Trojan varning på NOSIG hemsidan

Started by KeyCat, June 23, 2009, 00:32:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Snackade med en på TS (klerkan) och han får virus varning så fort han försöker komma in på NOSIG forumet?

Trojanen hette HTML:IFrame-GZ [Trj] och han körde Avast AV. Kankse en false positiv men det hindrar kanske en del som kanske skulle joina så kanske värt att kolla upp?

/KC

>> It's all about teamwork! <<

h.kan

Jag kör Avast och får varning på i stort sett alla forum där jag har automatisk inloggning aktiverad, så även på nosig. Inget som oroar mig-

griffin

Fick den varningen så sent som igår. Med avast. Som jag kör hemma och aldrig har fått det med.
Detta var inte min dator, men med avast.
Inget jag heller brydde mig om men det som förvirrade mig var att jag inte fått det hemma.

Fast, detta var nosig.se, och inte forumet. Jag kom inte ihåg url:en till forumet därför försökte jag gå via hemsidan.
snappahead

Rivvern_

#3
Forumet verkar vara ok. Men hemsidan blockeras av google. Tråkigt med sån skit...

Någon kanske borde kontakta Baloo?

watar

Både Google Chrome och NIS 2009 skriker högt


Fluff

Bara för att klargöra. Är det någon som fått varningen från forumet dvs på fjutt.adm.gu.se eller är det bara på nosig.se? nosig.se admas väl fortfarande av obizzz om jag inte minns fel.

Odi profanum vulgus, et arceo

Rivvern_

Ja jag kom på det.. Han ska kolla på det ikväll om han har tid.

KeyCat

Quote from: Fluff on June 23, 2009, 14:00:32
Bara för att klargöra. Är det någon som fått varningen från forumet dvs på fjutt.adm.gu.se eller är det bara på nosig.se? nosig.se admas väl fortfarande av obizzz om jag inte minns fel.

När jag pratade med klerkan på TS uppfattade jag det som han fick det när han besökte forumet men jag kan ju ha missuppfattat honom.

Verkar ju mest troligt vara Avast som är lite "trigger happy".

/KC

>> It's all about teamwork! <<