Uppdatera navaids?

Started by ft, March 03, 2007, 21:38:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ft

Gett mig in i FS-träsket igen. Nu undrar jag hur jag kan göra för att få alla navaids, rutter o s v uppdaterade? Framförallt i Sverige men även i resten av världen. Jag drog ner en version av Arlanda och fick med en del av kringstrukturen, men inte allt. Dessutom fick jag bl a två MM till rwy 19R och ingen till 19L... :-OO

Mvh,
 /Fredrik

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ctrl

Control
87th Stray Dogs VFW


ft

Lösningen verkar heta sceneries. En gång i tiden låg alla navaids som lätt editerbara textfiler om jag inte minns alldeles galet, så man kunde bara byta ut den filen och vara uppdaterad, även om det då hände att banor m m inte stämde med nya ILS:er o s v. Det verkar ha blivit svårare. :(

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ctrl

Jag höll på lite med en 737a med FMS som man kunde hitta uppdateringar på http://www.navdata.at/ men det var ca 2 år sen jag brydde mig om annat än virtuella turer till Västerås, Säve, Borlänge och Halmstad... och där stämde navdata sist jag kollade.
Control
87th Stray Dogs VFW


ft

Jo, men det är bara FMS:en. Har de byggt en ny ILS så hjälper det dig inte alls.

Navdata har dessutom börjat ta betalt, man måste skapa konto där, joxa och ha sig. "There's no such thing as a free AIRAC".

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus