Denna gång av cockpiten.
http://www.combat-helo.com/screenshots.html
En beta är/var "utlovad" till våren, vilket är nu :)
En annan bara hoppas och biter på naglarna i frossa över att för första gången ha en helikoptersimulator (jag räknar ej i X-plane www.x-plane.com pga att den saknar uppdrag i stridens hetta) med verkligehetstrogen flygmodell.
oj oj oj, ser ju bra ut... tycker nästan terrängen e för skarp ?
Min omedelbara tanke är att de MÅSTE reducera tjockleken på cockpitens rambalkar. De är säkert korrekta som 3D-modell men i verkligheten har man två ögon. Sådär går det inte att flyga en helikopter!
Mvh,
/ft
Terrängen SKALL vara så skarp för en helikoptersimulator tycker jag. Du är kanske bara skadad av den gröt som var terrängen i LB/LB2? Titta ut genom fönstret - hur ser världen ut?
Förutsätter att du inte är plakat när du gör det experimentet... ;)
Enligt min uppfattning får man usel känsla för hur man rör sig på låg höjd med en sån röra somd det var i LB2... för dålig känsla för små rörelser.
Mvh,
/ft
Det där med skarp terräng beror ju lite på vilken hastighet man har över den. Visst, står man still så är det skärpa men går det fort kan jag lova att det ser bra suddigt ut.
fnys!
ack vad jag e på brea humör så kan inte käfta emot just nu..
its a new day tomorrow! då jevlar!
Bra det, jag har nämligen egen erfarenhet =)
Rörelseoskärpa får du automagiskt när det rör på sig - lämna det åt dina ögon och låt bli att sudda till det på förhand. Syns inte i screenshots men låtsas bara att du har en ultrasnabb film i kameran och njut av problemet. ;)
Mvh,
/ft
Ser mycket lovande ut! Det är stor risk att Combathelo blir årets stora överraskning för oss som gillar att flyga "äggvispar".
/Christer (a.k.a KeyCat)
Det brukar ju vara lite si och så med rörelseoskärpa i spel, speciellt när frameraten börjar falla, och det brukar den ju göra av nån mysko anledning....
För er som inte var med på gamla goda LB2-tiden kan jag berätta att Richard "Flexman" Hawley var en av de mest aktiva i den svängen, gjorde moddar och hade sig. Jag skulle beskriva mer i detalj vad han gjorde sig skyldig till om jag hade kommit ihåg det själv... ;)
Mvh,
/ft
Jupp, Flexman var en stor fan av LB2 och därför är jag säker på att Combat Helo också kommer att bli bra när den blir färdig.
Han skrev bland annat följande LB2 FW, SW program och hade (har ?) en mycket snygg och informativ LB2 web-site...
- To Much Mem
- Missioneer
- Missioneer+
- Terraforma
- Weaponeer
Skrev säkerligen fler men dessa är vad jag kommer ihåg...
/Christer (a.k.a KeyCat)
Hoppas han får hjälp av mer dedikerat folk dock. Nån till proggare och grafiker kanske inte skulle skada.
Han kommer sköta all kodning själv men låta andra göra modeller osv.
Kommer ihåg att han hade problem när skulle släppa Missioneer (+?) fritt. Då fanns det kod som andra hade gjort i programmet...
Det var ett tag sedan det sades någonting om den här simulatorn här, men det verkar som att Flexman jobbar på med fint resultat. Eller vad sägs om den här trevliga nyheten med medföljande skärmdump http://www.combat-helo.com/noncgi/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=1;t=000144 (http://www.combat-helo.com/noncgi/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=1;t=000144)
*höjer på ögonbrynet*
SKÄRMSKOTT!?!
Snart kallar ni väl Falcon 4 för "spel" också...
:D
En direkt översättning av screenshot :D
Sluta GENAST med det...!
Aldrig :)
:-Z
Jag vill ha träd, massor av träd! :)
Träddiskussioner (http://www.combat-helo.com/noncgi/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=2;t=000029)
Hört rykten om att de håller på att göra HIND:en flygbar i EECH open source? :)
Ja, Hind och Blackhawk är fullt flygbara:
http://oldsite.simhq.com/simhq3/sims/boards/bbs/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=30;t=003242
Dock utan egna cockpits än så länge.
/C
De delar även Apache resp. Havocs FM, personligen så kommer jag nog inte flyga dom modellerna innan ALLT fungerar med dom...