Samköp X-plane

Started by ctrl, August 15, 2006, 13:55:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

Mycket snabb leverans, fick det idag, i ett vadderat kuvert rätt ner i brevlådan. Installerades och uppdaterades nu... mycket bättre än tidigare versioner men jag lär nog behålla FSX på burken.

Ett stort irritationsmoment är att den kräver DVD:n i spelarn vid uppstart. (Jag som normalt inte ens har en spelare inkopplad i burken.) Ska söka reda på ett crack å det snaraste.
Control
87th Stray Dogs VFW


ctrl

Nu har jag lirat det en stund, jag är tyvärr inte speciellt imponerad. Grafiken är riktigt snygg numera men vyerna kan inte ändras lika lätt som i FS. HEla interfacet verkat vara ett försök från Mayer att vänja en vid Apple, jag blir bara irriterad.

FM är intressant men inte känns det speciellt realistiskt. Jag flög en RV7a och den var lika stirrig som planen i tidigare IL-2 versioner. De är nog inne på rätt spår men det är helt klart en bit kvar. Kanske kan det justeras, jag drog flera inställningar om stabilitet till "max realistiskt" men jag tror att det blir mer verklighetstroget med dem snällare ställda, tyvärr gick det inte att göra en spinn... något som jag trodde skulle vara möjligt i denna version.

Nåväl, det var billigt och jag stödjer gärna den fortsatta utvecklingen. Det är härligt att man fick med MAC och framförallt Linuxversionen på köpet. Hoppas återkomma med ett test i Ubuntu om inte alltför lång framtid.
Control
87th Stray Dogs VFW


griffin

#10
Jag ändå inte låta bli att bli lite sugen. De har gjort om hemsidan nu såg jag och kränger 9.31 med hela sceneryt för 29 dollar. För den pengen kan det vara ganska kass med tanke på att det finns så mycket skit man kan lägga pengar på.

Jag gillar också tanken på att stödja utvecklingen, även om det i detta fallet är en excentrisk enmansshow. Fast han är väl inte så ensam längre...

edit: Även om nya hemsidan är ett steg i rätt riktning kan jag inte sluta störa mig på hans mittcentrerade (!) changelist? Sen när skrev man mycket mer än en rubrik mittcentrerat?! Samma sak med hans GUI i själva simulatorn... mummel. Men jag vill att det skall vara bra! Jag vill gilla den!
snappahead