Halmstad LAN 2010 HÖST - Vad ska man ha med sig?

Started by supramk3killen, October 18, 2010, 19:39:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

supramk3killen

Ja som tråden heter vad ska jag tänka på att ta med mig? Brukar bli så att man är där nere och sen så blir det ett "Javisst ja"

ft

Jag börjar med en anpassning av Swebeasts utrustningslista från en tidigare LAN-tråd, så kan vi fylla på:

Utrustning som medtages:
Dator
Skärm(ar)
Nätverkskabel m/lång
Förgreningsdosa/dosor med alla uttag du behöver +1
Tangentbord
Mus+matta
Joystick + pedaler
Hörlurar
TrackIR + clip/kepa
Sängkläder för er som avser att bo på logement
Snask och Cola och ambrosiakaka (eller något nyttigare alternativ)
Originalskivor FC2 och ArmA2 med tillhörande instruktionsböcker + ev andra tidsfördrivslir
Hubbar och servrar om de finns lätt gripbara - tror Halmstadsfolket har koll på den biten men omutifall att...

(Dränkbar pump, paraply och en fet drulleförsäkring :D )

OBS! Kör inte fem mil innan du kommer på att du ställde lådan med TrackIR, pedaler, kablar och annat i hallen. Det är kraftigt humörsänkande!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Rivvern_

Quote(Dränkbar pump, paraply och en fet drulleförsäkring  )



Ifall taket blåser av...





Horizon

Förgreningsdosa är viktigt som ft säger, det är något man aldrig kan få för mycket av på ett lan. Ta gärna med ett par stycken och gärna med lite längd på kabeln. Angående regn så tänkte jag spänna en presenning över min plats innan jag går och lägger mig på kvällen. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

supramk3killen

Jusste är det varmt inne i datasalen så man kan gå runt med shorts??? har ett par älsklings shorts som jag brukar snutta med :P

Horizon

Quote from: supramk3killen on October 18, 2010, 22:07:55
Jusste är det varmt inne i datasalen så man kan gå runt med shorts??? har ett par älsklings shorts som jag brukar snutta med :P

Det kan nog bli varmt, men vi brukar ha en dörr på glänt för att få lite luft så du gör nog rätt i att sitta fram mot tavlan om du ska ha shorts. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Hur har vi det med servrar? Jag har en ny fin bärbar med i5 processor och 4gb RAM jag kan ta med utifall att. Kör vi TS2 eller TS3?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Jag kör gärna Ventrilo, tycker det funkar bättre än TS. Men då har jag ju aldrig testat TS3, så det är upp till er med serverhårdvara skulle jag säga.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names