Vilken sida i IL2?

Started by Swebeast, February 16, 2007, 20:03:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vilken sida i IL2?

Tyska (Axis)
5 (50%)
Engelska (Allied)
5 (50%)

Total Members Voted: 10

Swebeast

Vilken sida skall vi vara på i IL2 under LAN:et?

Valet står mellan tyska eller engelska i Europa. Vi har valt att undvika pacific med start/landning från hangarfartyg då detta är svårt för nybörjare.

Inte för att vinkla pollen men tänk på att tyska sidan erbjuder mycket större urval av flygplan.

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

ft

Föredrar det allierade materialet, men är som sagt flexibel.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ctrl

Kvittar så jag gör ett aktivt val att avstå från att rösta... men bra initiativ med dessa polls :)
Control
87th Stray Dogs VFW


Rivvern_


Dubble0zero

Jag måste säga att det inte spela någon roll faktiskt...
Visserligen så har jag alltid gillat tysk ingenjörskonst, men har man läst Biggles så känns det inte direkt fel att flyga spitfire heller... ;)
...000... =)

Swebeast

I allierad ingår även kommunisterna :)

Just nu jobbar Doc på en "rysk missionserie" som vi kan köra på LAN:et - är det någon annan som känner för att göra en liknanden med tyska eller engelska flygplan så "feel free to do so".

Tanken är att göra IL2 proffsigare än tidigare med riktiga briefingar, kartunderlag och historiebakgrund så att spelaren verkligen kommer in i kampanjen. Spelaren skall veta hur terrängen ser ut runtomkring för att på så vis kunna orientera sig bättre, han ska (om det finns underrättelse) veta var mark-, flyg- och sjöstyrkor finns och vad det är för typ - vilken riktning de rör sig, m.m.

Våra egna rörelser MÅSTE vara tydligare - vi måste vara mer trogna de ordrar vi får och respekten för dessa måste hållas. På detta viset blir vi inte en massa "solo-flygare på LAN "utan vi löser uppgiften tillsammans!

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

ctrl

Låter lysande Swebeast :)


Jag har kollat och tror mig ha kommit fram till att vi vill ha Il2+FB+AEP+PF -> 404m

Installationsguide:

IL2 (Tror inte detta behövs)
+ Forgotten Battles (Behöver inte patchas)
+ Ace Expansion Pack (Behöver inte patchas)
+ Pacific Fighters
+ pf_v303m.exe
+ pf_v401m.exe
+ pf v402m.exe
+ pf 403m.exe
+ pf_patch404m.exe
Control
87th Stray Dogs VFW


Lupson

Spelar inte så stor roll för mig heller. Tyskarna har som sagt nackdelen att sikten ur cockpit är väldigt begränsad. Ryska kärrorna är väl övermodellerade. Hmmm, brittiskt och amerikanskt är ju kul. Men - man har ju alltid varit lite svag för FW-190 så tysken får min röst!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X