FSCommander/WideFS/FSUIPC

Started by transonisk, February 23, 2009, 00:03:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

transonisk

Hej,

Jag har försökt få FS Commander att fungera ihop med FS9 via nätverk för att visa GPS med AI-trafik etc. Men hur jag än vänder på det så funkar det banne mig inte. WideFS 6.78 funkar, såväl WideClient som WideServer är anslutna och verkar fungera som de ska. FSUIPC 3.85 är registrerad och likaså FS Commander 8.3.

Datorn där FS9 ligger på och som därmed är server för WideFS använder Windows XP Home SP3 och är nyligen formaterad och fräsch. Klientdatorn kör Windows Vista 32-bitars.

Jag startar upp FSC och försöker ansluta till FS9 (GPS -> Connect to FS), men får hela tiden felmeddelandet "Unable to connect to Flight Simulator Msg #14". Har även fått Msg #2 och #11, men nu har den fastnat för #14.

Är det någon som har koll på vad det är jag gör fel?

Johannes

griffin

Har liknande problem men nu var det ett tag sen jag satt och försökte lösa det.

Om jag inte har helt fel betyder:

#2: "Cannot link to FSUIPC or WideClient"
#14: "Maybe running on WideClient, but FS not running on Server or wrong FSUIPC"

Således har du antagligen problem med FSUIPC/WideClient. Jag skall ta tag i mina egna problem med detta i veckan var det tänkt och jag meddelar om jag kommer på nåt. Men rimligtvis är en bra start att kolla FSUIPC installation om det är något problem där eller om nätverksinställningar i eller kring detsamma kan vara källan till problem.

Testa om det gör skillnad att köra lokalt är en sak, bara för att se om det beter sig annorlunda då.

/Jens
snappahead

transonisk

Tack för ditt svar, även om det tyvärr inte leder mig så mycket framåt. Jag har använt den lilla kunskap jag har inom området, men kommer inte längre än vad jag gjort nu. Men i och med att såväl WideClient som WideServer verkar vara med i matchen, så bör jag ha åstadkommit något i alla fall. Jag väntar med spänning på dina fortsatta undersökningar.

Johannes