Knights of the Sky har visst bytt namn och fått ett planerat releasedatum första kvartalet 2009. Vi kan snart ha en WWI-simulator för första gången på lääääänge!
http://www.riseofflight.com (http://www.riseofflight.com)
Skall bli spännande att se om det är ett spel eller en simulator!
Lite film:
http://wwiaircombat.com/games/rise-of-flight (http://wwiaircombat.com/games/rise-of-flight)
verkar bra av den översatta artikeln på sidan... verkar som om de kommit igång sent med AI utvecklingen. Detta kan bli ett fantastiskt LAN-lir
ja just det.. det var ju detta spelet med häftig luftfysik.
Nu blir det porr! Ses över Flandern!
http://www.youtube.com/watch?v=ZQN0hvcUpz4#noexternalembed&hl=sv&fs=1 (http://www.youtube.com/watch?v=ZQN0hvcUpz4#noexternalembed&hl=sv&fs=1)
Moln
http://www.youtube.com/watch?v=8BsGMxdFDAQ#noexternalembed&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=8BsGMxdFDAQ#noexternalembed&feature=related)
Explosioner
http://www.youtube.com/watch?v=5U-_8_97k7o#noexternalembed (http://www.youtube.com/watch?v=5U-_8_97k7o#noexternalembed)
I bloggen (http://riseofflight.com/blogs.aspx?lang=en-US) visar de att de ritar på box art.
Ge oss det nu :D och utan sjuka kopieringsskydd ;)
Har aldrig varit torsk på WWI plan men det här ser ju riktigt bra ut så kanske man ändrar sig?
/KC
Sen är det betydligt mer actionfyllt än det blir med snabbare kärror. Allt händer fortare. Lysande för att öva taktik.
Notera i första klippet handsignalerna innan ettan bryter ifrån vid 04:00. Nice!
Fan vad nice, detta måste man ju bara köra när det kommer. Som explosionsälskare körde jag den filmen flera gånger om och bara njöt när det small och dundrade och saker verkligen påverkades av tryckvågorna. :D
Gött motorljud i kärrorna också. Jag minns mina många timmar med Wings... ahh, det var tider det. Ska ha samma namn på min pilot nu som då, James Davenport. :)
någon som lyckats hitta ett release datum?
De har sagt Q1 2009. Håller tummar och tår.
http://www.simhq.com/_air12/air_400a.html (http://www.simhq.com/_air12/air_400a.html)
Ååååååh.... vill ha!
Fungerar samverkan med omvärlden och multiplayer... ÅÅÅÅÅÅÅH! VILL HA!
Ja det är definitivt en del vill-ha faktor kring det här liret. :)
Review på SimHQ:
http://www.simhq.com/_air12/air_400a.html (http://www.simhq.com/_air12/air_400a.html)
Släpps i öststaterna boxed 7/5. När den blir tillgänglig i resten av världen (tydligen enbart via något Steam-liknande... suck... som kräver uppkoppling för att fungera... suck) är inte helt lätt att uttyda.
Mums! Jag älskar också explosioner, och inte minst destrueringsfysik. Ser ut som de jobbat lite på det iaf :)
Urvalet av betatestare var intressant. Enbart activa onlinegäng och "first come, first served", trots en utsatt deadline för ansökan. Att ta sig tid att sätta ihop en seriös ansökan lönade sig icket.
Ny video från betatestningen:
http://www.youtube.com/watch?v=EEjNM_g_Zrg
Air quake. Rakt in i en furball, begränsad samordning och en landningsteknik baserad på "flyg ner i marken och hoppas".
Vi får hoppas att det antingen inte fanns några fel att hitta i modelleringen, alternativt att det fanns andra som förmådde hitta dem...
Nu är det släppt i Ryssland och CIS-staterna. Massor av screenshots (http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/2721661/Lots_of_nice_new_screenies_con.html#Post2721661).
Ett knippe filmklipp också (http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/2724869/Videos_thread.html#Post2724869). Jag älskar spinvideon. Ljudet är så klockrent och det ser precis ut som en spin bör!
YAY!!! någon som vet om det går att köpa online ännu? innan box versionen når Sverige?
Quote from: Salsam on May 17, 2009, 21:05:09
YAY!!! någon som vet om det går att köpa online ännu? innan box versionen når Sverige?
Nope. Vad jag förstått siktar de på en online-release via nedladdning, men har ännu inte så vitt jag vet skrivit på med någon publisher för väst.
Släpps i Nordamerika 8 Juni, via 777 studios. Jag har inte hittat någon som låter en förbeställa till Europa ännu.
Quote from: ft on May 16, 2009, 13:50:52
Nu är det släppt i Ryssland och CIS-staterna. Massor av screenshots (http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/2721661/Lots_of_nice_new_screenies_con.html#Post2721661).
Det var ingen lång beta det inte.
Få buggar? ;D
Quote from: Obizzz on May 27, 2009, 21:07:46
Det var ingen lång beta det inte.
Nej, den blev visst bara 1,5-2 veckor! Mycket skrik för lite ull... :)
Mindre orsak att gräma sig över den lustiga selektionsprocessen i alla fall!
Läser inte om några monsterbuggar från dem som fått tag på en retailversion.
Lite tråkiga nyheter är dock;
QuoteDo I need an internet connection to play ROF?
Yes, because first of all we are talking about online service, where you can get together with many other people with same interests, where you can get in groups and play against other users or AI and many more.
What kind of copy protection is used in ROF?
User online authorization, which processed in game GUI each time you startup "Rise of Flight".
Can I play ROF in offline mode?
No, you can't.
If an internet connection fails while playing ROF, what will happen? Can I start the next mission? Same with career mode, what will happened with my statistics?
"Connection error" message will appear and you will not be able to continue without proper internet connection, thus all statistics will be lost. But if connection to the internet will be reestablished before the end of the mission this problem might not appear. Please note that multiplayer mode will crash due to lack of internet connection.
If an internet connection is required, what amount of traffic (in/out) will there be within one hour?
In multiplayer mode, depending on eventfulness, there will be considerable amount of traffic.
In singleplayer mode (single mission, training, career) - the amount of traffic will be minimal (only statistics and system messages)
Can I play unpaid versions of ROF (early versions) if I [ed: don't] have an internet connection?
No, you can't. In multiplayer mode, depending on eventfulness, there will be considerable amount of traffic.
In singleplayer mode (single mission, training, career) - the amount of traffic will be minimal (only statistics and system messages)
What advantages will I have when playing ROF (online connection)?
- Most of game settings are saved (backed up) on our master-server. (After terminal change all settings will be transferred automatically)
- Integrated statistics system
- The rules of our game will not change (the same rules apply for all users) in multiplayer and single player mode. Thus both modes will provide competitive game play for all users
- We do not have content scramble system, thus there is no problems.
- Possibility to update game (most of game files) without any downloading and installing.
- And many more
Can I download patches separately? How do I install them? (do I need to have an internet connection)?
- The system works automatically. All available patches will be downloaded and installed automatically each time user startup the game.
- In order to provide competitive game play for all users (fair play) you will only be able to run your game if you have the latest patch installed on your system
- To download the latest patch (update) your pc should be connected to the internet.
10. Can I play unpaid versions of ROF (early versions) if I [ed: don't] have an internet connection?
No, you can't
Från: http://wwiaircombat.com/articles/rise-of-flight-interview-demo-confirmed (http://wwiaircombat.com/articles/rise-of-flight-interview-demo-confirmed) - WW1 Air Combat.com
Avgör saken för mig. Att kräva anslutning till nätet för att spela är IMO idiotiskt! Innebär att den dagen de har problem med servrarna - eller ännu värre - den dagen servrarna plockas ner (och den dagen lär komma någon gång) så står man där med skägget i brevlådan :(
Nu har jag aldrig varit någon "WWI torsk" och RoF såg lovande ut men väljer att rösta med plånboken och skippar RoF helt.
GGG ;)
/KC
GGG! GGG! GGG! :D
Jag är fundersam, men väljer inte bort. Det kan ju bli smidigt och när deras servers en dag plockas ner kanske de köper lite plats på en annan server som säger "ok, spela så mkt du vill". :)
Det låter lite som World of Warcraft.. Och jag måste faktiskt säga att det funkar splendido! Utom när servrarna dyker vilket var ganska sällsynt. ;D
Om jag skaffar det nu så blir det endast som piratkopia, nått mer satans DRM kommer inte innanför väggarna :D
Nu har jag beställt mitt ex! www.fspilotshop.com (http://www.fspilotshop.com) fick äran att bli min leverantör. Tycks vara enda ÅF som skeppar internationellt för stunden, i väntan på att det skall bli klart med en europeisk utgivare.
Läst lite mer om RoF... tydligen kan man inte ens låta bli att patcha och nu har de släppt en dåligt patch. Sen har deras server varit nere så folk inte kunnat lira osv. Snacka om ett totalt oacceptabelt koncept :-/
Ctrl,
har jag inte sett men vill gärna läsa. Källor? Du måste hittat bättre forum än mig.
simhq
i kommentarerna till artikeln om han som testar...
Humm? Jag läser på SimHQ men har inte sett något. Har du en direktlänk?
http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/2737137/10.html (http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/2737137/10.html)
I oklar version finns liret nu i en "nätbutik" ;) nära dig... Vi får se om jag testar.
FedEx försöker ivrigt lämna över min kopia, men med tanke på att jag är i Luxemburg går det inte så bra för dem. Jag har försökt arrangera så att jag kan hämta det i helgen - vi får se hur det blir med det.
Kan man få ett utlåtande?...snubblade över spelet på Game i Löddeköpinge men...köpte inte det då min spellust just nu har nått bottennotering.
BUMP....
totalvägrar pga. DRM... så ingen ny info från mig
Bästa flygkänslan för propellermaskiner någonsin på dator. Vansinnigt vackert landskap, moln o s v. Bland det närmaste riktig flygning jag kommit på PC. Underbar känsla när hjulen studsar över gräset och man sedan lyfter. Kul som fan att köra toklandningstävling ner på torg och annat, med vilda vingglidningar.
Flygplanen är ruskigt snyggt modellerade, och vapensimuleringen tycks vara väldigt detaljerad med saker som att man får större spridning och lägre V0 när sprutorna börjar överhettas.
Det var den bra biten. De har en del att jobba med för att göra det här komplett.
Den vackra världen är fortfarande väldigt, väldigt tom. Man flyger omkring och tittar på statiska objekt, minus lite pliktskyldigt luftvärn och artilleri (från osynliga kanoner) över fronten. Singleplayeruppdragen är scriptade och förutsägbara, inte minst eftersom man får se ikonerna för all fiendekontakt redan vid briefingen. Stor blaffa med "enemy recon flight" över hemmabasen och försök bli förvånad när det kommer ett (trumvirvel) fientligt spaningsföretag farande precis när du närmar dig din bas...
Online har jag inte provat på så mycket, det är väl varierande rapporter om hur bra det fungerar. Det är många som vill ha Air Quake a'la sena Il-2, med tvåtusen mer eller mindre likadana flygplan, instant respawn och en aldrig upphörande jättefurball mellan två baser tre minuters flygväg från varandra. De är grymt besvikna... men jag hör också att de kör lite mer verklighetsbaserade servrar som tycks attrahera folk.
http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/forums/113/1/Rise_of_Flight_The_First_Great.html (http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/forums/113/1/Rise_of_Flight_The_First_Great.html)