Author Topic: Strike fighters 2 - Svensk kampanj  (Read 9341 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Subroc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
    • View Profile
Strike fighters 2 - Svensk kampanj
« on: November 17, 2011, 14:57:24 »
Hittade denna mod/kampanj:
http://combatace.com/topic/67597-swedish-campaign/

Är för spelet Strike fighters 2 som tydligen är en upphottad version av Strike Fighters: Project 1 från Thirdwire
Verkar fortfarande ligga under kategorin arcade/simlight. men svensk mod/kampanjen verkar tuff.

edit: Thirdwire hette firman

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Strike fighters 2 - Svensk kampanj
« Reply #1 on: November 17, 2011, 19:50:57 »
Project 1:Strike Fighters sitter fortfarande i stort sett ospelat på min hårddisk. Tror jag skaffade det mest för att testa Lansen och Tunnan(?) som vår forummedlem Phlerp var med och tog fram om jag minns det hela rätt.

Har i en herrans massa år varit intresserad av en "nordisk" kampanj i något flyg/militärspel. Det fanns en riktigt bra add-on till Harpoon 1 som hade flyg, båtar och ubåtar i scenarios över bl.a. Östersjön som inte var alls dumma. Samt gamla EF-2000, men det var i en mer perifer roll.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Subroc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
    • View Profile
Re: Strike fighters 2 - Svensk kampanj
« Reply #2 on: November 18, 2011, 07:54:29 »
jo, köpte också SF:p1 men var lite väl "light" i min smak och risken är väl att det gäller även 2:an. Har fått tag på en "prova-på" :police: version av SF2, återkommer med en recension av svenska kampanjen.

Subroc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
    • View Profile
Re: Strike fighters 2 - Svensk kampanj
« Reply #3 on: November 18, 2011, 22:14:25 »
AAR Op Isbjörn (Svensk kampanj)

Bakgrundstory till kampanjen
"In 1956, diplomatic talks about the Baltic Sea region between Finland, Sweden and the Soviet Union broke down. Angered and afraid of
NATOs influence in Scandinavia, The Soviet Union demands that Finland and Sweden joins the Warsaw pact to ensure the borders of the
Union. Both countries refuse. On October 1th, the Soviet Union deploys forces to force the countries into the pact.
Sweden, Finland and Norway set condition Isbjörn, activating an alliance against Soviet Agression and rallies to defend Scandinavia..."


Operation Isbjörn - 1 oktober 1956
2:a Division F17 Detacherad till F16 Ärnafältet
Lt. Leonard Von Gyllendohlme


07:35 - Startorder kommer "Quintus Röd Starta"
Målet är ett stålverk i utkanten av Tallin som producerar reservdelsmtrl till sovjetiska flygvapnet. Om det slås ut begränsas sovjeternas möjligheter att reparera sina skadeskjutna flygplan.


07:46 - Passerar skärgården i rikning öster ut.
Stril rapporterar att det är lugnt över östersjön än så länge och att vår fyrgrupp skall möta upp en finsk jakteskort NV Dagö


07:52 - Östersjön. Lugnet före stormen
Stril meddelar att fientlig flyg startar startar Tallin och lägger sig i spärrbana över estniska kusten, här ute är dock allt lugnt.


07:59 - Passage Dagö
Finsk jakt har mött upp och ligger ett par NM före oss. Snart når vi kusten och den fientliga jakten. Vi håller gruppen samlad, spänningen stiger.


08:11 - Helvetet bryter lös
När vi når kusten är vår finska eskort redan engagerad i häftiga kurvstrider med sovjetiskt flyg bedömt Mig-17. Precis när vi ska gå ned på lågan mot sista brytpunkten innan målet träffas 4:an fältflygare Ulf Martin av kraftig luftvärnseld och störtar. Vi spanar intensivt men ser ingen fallskärm.


08:22 - Över målet
Nu går allt snabbt. Framför oss ser vi Tallin. Där, målet i sikte! 2:an och 3:an dyker in mot målet under kraftig beskjutning från rörluftvärnet i och omkring staden. Jag följer efter.


08:23 - Verkanseld
2:an får in träffar i sekundära byggnader i målområdet. 3:an släpper sina bomber för sen som träffar i ett bostadsområde bortom. Mina bomber träffar i målområdet men lyckas inte förstöra byggnaderna, ARAK ger heller ingen större effekt.


Finska jakten kvarstannar över målområdet medans vi smiter iväg ut över östersjön igen på lägsta höjd. Halvvägs över känner vi oss trygga nog att ta lite höjd.


Landning Ärna.


Lämnar över planet i klargöringstroppens kompetenta händer.

Sagesman:
Lt. Von Gyllendohlme
« Last Edit: November 18, 2011, 22:20:09 by Subroc »

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Strike fighters 2 - Svensk kampanj
« Reply #4 on: November 18, 2011, 22:32:23 »
Snygg rapport! Något för blogen på nosig.net kanske?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Oden

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 197
    • View Profile
    • Email
Re: Strike fighters 2 - Svensk kampanj
« Reply #5 on: November 19, 2011, 09:10:46 »
Nån som vet om det finns någon alternativ nedladdningsplats, combatAce kräver inloggning och de tillåter inte nyregistreringar :facepalm:

Subroc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
    • View Profile
Re: Strike fighters 2 - Svensk kampanj
« Reply #6 on: November 19, 2011, 10:33:24 »
Jag kommer att dunka upp en mirror för kampanjen ett par dagar för de som är intresserade. Tror inte JonathanRL har nått emot det. återkommer med länk när upload är klar

edit: mirror till kampanjen för de som ej kan registrera sig på CA forum
http://www.ingaklena.se/tmp/SF2/OPIsbjorn.7z
« Last Edit: November 19, 2011, 11:34:03 by Subroc »

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Strike fighters 2 - Svensk kampanj
« Reply #7 on: November 19, 2011, 10:49:18 »
Jag slängde upp en liten bloggpost om det hela med länk till denna tråden på nosig.net
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X