News:

No significant change

Main Menu

Steelbeasts

Started by Phlerp, September 20, 2002, 00:26:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

QuoteOriginally posted by Assassin


           
QuoteOriginally posted by Horizon

Har faktiskt suttit mer "nedluckat" i en M1A1 (M1 Tank Platoon till Amiga 500) än vad jag flugit F4... :)

Hehe, jag med! Det spelet är för härligt. 1944 across the Rhine är PC versionen av det fast med uppdaterad grafikmotor och ett hyfsat bra interface (enligt mig då) om du skulle bli nostalgisk. ;p  lite svårt att få tag på dock...

Nej jag förstår inte heller om du tänker på rätt sim här... :-OO

Lupson:>> Ja, visst var det härligt när man körde en "Assault" mot fiendens "Elite (Guards)"-trupper! TOW var riktigt användbara om man använde dem på rätt sätt.

MLRS var också kanonbra att ta till när man attackerade fienden i skydd av mörkret. Bara fram och ta koordinater och sedan ringa ett samtal. När sedan raketerna började regna över de stackars ryssarna korsade man träsklandet och flankade dem ordentligt! :D

Något som krävde kalla nerver var "Defend Position" mot Elite-motstånd. Då gällde det verkligen att röra på sig och hitta bra positioner.

Något som gjorde att man rös var när de ryska T-80 vagnarna började skjuta såna där laserstyrda missiler genom eldrören. Inte mycket tid att manövrera på där... :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Assassin

nah, tänkte fel. Är från samma företag och de använde en uppdaterad m1 tank platoon motor till 1944:ATR. förlåt för förvirringen. ;) (fast fortfarande ett lika roligt lir.)
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

granQ

hade krävt lite mer dator kraft.. men varför köpte dom inte flashpoint motorn?? grafik motorn ser lite dålig ut, men sen har man så liten målgrupp får man väl dra ner på system kraven men iallafall..
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Phlerp

Flahpoint har väldigt dålig "visual distance" för att klara av att hålla uppe framraten. Jag skulle iaf inte vilja se den grafikmotorn i en tanksimulator.

Lupson

I flashpoint kunde man iofs manuellt gå in och ställa in "Max_view_distance" och då kunde man få rätt schysst avstånd på renderingen. Fast på min burk (750/GF2) så blev det för slött över ung. 2000 meter. Enligt Ssnake (Teknisk "director" SB2) så kräver en tanksim 5000 meter LOS.

De screenshots som finns att beskåda på SimHQ ser rätt okej ut tycker jag. Det är förvisso inte HALO, men med kravet på 5000 meter view distance får man tumma lite på kvaliteten. Dessutom saknar de screenshotsen belysning, skuggor och en del annat. Dessutom är samtliga modeller förutom M1A1:an från SB1 och inte de nya som dom jobbar med.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

granQ

#13
som sagt inget för dåliga maskiner men nog ser det vackert ut.. det är LOS 5000 på denna..

http://www22.brinkster.com/granq/ofptank.jpg
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

dejawolf

the SB engine started development in 1996. the SB2 engine is a continued development of it, so that's why the graphical aspect was patched in, instead of bought from another game company.