Göra FSX roligare?

Started by Rivvern, November 25, 2008, 12:57:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern

Jo jag har flugit lite FSX det senaste och då har det blivit C-130 från CaptainSim. Men jag börjar tröttna lite på att bara flyga runt och inte göra så mycket mer. Jag vill ha något som gör spelet roligare, annars kommer det snart bytas ut mot något annat.

Finns det något där ute som gör typ "missions"? Eller som på något annat sätt skapar mål för mig. Kanske till och med skapar random events. Jag gillar inte riktigt de scriptade uppdragen pga att de är hårt scriptade. Så gärna något dynamiskt.

Vilka addons är "must have"? Jag har C-130 och F-16. Inga scenery eller flygplatser.

Någon som kört online? Vatsim? (kanske lite väl seriöst för min smak)


ctrl

Jag funderar på att dra igång på ivao eller vatsim i mellandagarna. Jag skulle gärna bara dra upp och köra lite formation i FSX nån helg.
Control
87th Stray Dogs VFW


ft

Du måste för det första ha ActiveSky så man får vettigt väder. Sedan vill jag återigen slå ett slag för FSEconomy, om man vill ha lite mål och mening bakom sitt flygande. Det bästa är att det får en att flyga till ställen och på rutter där man annars inte hade flugit.

http://fseconomy.com

Se även den här tråden. Finns f ö ett "flygbolag" i FSEconomy som heter NoSiG Air som jag flyger en del för. ;)

Precis gått och köpt mig en gammal J-3 Cub och lallar omkring i Arizona med laster av djurfoder och turister, med siktet inställt på att ta mig ner längs Grand Canyon och genom något pass i Sierra Nevada för att sedan göra Kalifornien osäkert. Ren nöjesflygning alltså, i kontrast till att jag annars helst bränner omkring i en Beech 200 Super King Air.

Nördigt? Väldigt! Roligt? Absolut!

Sedan kör jag ibland på VATSim också, men ofta orkar jag inte mickla med ATC utan ger mig hellre mina egna procedurer. På VATSim får man oftast vektorer till en ILS och jag vill gärna mickla runt och köra arrivals, fullprocedurer och annat skojsigt.



Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Rivvern

I FSEconomy så vill jag isåfall flyga C-130... Vad har jag för valmöjligeter? Jag tycker att flera av originalplanen är ganska tråkiga. Började regga mig på FSEconomy igår men slutade innan jag requestade ett konto.

Vi får höras CTRL och köra lite multiplayer. Kanske även lite multicrew. Mina försök med att köra MP i C-130 har dock inte varit lyckade. Drabbas av osynk och sedan krashar planet.

FT.. Du kanske kan lotsa mig i VATSim någon kväll.. Vore kul att prova på.

ft

Lirar CaptainSims C-130 i FSX rätt av, eller måste man ha en FSX-specifik? Kör knappt FSX alls men för att köra dual pilot kunde jag tänka mig switcha. Kan definitivt tänka mig sitta och köra radion på VATSim. :)

Var f ö ute och snurrade mörker igår, ute i verkligheten. Inte fel! Även om enmotor mörker inte skall bli någon vana...

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Rivvern_

Hittar inget Nosig företag i FSEconomy.. Är företag samma som groups?

Rivvern

Såg dina foton på Facebook oxå. Schyssta foton FT. Du skulle skaffa dig en kamera med riktigt ljuskänsligt objektiv. Kostar ju dock stålars.

ft

Quote from: RedRiver on November 26, 2008, 18:27:14
Hittar inget Nosig företag i FSEconomy.. Är företag samma som groups?


Jo, företag, group... same shit, different name. :)

Angående korten, sneglar på en digital systemare men man skall ju ha med kameran också. Med erfarenheten av min gamla riktiga systemkamera så blir de mest liggande hemma...

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus