Åh min gud, Forgotten battles senaste dev update!!!

Started by Mr Jim, October 19, 2002, 17:24:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Mr. Jim,
vet inte var alla får att han lyssnar ifrån... han deltar i forumen, vilket iofs är en bra start. Han är däremot inte snar till att ta till sig ens konstruktiv kritik när det gäller annat än rena buggrapporter och sånt som är lättfixat. Att påpeka designfel som drar ner användbarheten eller lite större fel är som att köra huvudet i en tegelvägg gång på gång ibland:

"I'm very sorry, but this is useless"

"Yes, but was designed that way"

"It is still useless, and it is needed. The design needs to be changed."

"No, is correct"

"So, you mean that it is meant to be useless?"

"No, you wrong. Not useless. Designed that way."

"But I can't use it? So it is designed to be useless?"

"No, is 100% accurate."

Dessutom blir man genast påhoppad av någon miljard fanatiker som vägrar erkänna att något alls är fel med Il-2... men som likförbannat hyllar det tills de blir blå när samma saker sedan eventuellt blir till hälften fixade.

Jag gillar Il-2, det torde väl stå klart för alla. De har gjort ett sjuhelsikes bra jobb med det. Men därifrån till att luta sig tillbaka och säga att allt är bra, njae. Några exempel:

Miljön är fortfarande död. Det vet alla som flugit Apache, Hind, F4, LB2. Uppdragsformatet lider av en total brist på flexibilitet. Jag hoppas att FB kommer att avhjälpa en del av det... jag har väl inte så stora förhoppningar på den saken, men jag väljer som sagt att se vad som händer i FB.

Aerodynamiken är fantastisk, men långt ifrån fulländad. Varför letar t ex de flesta flygplan automagiskt upp ett wings-level flygläge? Det har påpekats gång på gång med i bästa fall undanglidande svar som resultat. Turbulens saknas totalt. Simuleringen av vind och väder som är så kritiskt för flygplan och var ännu mer kritiskt då är under all kritik. Hur skall vinterkriget eller luftstrider häruppe i norr överhuvudtaget kunna återskapas utan trovärdigt väder?

Vissa primära instrument är oanvändbara i en del flygplan. Trots detta hävdar Oleg hårdnackat att kabinerna är autentiska. Förklara den, den som kan? Den stora debatten om sikten över nosen i Fw190 var också intressant...

 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Mr Jim

ctrl>Jag har aldrig sagt att IL2 var perfekt, men jag har sagt att det var bättre än CFS2 vilket om jag inte minns fel inte fick många patchar alls?

Personligen tycker jag kommentarer som din är på en låg nivå och tycker inte vi svenskar bör bete oss så, du har ju själv uttryckt din avsky över simhq forumet därför bör vi inte få det hit.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Mr Jim

Ft>Man kan väl säga att min kritik mot IL2 är just mot den trista offline känslan jo. Jag är dock ingen programmerare själv och vet inte hur mkt jobb som skulle behövas med Il2 motorn och dessutom GUI:et för att skapa en mer dynamisk värld. Som sagt FB blir intressant. Dynamisk kampanj osv, jag ser mest fram emot att flyga patriotiska uppdrag i Gladiatorn vs ryssen över Finland :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Mr Jim

Ctrl>Jag vet vilken diskussion vi hade förut och jag gillar inte såna diskussioner :)
En intressant sak med IL2 kritik är att nuförtiden kritiseras inte själva spelet så mkt utan mera specifika flygplan. Det är som en hel kult :)

Speciellt det här med 190:an.

Jag hoppas verkligen Microsoft släpper en patch till CFS 3 då dess kampanj är riktigt kul.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

ft

Kult var rätt ord. Och gudnåde den som vågar göra något annat än hylla sektledaren... :)

Angående den eviga debatten om vilket flygplan som skall klå vilket, och vems farsa som kan spöa vems farsa... så har jag alltid hävdat att det är bäst för blodtrycket att ta flygplanen som vi får dem. Om en Fw190 var lite snabbare än en La-7 på eakt 2723 meters höjd och den inte är det i spelet - so what? Konstatera att den inte är snabbare och lev med det. Man får väl låtsas att det är en något sliten Fw190 eller något...

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Mr Jim

Ft>Jo det är snarare så att eftersom spelet nuförtiden funkar hyfsat bra så måste folk hitta andra saker att klaga på och nu har det blivit så att vi har luftwaffe fanatikerna(vissa går ju lite för långt, när det nästan blir nynazism)mot VVS fanatikerna. Ganska kul att ett flygspel måste bli balanserat ungefär lika äckligt mkt som typ...quake liren ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

granQ

bara jag som älskar att ta I 16.. det fula exkremt dåliga flygplanet och köra runt med?? ;)
har kört Il2 en del men aldrig lyckats något vidare.. så kom 1.1 med I 16 som nytt plan och jag fick min nya favvo plan,  gjorde skin och allt... började lira mer, även om alla tar yak, bf109 och kör snabbare, högre än mig.. så hade jag ett fult skin, slog på smoke, och körde långsamt ovanför fiendens bas.. körde så långsamt att dom fick svårt att skjuta på mig.. och det är ju fegt att skjuta dom på startbanan så jag flög bara förbi dom.. kul var det iallafall..
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Mr Jim

Granq>Du ska flyga med mig och Ft, vi flyger nästan alltid med I 16. Gillar verkligen att man måste veva upp hjulen tex ;)

Det är ett otroligt charmigt plan!
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com