Källkoden till EECH släpptes igår.
Bara att tanka hem (http://www.razorworks.com/enemyengaged/source/EECHSRC.zip) (6,5 MB)
jaaaha och vem orkar sätta sig in i den nu då? ;) den borde har ganska så stor potential eller?
ni som kan lite om sånt här hur svårt är det att t ex göra en flygsim av den? kampanjmotorn är ju inte så dum det är väl det vi saknat för att göra t ex en bra gripensim?
Den är ju anpassad för låghöjdsflygning men det går kanske att anpassa. Eftersom den har några år på nacken så kan jag tänka mig att man kan dra upp view distance ganska dramatiskt utan några större prestandaförsämringar.
Hur kollar jag på källkoden? I vilket programspråk är den gjord? Vad har jag för nytta av den? Kan jag sälja den och tjäna pengar på den? Varför kan jag ingenting om programmering? :)
flera bra frågor på en gång horizon :)
men tillbaks till allvaret vi skulle ju kunna göra någonting av den nu säger jag vi men det menar jag inte :)
vet ju att det finns duktiga programmerare på forumet och grafiker är det ju inte heller någon brist på...
QuoteOriginally posted by Horizon
Hur kollar jag på källkoden? I vilket programspråk är den gjord? Vad har jag för nytta av den? Kan jag sälja den och tjäna pengar på den? Varför kan jag ingenting om programmering? :)
Lite information här.
http://www.simhq.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=30;t=002909
Sen står nog resten att läsa i diverse textfiler som följer med installationen av koden.
Tror iaf att den är skriven i C.
Om deras programerare är fullt normala så har jag en känsla av att dokumenteringen är en aningen knapphändig.... Programmerare är av naturen lata, är man inte det så är man troligtvis en dålig programerare.:D
Jag ska försöka ta mig en titt på den. Dock så var grafiken i EECH-demot totalt urballad på min dator så jag misstänker att grafikmotorn behöver skrivas om...fysik, kampanjmotor och sånt är ju däremot mycket intressant.
/Lupson
QuoteOriginally posted by Phlerp
Om deras programerare är fullt normala så har jag en känsla av att dokumenteringen är en aningen knapphändig.... Programmerare är av naturen lata, är man inte det så är man troligtvis en dålig programerare.:D
Fnys! ;)
/programmerare
Någon som vet om alla modellerna är med? En del av dem var riktigt detaljerade till och med med dagens mått..... Om det inte är som det alltid är med gamla spel som man tycker fortfarande håller bra klass tills man kör dom första gången på tio år.
Tror inte de.. En massa kataloger dock, kanske jag missade dom?
Såg inga uppenbara filändelser som .3ds iaf..
Kollade över koden lite grann...det rör sig om många kataloger med mängder av filer - det är säkert inte omöjligt att hitta några godbitar där, men enbart sätta sig in i programstrukturen utan vettig dokumentation skulle ta betydligt mer tid än vad jag har så räkna inte med att jag ska utföra några underverk med den källkoden.
AndersO: Hur går det med din Gripensimulator? Jobbade själv med ett liknande koncept, men har inte gjort så mycket det senaste...flight-models är jobbiga när man är matematikanalfabet... :)
installerade faktiskt EECH för bara någon månad sen och det håller faktiskt ganska hög klass på modellerna Phlerp så det är inget du har drömt :)
Lupson: Det går sakta framåt... Skrivit om en del, kanske blir ett nytt test snart hehe. Då med lite fler flygplan att flyga.
Ett dedikerat forum där det diskuteras källkod till eech.
http://forum.biohazcentral.com/viewforum.php?f=38
Evigheter se'n nå't hände på eech-fronten här va?
Beträffande eech har det hänt massor. Troligen (?) har Jabberwock (Polen) lyckats fixa MP-koden så den är skaplig, vi har åtminstånde kört ett par dygn tvärs över atlanten :). Gotcha (Holländare) har "knäckt" terränggrafiken och två snubbar sliter häcken av sig med att gör högkvalitativ terräng-grafik.
Källkoden finns numer i två "repositories", en som är tämligen aktiv på en server i Europa och så den ursprungliga på Nya Zeeland.
Koduppdateringar går till Europa-servern, men jag har lovat att hålla NZ-servern uppdaterad så vi inte förlorar historien.
Är jag "av banan" så säg till, annars tänkte jag försöka väcka intresset för en odödlig heli-sim -det finns ingen bättre......
Jag följer e-postlistorna samt simhq-forumet dagligen.
Loke som var med på senaste lanet är väl ganska insatt i EECH-koden vad jag minns så var det han som drog igång EECH-devgroup.
Så en länk till en install? :)
Här finns den senaste versionen:
http://home.planet.nl/~jette073/gotcha/
Du behöver en install av EECH + patch 1.4.1c (också bra att ha EEAH installerat).
Ja, jag flyger lite EECH till och från, en trevlig sim, framförallt dess dynamiska kampanj är riktigt skojig. Jag ser fram emot fler uppdateringar från dev-gruppen.
/C
Ser ut som rätt mycket att sätta sig in i... väntar lite men det vore super om någon kunde fixa ett installationspaket till nästa LAN. Vore mycket intressant att ägna några timmar av nästa LAN till denna sim :D
Jag kan nog inte bidra med en installationspack, men "matsedeln" ser nog ut ungefär så här:
eech
eech1.4.1c
eeahmaps från werewolf's ftp: http://hoxdna.org/eech/files/ (detta gör att ni kan använda eeah-camp's utan att installera eeah först :D
Superpatch2 från werewolf's ftp
De två texture-pack'sen från Gotcha's site: http://home.planet.nl/~jette073/gotcha/
Senaste versionen, 1.6.2w1t3 -MP-delen ändrad jämfört med den version som finns hos Gotcha.
1.6.2w1t3 finns här: http://web.telia.com/~u49009324/www/cohokum.rar
Den senaste dagen har det hänt mycket. En herre vid namn "tamlin" har kommit från ingenstans och verkar ha gjort stora saker med koden.
Diskussionen hålls på SimHQ (http://www.simhq.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=forum;f=30).
Edit: dessutom verkar han komma från sverige :)
Jävlarimej! Det där verkar bra, hoppas han delar med sig bara. OpenGL, då kanske man skulle satsa på att porta till linux... Gött!
QuoteOriginally posted by Andreas
Den senaste dagen har det hänt mycket. En herre vid namn "tamlin" har kommit från ingenstans och verkar ha gjort stora saker med koden.
Diskussionen hålls på SimHQ (http://www.simhq.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=forum;f=30).
Edit: dessutom verkar han komma från sverige :)
Du har inte en länk direkt till tråden?...Kan inte hitta det, men det är nog bara för att jag är blind eller dum i huvudet :-/
http://www.simhq.com/simhq3/sims/boards/bbs/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=30;t=004090
http://www.simhq.com/simhq3/sims/boards/bbs/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=30;t=003495
Portning till OpenGL
En minskning av källkoden från 42 till 15 MB
mm
Hoppas bara att allt är sant, för då kommer jag att njuta!
Låter extremt intressant.
En sak bara.... Vad får dig att tro att han är från Sverige?
QuoteOriginally posted by Phlerp
Låter extremt intressant.
En sak bara.... Vad får dig att tro att han är från Sverige?
Länken han postade ( http://www.algonet.se/~tamlin/EECH_LWOdump.zip ) av en fil han la upp.
Verkar hända mycket nu på heli fronten :D
Vet inte riktigt varför men blev aldrig riktigt biten av EECH men detta är helt klart värt att hålla ögonen på...
/Christer (a.k.a KeyCat)
Jag har för mig att jag flög ETT onlineuppdrag med dig Keycat... :)
QuoteOriginally posted by Andreas
Länken han postade http://www.algonet.se/~tamlin/EECH_LWOdump.zip av en fil han la upp.
Aaaaaah!.... Dumt av mig att inte lägga märke till det.
QuoteOriginally posted by Andreas
Jag har för mig att jag flög ETT onlineuppdrag med dig Keycat... :)
Var inte det Longbow 2 vi flög då?
Hur som helst med en mod grupp som har källkoden till EECH, ett nybildat "LB2 mod gäng" och de rykten som snurrar kring ED's kommande LOMAC-produkt/er (ryktas om KA-52 men även AH-64 mfl och det med klickbara 3D cockpits) så får man ändå påstå att helikopter simulatorer håller på att få en renässans.
Time will tell! :D
/Christer (a.k.a KeyCat)
Nope, då var det kanske med nån annan då. Jag har aldrig testat LB2 i multiplayer... tyvärr!