News:

No significant change

Main Menu

NOSIG @ Facebook!

Started by Rivvern_, May 17, 2009, 19:20:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Jag tycker att vi bör ha en Facebook grupp! Har nu skapat en så se ni till att joina den och att alla andra nosigare oxå gör det! Facebook är betydligt smidigare att dela med sig av film och bilder. Och att man kan posta meddelanden till samtliga medlemmar samt posta evenemang!

Horizon

Varför dra folk från forumet till facebook? Känns onödigt. Vi har ju forumet som vår fasta punkt på interwebben. Posta bilder kan man göra med någon gratistjänst eller på sitt privata webutrymme. Filmer kan man länka till på tuben eller liknande.

Jag försökte ta bort mitt fb-konto när jag upptäckte hur de loggar allt man gör/tycker/skriver/tänker? och hur smart skrivet deras finstilta är. Fann att man bara kan "deaktivera" sig. De vill inte ens radera ett konto som tillhör en arbetskamrats bror som tog livet av sig förra sommaren. Idioter.

Ursäkta mig, jag för ett korståg mot facebook och all onödig tid den stjäl från folk. Jag menar, ärligt talat, vem sätter sig och tar upp kontakten med alla gamla klasskamrater och arbetskamrater man hittar och lägger till i sin lista? Nä, precis... :)

Sorry rivvern, här fick du inte medhåll, haha... :D

P.s. Fejsbok är djävulens verktyg. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Swebeast

Quote from: Horizon on May 17, 2009, 19:47:54
P.s. Fejsbok är djävulens verktyg. ;)

Tror du jorden är platt också?  ;)

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Rivvern_

Det är valfritt att joina facebook. Facebook tar inte över forumet på något sätt. Det är mer ett komplement. Jag tänker inte argumentera med någon som redan bestämt sig.

Horizon

Jo! Jag vill ha en argumentation! En riktig en! :)

Jorden är platt!

Och Columbus var min farbror för den delen.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Brat

Håller med Horisonten, jorden är platt! Nä, jag har ett Facebook konto, men tycker det känns rörigt att komma på hu ;Dr det funkar, trivs bäst här under den gamla korkeken!
-Brat

griffin

Jag har ett fbkonto och skäms inte över det. Men jag använder det knappt, till stor del pga att jag upplever att det är lätt att bli överexponerad. För många är det något positivt men jag känner mig lite mer skeptisk. Deras attityd mot upphovsrätt av bilder man publicerar och en del annat förkastligt beteende gör mig inte mindre återhållsam.

Däremot tycker jag det är ett fantastiskt kul socialt experiment och det är roligt att för egen räkning hitta gamla bekanta mm. Så i ärlighetens namn är jag ganska kluven till fb med resultatet att kontot finns där men det är sällen jag använder det.

Tycker om initiativ som kan driva den här gemenskapen vidare, Nosig är och förblir en trevlig hörna på nätet. Men jag är osäker på om facebook är svaret. Dock tror jag inte en facebookgrupp urholkar forumet. De som är skeptiska stannar nog ändå här, och för de som redan röjer runt på facebook alla redan tror jag inte en grupp mer eller mindre spelar någon roll.

Jag hakar gärna på en nosiggrupp på nätet men kommer fortsättningsvis använda forumet som kommunikationskanal :D


snappahead

Salsam

är det tvunget att vara ett motsats förhållande? Antingen här ELLER på facebook ? kan det inne finnas här OCH på facebook ?
Själv kommer jag även fortsättningsvis dagligen kontroller forumet och mitt Facebook...