News:

No significant change

Main Menu

NOSIG @ Facebook!

Started by Rivvern_, May 17, 2009, 19:20:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dubble0zero

Haha, jo... samma problem som när man ska anmäla sig i vakten för att komma ner till lanet...

Vi: Öhh... "Dubble0zero och Ctrl ska ner till Sweabeast på LAN...."
Vakt: ???
...000... =)

Obizzz

Quote from: griffin on May 19, 2009, 08:14:53
Haha, vad förvirrande med allas riktiga namn! De flesta kan jag ju egentligen men ändå :)

Haha, ja, jag var inne och kikade lite, det finns ju en gammal grupp också men får väl gå med i den här också då.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Rivvern_

Jasså? Den har jag inte sett.

Obizzz

Quote from: RedRiver on May 27, 2009, 21:19:06
Jasså? Den har jag inte sett.

Den heter Nordic Simulator Group
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

lol, jag var ju redan med. Tyckte det kändes bekant ned iden om nosig på fb. Säger en del om hur mkt jag använder fb...
snappahead

Rivvern_

Obizzz. Jag vet att du har lagt ner mycket tid på hemsidan och sådär. Tack för det. Men skulle vi inte kunna göra hemsidan till enbart en välkomstsida där man bara ser en logga/bild och en knapp som skickar folk vidare till forumet? Vi skulle kunna sätta upp Facebookgruppen som en reklampelare så vi får hit mer och rätt folk?

Det är ju ingen som har tid att hålla på med hemsidan vad jag förstår. Och nu när jag testar så verkar den inte vara uppe över huvud taget. Hur är det med domänen?

Obizzz

Quote from: RedRiver on May 28, 2009, 08:11:23
Obizzz. Jag vet att du har lagt ner mycket tid på hemsidan och sådär. Tack för det. Men skulle vi inte kunna göra hemsidan till enbart en välkomstsida där man bara ser en logga/bild och en knapp som skickar folk vidare till forumet? Vi skulle kunna sätta upp Facebookgruppen som en reklampelare så vi får hit mer och rätt folk?

Det är ju ingen som har tid att hålla på med hemsidan vad jag förstår. Och nu när jag testar så verkar den inte vara uppe över huvud taget. Hur är det med domänen?

Domänen finns kvar, men jag har slarvat bort loginuppgifterna till ftp:n men det ska väl gå att rota fram, försökte faktiskt logga in häromdagen men det verkade inte funka, ska försöka hitta rätt lösenord.

domänen kommer nog finnas kvar ett bra tag framöver då mailen används och den kostar så pass lite per år.

En statisk sida med lite beskrivande text och länk till forumet vore väl det enklaste, ska försöka hinna med det snart, rätt mycket annat just nu.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

Nuka för guds skull inte hemsidan, gör som jänkarna med sina flygplan - stuva undan dem i lagringsbart skick för kommande behov :)

Jag förmodar att du är väl bevandrad i php etc men för enkelhetens skull bifogas redirect-script som jag använder. In me't i en index.php som du lägger i hemsidans rotkatalog...


<?php
header('HTTP/1.1 301 Webmail');
header('Location: http://fjutt.adm.gu.se/~baloo/forum/');
?>




snappahead