det låter som två stycken GGG som raljerar. ;) :D
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Rivvern_ on March 09, 2011, 08:12:44
Jag håller med Obizzz och Horrizonten.

Med tanke på hur usel DCS muliplayerbrowser är så kommer detta bli ett stort lyft.
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: KeyCat on March 09, 2011, 09:04:53
Vad är det för fel på Steam?

http://www.youtube.com/watch?v=PYouO5wSvOg  

:P

/KC

Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Lupson on March 09, 2011, 09:06:31
Jag har heller inget problem med Steam. Hellre det än att behöva ha en jäkla cd-skiva istoppad.
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: KeyCat on March 09, 2011, 09:34:11
Hellre det än att behöva ha en jäkla cd-skiva istoppad.

Behövs ingen skiva när vi vill lira DCS:BS eller andra spel som man köpt som nedladdningversioner
via Sprocket/Direct2Drive/GamersGate/etc. heller och de har inte Steam.

Så här ser jag det...

 - Det finns folk som gillar Steam av en eller flera anledningar.

 - Det finns folk som ogillar Steam av en eller flera anledningar.

 - Det finns folk som inte bryr sig.

Detta är inga konstigheter eftersom olika människor gillar/föredrar
olika saker och så länge Steam är ett alternativ bland andra har jag inga
problem med det. Problemet kommer när det nu börjar bli inne med
sk "Steam only releases" och som IL-2: CoD sägs vara.

Här är en läsvärd artikel som belyser en aspekt...

  http://www.mcvuk.com/news/41746/Retail-threatens-Steam-ban (http://www.mcvuk.com/news/41746/Retail-threatens-Steam-ban)

Quote
Gaikai CEO David Perry told MCV Steam could become the games-equivilent of iTunes, where it dictates the terms of the market, not the other way around

/KC


Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Horizon on March 09, 2011, 18:05:15
Vill självklart inte ha någon form av monopol för Steam - konkurrens är bra - men i dagens läge fungerar Steam som sagt utmärkt för mig och jag har inga planer på att undvika det bara för att det _kanske_ kan bli så i framtiden att Steam dominerar. Då kan jag börja odla mitt trädgårdsland eller nåt om allt går åt helvete. :)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: KeyCat on March 10, 2011, 13:16:21
Det har nog utvecklarna också och jag tror det kommer bli allt vanligare med pay to play och att betala för extra innehåll t ex fler flygplan. (det har ju IL-2 sysslat med länge egentligen fast de har släppts som addon-pack)

Det har de med största sannolikhet och borde göra som jag och se till att minimera dem ;)

Vad det gäller "Pay to Play" så kanske, kanske inte! Om tillräckligt många kunder inte köper idén och röstar med plånboken så kommer marknadsavdelningarna tvingas att prova något annat, som UBI tydligen fick göra med SH 5 och enligt rykte även Rise of Flight utvecklarna.

Quote
Som jag förstod det så kommer det säljas som vanligt men kräva registrering på steam. Jag som redan har ett konto och klienten installerad ser inte det som ett större problem.

Ja o det är IMHO än värre! Har läst att vissa nya spel som säljs på CD/DVD nu ändå tvingar användaren att köra Steam oavsett han/hon vill eller inte, dvs "Steam Exclusive" och det är det jag opponerar mig emot (och om jag bortser från de tekniska aspekterna med Steam).

Valmöjligheter är alltid bra för oss konsumenter och det är vi själva som bestämmer hur vi skall ha det genom att (än en gång) rösta med plånboken för sånt man inte gillar/accepterar och inte bara blint och okritiskt följa lämmeltåget på vad som är inne för dagen.

Helt OK att Steam finns som ett av alternativen för de som gillar det (det har även positiva saker , för vissa). Kalla mig GGG, bakåtsträvare, bitnazist om ni vill men kollar ni runt lite så är det många mer än jag som säger samma sak så det är knappast det. Jag är fullt medveten att det också finns många som gillar Steam, vet att tex Rivvern gillar det skarpt :D

Quote
Jag har inget emot pay to play i sig men då ska kvalitén motsvara det också. Jag kör till exempel iracing (www.iracing.com (http://www.iracing.com)) där man både betalar månadsavgift och får betala för en del extra content. I iracings fall tycker jag de håller en så pass högre kvalitétsnivå än konkurrentera att det är värt det.

Vi är alla olika och man skall aldrig säga aldrig men jag har mycket svårt att se mig själv ha X antal löpande spel/sim konto som tickar pengar.

/KC
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Lupson on March 10, 2011, 15:29:35
Något som retade mig var mitt nyanlända ex. av Dragon Age II. Till att börja med fick man om man ville ha högupplösta texturer (kräver DX11-kort) ladda hem 1gb extra. Förmodligen för att slippa skicka med en extra DVD i förpackningen.

Sen installerade jag spelet. Då gör den en "activation date check", så att man inte kan starta spelet förrän 10:e mars 2011. Jag fick alltså spelet igår (9:e), men kunde inte spela förrän 10:e...

Efter det var avklarat så ska man förstås registrera sig på Biowares Community-portal för att aktivera ett antal olika s.k. "DLC:er" som ingår i själva spelet. Rimligen för att man sedan skall kunna mjölkas på $7 här och $10 där för diverse undermåliga DLC-grejer.

Visst, det står i det finstilta på förpackningen att "Online activation required" och 99% av spelarna har väl tillgång till Internet nuförtiden. Men det retar mig ändå.

Sen ska jag testa om jag åtminstone kan slippa ha skivan istoppad...
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Obizzz on March 11, 2011, 15:20:54
För att tala om något annat än kopierngsskydd.

Vad hände med grafikgodiset? För visst såg tidiga builds mer imponerande ut än det senaste som visats. (kollade just igenom storm of war-tråden)

Ser ut att vara vanlig specular shading på det mesta och inga reflektionsmappar t ex, hur 2011 är det?! På tidiga screenshots var det reflektionsmappar och grejer.

Exakt VAD har de lagt ner tid på under den här otroligt långa utvecklingen?
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: ctrl on March 11, 2011, 16:07:50
Bra fråga, speciellt eftersom man hör rykten om att FM är en minimalt putsad IL-2 1946 och inte alls något helt nytt... Jag lirar Arma2, hinner endast titta till A10an ibland så jag har inga problem med att vänta på patchade varianter med DRM tjafs borttaget :D  Kanske ligger i 59 kronors bingen på Coop innan det blir inköp för mig ;)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: KeyCat on March 11, 2011, 20:28:52
Något som retade mig var mitt nyanlända ex. av Dragon Age II. Till att börja med...

Superbra utveckling, not!

Ju mer sån här skit vi som kunder sväljer ju mer skit kommer det att bli!

Här är ett annat praktexempel ...

http://www.rockpapershotgun.com/2011/03/11/ea-forum-bans-can-lock-you-out-of-games/ (http://www.rockpapershotgun.com/2011/03/11/ea-forum-bans-can-lock-you-out-of-games/)

"That’s the lesson BioWare forum user Arno has learned in the last 24 hours, after an ill-advised comment on the BioWare forums has led to his EA account being locked, such that he cannot play his purchased copy of Dragon Age 2 for 72 hours.

It reveals a clause in the terms of service that accompany buying an EA game that will surprise the vast majority who do not read the microprint. Misbehave in the forum (as Arno fully admits he did), and you can have your right to play a legitimately purchased game taken away from you. Forever, if they want to."

Inte Steam denna gång men skulle mycket väl kunna vara det. Har ni läst igenom era EULA + privacy stuff så ni vet vad som kan hända (i värsta fall)?

Och en sak till, har ni försökt sälja eller skänka bort ett av era Steam spel som ni tröttnat på? Tyvärr, det har ni inte rätt till....

Det börjar likna stasi fasoner!   >:(

/KC

Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: ft on March 11, 2011, 20:52:18
Jag tittade på den läckta videon av CoD och konstaterar att de inte tycks ha lagt utvecklingstiden på att lägga till rolltröghet. Ögonblickliga förändringar av roll rate, med resulterande oändliga accelerationer på vingar och allt tungt som sitter i dem. Jävla kraftig struktur i de där kärrorna tydligen... :)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: ctrl on March 24, 2011, 10:18:03
Låter som att Oleg drar sig ur simulatorbranschen... tecken på att CoD suger?
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: KeyCat on March 24, 2011, 18:31:14
Tar ryktet med en stor skopa salt ;)

Hur som helst så är IL-2 CoD ute i RUS så vi vet nog snart vad folk tycker om version 1.00.

/KC
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: ft on March 24, 2011, 22:15:35
Jag tycker (som bekant) att han har känts trött de sista fem åren, så det vore väl på tiden att någon ny skeppare med lite nya idéer får ta över rorkulten. Med reservation för om CoD är en total revolution, men jag tror som inte det. Sett hur sidorodren fladdrar på AI-kärrorna i filmerna som släppts? Precis som på den gamla onda tiden...
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: KeyCat on March 25, 2011, 13:12:16
Även om jag forfarande tror att det kommer att krävas ett antal patchar/addons så försöker jag vara (försiktigt) positiv men UBI-idioterna gör sitt bästa för att ta död på denna flygsim innan den ens är släppt.

Om nedanstående angående det sk "anti-epilepsi filtret" är sant (vilket det verkar vara för Luthier tillhör dev) vet jag inte om jag skall skratta eller gråta...

Luthier wrote on Sukhoi.ru forum at 19:38 GMT (sorry Google translated):

Quote
In our game there is a wonderful new feature that saves you all from epilepsy. It is made at the request of the Western publishers, Yubisofta.

Since epilepsy is caused by a rapid flashing of the facilities, and flight simulator is basically a genre of fast flickering objects, the epilepsy caused all: propeller, shooting, explosions, sun, flying airplanes, transportation machines, entry into the hangar, flying at low level, and etc .

Despite the fact that in the old IL-2 it was more an epileptic, new requirements were introduced only last year. We perelopatli entire game because of this unfortunate epilepsy.

The main protivopripadochnaya shell, which is above everything that was done two weeks ago, the total despair. It compares each previous frame with each frame and compares the brightness of the pixel by pixel, and if it is too large, averaging pixels to give pleasing epileptic-limits. This crap brakes at the ground, and does not work with cards SLI. Off with her we can not yet make it optional, too, can not yet.

Without it Yubisoft refused to publish the game.

But as the 1C in general all the same, cause you have a game fits or not, we are urgently looking for a way to cut it all on the Russian version. It is necessary to assure Yubisoftu and give them a check that off in Russia will not allow Western epileptic somehow disable this thing at home.

http://forum.1cpublishing.eu/showthread.php?t=19418 (http://forum.1cpublishing.eu/showthread.php?t=19418)

Otroligt!

/KC
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: KeyCat on March 25, 2011, 13:23:06
Bekräftas av Luthier här...

Quote
I want to confirm that everything said here is true, we have implemented some drastic features for anti-epilepsy protection which are affecting FPS and killing SLI support.

We CANNOT make these optional. That will allow an opportunistic or an unfortunate person suffering from epilepsy to sue Ubisoft for damages and literally close down the studio for good.

This was a stop-gap measure to make sure the game gets released. As I explained in the clumsily-translated Russian article, everything in our game causes seizures - gunfire, explosions, fire, sun passing behind canopy framework, etc. Basically flight sims are an epileptic's nightmare.

We'll work to improve the framerate and perhaps address individual issues individually as opposed to applying a single rough post-effect filter, but it is basically a very sad situation. Something completely unrelated and unexpected came to our sim with a giant axe and whacked at it at the last moment. We just didn't have time to properly address it.

http://forum.1cpublishing.eu/showpost.php?p=238831&postcount=55 (http://forum.1cpublishing.eu/showpost.php?p=238831&postcount=55)

Att de månar om epileptiker är väl en bra sak men även detta borde vara valbart! Ja vad skall man säga??? Först Steamskiten och nu detta... Go UBI Go - LOL

/KC


Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Obizzz on March 25, 2011, 15:59:44
Jag blir allt mindre sugen på att köpa CoD...
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Obizzz on March 25, 2011, 16:09:49
Bob 2011-03-24 21-32-08-25 (http://www.youtube.com/watch?v=YEsDs-l9LHA#)

Ljudet.... ::)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Horizon on March 25, 2011, 16:20:52
Vilken komedi.
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Obizzz on April 01, 2011, 12:57:13
http://www.lockonfiles.com/index.php/topic/36031-il-2-cliffs-of-dover-review/ (http://www.lockonfiles.com/index.php/topic/36031-il-2-cliffs-of-dover-review/)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: KeyCat on April 01, 2011, 15:23:55
Kontrar med denna ;)

 http://www.rockpapershotgun.com/2011/04/01/introducing-ubiman-copy-protection/ (http://www.rockpapershotgun.com/2011/04/01/introducing-ubiman-copy-protection/)

/KC

Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Baztid on April 01, 2011, 19:03:31
http://www.lockonfiles.com/index.php/topic/36031-il-2-cliffs-of-dover-review/ (http://www.lockonfiles.com/index.php/topic/36031-il-2-cliffs-of-dover-review/)

Jag gjorde nått liknande test igår då jag kom mig hem och jag tycker att jag fick ett oväntat bra intryck av de som hastigast..Ska testa mer ikväll!!
Körde en quick mission och lyckades skjuta träff på en bf110! *yey* Riktigt svårt tyckte ja att få ordning på siktet tyckte ja.
Flöt på bara bra faktiskt med några plan i luften! och HELVETES läckert! Ja de är riktigt jävla imponerande makalöst snyggt.. detta kan man inte undvika att nämna!

Kan för övrigt säga att jag sprängde motorn på mindre än 2min av nån anledning i VARJE flygning med complex engine management.. ingen aning om varför då jag inte direkt rörde nått speciellt. Disable på de ganska snabbt.. Men första nödlandningen är avklarad iaf  ;D och andra...

Spelet har riktigt bra potential bara dom gör de lite mer färdigt  ::)
Men nog kan man ha kul med de redan nu om man vill!
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Baztid on April 02, 2011, 15:17:17
Dom ligger inte på latsidan iaf.. Blir lite patcher inom kort!


http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3254766/1/Optimisation_Patches_to_come_F.html (http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3254766/1/Optimisation_Patches_to_come_F.html)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: KeyCat on April 03, 2011, 09:56:32
Skoj att du kan få det att rulla runt på din burk! Läser mixade resultat på många ställen, verkar vara "hit or miss" beroende på hårdvara/OS.

Vad har du för burk Baz?

/KC

Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Baztid on April 03, 2011, 11:45:32
De finns MINST sagt potential för detta spel.. men de är INTE färdigt än på som de känns LÅNGA vägar  :-\

Har en i7 920 med 8g ram och HD5870.

IL2: Cliff of Dover -some amazing ground details- (http://www.youtube.com/watch?v=eXyRGEHhhh8#ws)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Baztid on April 08, 2011, 12:43:44
Beta Patch ute!
http://forum.1cpublishing.eu/showthread.php?t=20795 (http://forum.1cpublishing.eu/showthread.php?t=20795)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Justin Case on April 13, 2011, 18:53:50
Den är kanske lite gammal men väldigt rolig!

Hitler and IL2 Sturmovik: Cliffs of Dover (http://www.youtube.com/watch?v=Zs56Mr9iFqQ#ws)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Baztid on April 15, 2011, 10:27:06
Haha dom där är så jävla bra!

Här har vi nått som ska provas idag!
Låter otroligt lovande om man läser igenom några svar av dom som testat.

http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3265101/Performance_improvement_mod_s_.html#Post3265101 (http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3265101/Performance_improvement_mod_s_.html#Post3265101)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: KeyCat on April 15, 2011, 16:24:44
Är det Kegety's som hackat det brukar det definitivt vara värt att prova... han gjorde en hel del bra hack till OFP etc.

/KC
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Justin Case on May 02, 2011, 11:52:14
Är det någon här som aktivt flyger Cod? Det känns som att det börjar bli dags att prova det snart för min del.
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: ft on May 02, 2011, 19:54:15
I full gång på min nya dator...

...eller inte.

Jag är fan bittrare än er alla just nu. :)

Hörde något bra idag i högen av nätrykten. Tydligen så låses ATI-kort till 400 MHz då man startar CoD. Varför? Jo, för att filmen med UBI-loggan i början inte går snabbare på något vis. Löstes genom att radera filmfilen... hoho, gick nog fort när det här skulle ut genom dörren!
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Rivvern_ on August 07, 2011, 12:07:52
Nå.. Är det något att ha? Är det en värdig uppföljare eller duger gamla IL2?
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: ft on August 08, 2011, 09:41:00
Kul att flyga och jävligt snyggt! Dock fler buggar än features än. Jag tycker att jag får valuta för pengarna, för jag gillar att flyga runt och att leka med motorerna, men vill man ha en ersättare till Il-2 är det nog smart att se om det blir en patch eller om 1C konkar först.
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Baztid on August 08, 2011, 19:10:28
Blir update igen strax och de låter spännande!

Quote
Hi everyone.

Here’s what we’ve been doing, and what we’re planning for the nearest future.

The main areas of development are:

1. Graphics. Our graphics team is in the middle of a dramatic revision of our graphics engine. The new engine, still in alpha stage, is both faster and better looking. I won’t get into the technical details, but in a word it’s faster and more streamlined.
From the appearance point of view, the change is equally as dramatic but is easier seen. Colors are calculated differently, especially in terms of distance. I’m attaching some screenshots showing before and after. The colors are not yet tuned, and there are some other issues but we are much happier with the game’s visuals today than we’ve been for quite some time.

2. Sound. As I’ve mentioned earlier, we’re completely redoing our sound engine from scratch. The work is being done in three stages. Stage 1, alpha, where we test basic functionality with some bare-bones samples has been passed a while ago. Stage 2, beta, where we have all aircraft sounds complete, and have some bare-minimum sounds for other objects, is almost here. Stage 3, a complete sound engine with all object and ambient sounds, will follow.
What we have now is brand new DB601, Merlin, Mercury, and Jumo 211 engines in a new environment, infinitely more stable and supporting realistic sounds from dozens or hundreds of engines within hearing distance. Various secondary and tertiary sounds are also there – G loads, flutter, controls movement, etc. The aircraft feel alive, especially when you’re inside the cockpit.

3. Physics. We are doing a major rewrite of some portions of aircraft landing gear physics (i.e. landing, taxi, take-off) as well as major changes to our secondary physics (ships, vehicles, debris, etc).

4. Models. We have quite a few new aircraft variants in the oven, and our ground modeling team has finally finished a major task that perhaps too few people will appreciate. We’ve completed a huge library of historical German rail engines and cars.

Timeline wise, what we’re looking at is a beta sound patch in a minimum of 2 weeks, and at least a week of tests for that. The new graphics will also be included with it. The same upcoming patch will also include some new aircraft and most likely the German trains. Due to all new sounds, it’ll be one of the largest patches so far, but still way under a GB.

Thank you all for your support!

http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3360488/1/6th_Aug_update.html (http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3360488/1/6th_Aug_update.html)

Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Baztid on August 16, 2011, 19:50:18
Hahaha ja nu är de fan till att vara snål om man inte slår till  :laugh:

http://www.webhallen.com/spel/pc/130037-il_2_sturmovik-cliffs_of_dover (http://www.webhallen.com/spel/pc/130037-il_2_sturmovik-cliffs_of_dover)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Horizon on August 16, 2011, 20:05:57
Känns som att den inte säljer särskilt bra? Sugen på ett köp men i dagsläget skulle det nog inte bli mycket spelat tyvärr. Har precis börjat jobba igen efter semestern och har apmycket att göra och sen ska ju WoT ha sitt. :D
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Rivvern_ on August 16, 2011, 20:16:29
Kan köpa spelet för 69:- efter att jag loggade in.  :P
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Baztid on August 16, 2011, 22:34:28
Aha ja de var 69kr jag såg som pris.. var tydligen inloggad  ;)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: F16_Filur on August 17, 2011, 22:35:12
Tja, jag röstar med mina pengar... tyvärr blir det väl en negativ spiral, speltillverkarna tror att bortfallet av mina och mina likars pengar beror på piratkopiering och hittar på än värre skit varefter den skara jag tillhör växer....

Eller tror de att det beror på att simulatorer inte säljer och så görs det inte fler.

Ja, varför tror de det? På 90-talet släppte de stora påkostade boxar med tjocka manualer under rätt många års tid, så då måste businessen gått ihop eller hur? Vad jag stilla undrar är varför de villiga köpare som fanns då skulle lägga ner? Verkar inte rimligt, är man nörd på det här området lär man fortsätta köpa simulatorer, förutsatt att kvaliteten fortsätter vara hög. Så vad är det som egentligen hänt?

a) Nördarna har verkligen lagt ner och blivit färre
b) Branchen har blivit girig
c) Branchen styrs av paranoia och inbillar sig att man måste göra en massa kostnadsbesparande kompromisser, och även böja sig för vad man tror massan/marknaden vill ha, istället för att bara göra en mycket bra simulator.
d) Nördarna har i så stor utsträckning hemfallit till en kraftigt eskalerande piratkopiering att det blev kännbart redan de första åren av 2000-talet.

(självklart fattar jag att det även fanns ett marknadstänkande på 90-talet)

Mitt antagande är att samtliga köpvilliga nördar funnits kvar hela tiden, och att förändringen ligger i andra änden.
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Oden on August 18, 2011, 07:47:11
Köpte il2cod för ganska länge sedan men måste nog erkänna att jag har roligare i il2-46 och kan bara konstatera att jag flyger fler timmar där än i den nya, snygga, avancerade, fantastiska il2cod.

Nånting fattas känns det som, och jag hänger mig inte på buggar etc. (tror jag iaf).

Filurs utlägg är intressant. Jo en gång överöstes vi av simmar med 700 sidors manual och sanslös detaljrikedom men gick de projekten ihop sig? läs om F4 Falcon som KeyCat postade tidigare - undrar om inte många titlar gick med brakförslust nånstans.

Hursom tror jag storsläggor som counterstrike, COD och battlefield serien gjort att industrin har en annan förväntan på hur mycket pengar man "ska" dra in på en titel som får flygsimmar m.fl. att bli väldigt små poster i deras kalkylark.

Den skrikande adhd-massan har helt enkelt slagit ut oss från marknaden med ren kvantitet över kvalitet.

Om det skulle skapas två skikt, ett för 500kr vrålapa spel och ett annat skikt för 1500kr simluatorer - skulle vi haka på då? (kvaliteten på il2cod skulle naturligtvis inte accepteras i ett sådant skikt).
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: ft on August 19, 2011, 07:40:32
Spelutveckling har blivit mycket resursintensivare också. Idag är det tio gånger så många som arbetar med ett spel som det var på Microprose-tiden. Tror simulatorerna var dyrare då också, framförallt i relativt pengavärde? 1500 kronor för kvalitetssimulatorer, a'la Microprose? Skulle nog hellre köpa färre bra simmar till det priset... men det skulle nog bli små volymer. Se Steel Beasts Pro PE.
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Rivvern_ on August 25, 2011, 12:48:22
Efter att ha försökt få IL2 1946 att funka på en modern dator så gav jag upp. Beställde nu ett exemplar av IL2 COD för 69 spänn! :P
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: ft on August 25, 2011, 21:05:04
Gött! Då kan vi roa oss i höstmörkret. Som först får inträffa om ett par månader. :)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Rivvern_ on August 26, 2011, 16:41:20
Fanken! Inget spel i brevlådan... suck.
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: ft on August 26, 2011, 18:42:43
"Beställde flygsimulator men fick spel vid leveransen"?
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Oden on August 26, 2011, 19:34:29
Glöm inte att prova Subroc' snygga Sk11 skin i tråden några hack nedanför.


(haha ft)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Subroc on August 26, 2011, 20:45:47
ja verkligen, den har jag slitit med i ett antal timmar (~2). hojta till om det ska liras, nu har ju tom. jag en dator som bör klara att klara det hyffsat
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Rivvern_ on August 29, 2011, 16:03:30
Ska hem och installera snart! Är det något jag bör göra? Moddar m.m?
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Oden on August 29, 2011, 17:09:16
Riskfyllt att rekommendera moddar när ännu ingen vet hur aggressivt Steams VAC går fram men då inte antialiasing fungerar speciellt väl så:

FXAA
http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=123121 (http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=123121)
("samma" på bananforumet: http://forum.1cpublishing.eu/showthread.php?t=25281 (http://forum.1cpublishing.eu/showthread.php?t=25281))

notera att den AA'ar allt, text och hela rubbet - jag brukar pausa den i ArmA men låter den rulla på i IL2cod.

I övrigt kan jag varmt rekommendera subrocs Sk11 skin lite längre ner, för vänliga gulli-gull flygningar utan skjutande :)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Rivvern_ on August 29, 2011, 17:40:40
Tack tack. Jag kör dock ATI.
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Rivvern_ on August 29, 2011, 18:56:40
Jag gav bara 69 kronor för spelet... och ändå blir jag vansinnig på det!

Stackars gamla IL2.

1. Det ser för jävligt ut.
2. Det flyter inte särskilt bra.
3. Tutorialen är hemsk! Finns inte en chans att man hänger med.

Jag hoppas att det är jag som gjort något fel... Kantutjämning=0



http://dl.dropbox.com/u/16996823/WEBBEN/Launcher%202011-08-29%2019-13-14-13.jpg (http://dl.dropbox.com/u/16996823/WEBBEN/Launcher%202011-08-29%2019-13-14-13.jpg)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: ft on August 29, 2011, 20:57:02
Flygkänslan är fasen riktigt bra, när man väl är i luften. Och grafiken kan man inte heller klaga på, helst inte när man susar fram över kullarna för att sedan svepa över Dovers klippor ner mot havet. Hoppas de får till saker som motorhanteringen, ljudet, taxning... och allt annat. :)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Oden on August 29, 2011, 21:16:54
FXAA går bra till ATI med, det är egentligen en DX10 injector
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Baztid on August 31, 2011, 20:19:13
Nu ska de funka med hyperlobby!

http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3378431/HYPERLOBBY_Beta_now_with_Il_2_.html#Post3378431 (http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3378431/HYPERLOBBY_Beta_now_with_Il_2_.html#Post3378431)
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Oden on September 03, 2011, 20:12:18
Har nån satt ihop nåt spännade coop eller kör ni hellre på HL eller rentav ensamvargar med propellern?

/bengtGrive
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Subroc on September 03, 2011, 21:01:58
tror jag avvaktar tills patch #7348. även om det flyter fint i typ maxat så är det ett par funktioner som inte funkar alls typ eject, gear down, div analoga axlar och lite annat bra att ha trots att det är assignat
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Swebeast on January 07, 2012, 09:07:15
Köpte...installerade...(försökte) spela...la på hyllan (tillsammans med BS2 och A-10C) :(

Hur mycket jag än försöker stå emot så måste jag nog inse att det är dags att uppgradera burken...I-landsproblem ;D
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Salsam on May 15, 2012, 06:21:03
Hur är den nya patchen? någon som har provat den ?
Title: Re: IL2: Cliffs Of Dover
Post by: Subroc on May 25, 2012, 17:53:02
Har inte provat, men enligt ryktet så har man sabbat mer än avhjälp. verkar som deras "stora performence fix" var att disable:a moln renderingen på långt håll